harde schijf slaat steeds aan

Pagina: 1
Acties:

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-01 19:37
Eenvoudig probleem, moeilijke oplossing? Mijn harde schijven slaan voortdurend aan en de koeling ervan veroorzaakt flinke herrie. Via de powersave-mode schakel ik de harde schijven elke tien minuten uit, maar na een paar minuten slaan ze al weer aan. Ik heb al gekeken in Outlook Express (automatisch checken van mail) en mijn virusscanner (updates).
Wellicht heeft het continu 'aanslaan' van de harde schijf te maken met mijn ADSL-verbinding?

Hopelijk heeft u een antwoord/oplossing voor dit probleem.
Met vriendelijke groet,
Erik

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Bepaalde programma's draaien die iets schrijven elke keer? (zoals virus scanner of chat programma's + log) Ow en check ook of er eventuele scheduled maintenance is ingeschakeld...

[ Voor 30% gewijzigd door aXe op 10-08-2003 10:16 ]

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-03 14:23
Draai je winXP? Als ik het me goed herinner gaat XP de HD's defragmenteren zodra de screensaver gebruikt wordt.

Welkom op GoT btw :)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-03 10:52
je kan beter je schijven laten draaien, dan dat ze steeds up en down moeten spinnen. gaan ze langer mee.

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Dan doet ie dat zeker heeeel stilletjes ;) Merk hier anders niets van een defragmentatie.

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-03 14:23
Oh, ik had dat altijd met XP :?

Verwijderd

Kijk eens in uw taskmanager, je zal daar direct zien welke proggys HD access doen (sorteer op hd-read of hd-write), je kan die dan eventueel uitschakelen in de services indien je die functies niet gebruikt.

Als voorbeeld geef ik een proggy die ik graag gebruik om men kladblok te beheren, dat proggy zet zijn cache-database elke x tijd op HD, of er nu iets nieuw in staat of niet.
Ik vind het proggy super handig, en dus moet ik mijn hd-sleep missen :( door die bug.

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-01 19:37
Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 18:59:
Kijk eens in uw taskmanager, je zal daar direct zien welke proggys HD access doen (sorteer op hd-read of hd-write), je kan die dan eventueel uitschakelen in de services indien je die functies niet gebruikt.

Als voorbeeld geef ik een proggy die ik graag gebruik om men kladblok te beheren, dat proggy zet zijn cache-database elke x tijd op HD, of er nu iets nieuw in staat of niet.
Ik vind het proggy super handig, en dus moet ik mijn hd-sleep missen :( door die bug.
Bedankt voor de suggestie, maar ik kan in Taskmanager (als dat tenminste hetzelfde is als taakbeheer in XP NL) niet sorteren op hd-read of hd-write. Of doe ik iets fout?
Alvast bedankt voor je suggesties.
Groet, Erik

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:38
stokkom schreef op 17 augustus 2003 @ 18:55:
[...]

Bedankt voor de suggestie, maar ik kan in Taskmanager (als dat tenminste hetzelfde is als taakbeheer in XP NL) niet sorteren op hd-read of hd-write. Of doe ik iets fout?
Alvast bedankt voor je suggesties.
Groet, Erik
je moet ff de juiste columns selecteren die vind je in: view-->columns-->io reads en io writes aan vinken

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Pagina: 1