Toon posts:

Opstart tune hapert bij opstarten WIN XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het laden van Win XP hapert mijn opstart tune, wat kan ik hier aan doen ?
Ik heb verder nergens last van haperent geluid in XP.

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik heb hier ook last van, soms is het weg, maar da's misschien 2x per week ofzo.
Ik heb echt alle drivers al geprobeerd voor mijn soundcard (wel Onboard), maar niets wil helpen.
Maar ik zou het geen haperen willen noemen; het is bij mij gekraak, wanneer je dat hoort denk je normaal gesproken "Wat een verrot geluid heeft die band" of "Heb ik mijn luidsprekers wel goed aangesloten?"

edit:
Mijn specs dan ook maar ff:
MSI KT3 Ultra-2 R, Onboard Sound, XP2000+
Verdere gegevens lijken mij vrij overbodig...

[ Voor 25% gewijzigd door Laurenz op 10-08-2003 10:14 ]

Leave only footprints, take only memories

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je nou eens wat meer info geeft over het systeem waar dit euvel op heerst, dan kunnen wij jouw verder helpen. Een andere mogelijkheid is om dat geluid uit te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk niet dat het aan de hardware ligt, het komt waarschijnlijk omdat er op dat moment 5 programma's op de achtergrond worden geopend.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Zet dan ff aan dat die programma's niet moeten opstarten als xp boot en herstart eens.
Het kan wel degelijk aan de hardware liggen, als deze niet sterk genoeg is om xp te boten en dan nog muziek af te spelen. ;)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Dan ligt het dus wel aan je hardware, want dan kan je systeem op dat moment de software niet bijbenen.
Dat je misschien te veel software laat opstarten is dan weer JOU fout.
Maar op het moment dat je ff aangeeft welke hardware je hebt, kunnen we je misschien aan een oplossing helpen. Misschien is er hier wel iemand met dezelfde configuratie die het probleem heeft gehad, maar heeft kunnen oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
p4 2.8c
512mb ddr
160gb
moederbord MSI 6747?
C-media AC 97 audio device
Nvidia Geforce Fx 5600

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als je tijdens windows toch geen last hebt van haperend geluid. Zet dan het opstartdeuntje af, het vertraagt toch alleen maar het boten.
Heb je anders al getest zonder opstartende programma's?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Ik heb het af en toe ook wel eens; HD druk bezig en een paar dingen worden tegelijk gestart en dan hapert ie ff.. Als ik met behulp van Bootvis dan ff m'n PC optimaliseer is het meestal weer een tijdje weg, ik gebruik het dus als 'warning' dat ik weer ff moet vissen ;)

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1