In het kader domme vragen, hier eentje waar ik zelf effe niet uitkom. Ik had op mijn Duron een Chrome Orb zitten. Daarmee krijg ik mijn Duron 600 op 950 met een temp van 46 graden. Hierop draait ie stabiel. ( Posten op 1 Ghz doet ie, na ongeveer eem half uurtje loopt ie vast.) Nu koop ik een Alpha 6035MFC met een Delta 60 HP over van een collegaatje die hem teveel herrie vind maken. ( twee dagen oud, kwam rechtstreeks van de OC-shop.) Ik installeer dat ding. Zit een beetje los. Ik stuur een meeltje naar OC-shop. Verteld Jeroen dat ik de rubbervoetjes moet vervangen. Dat doe ik. Hij zit een stuk strakker, maar nog steeds niet zo strak als de Chrome Orb. Wat kan ik hier aan doen ??? Ik wil dat ding strakker op mijn Duron, zodat ie beter koelt en ik dus mijn Duron verder kan overklokken. ( meer dan 1 Ghz stabiel MOET haalbaar zijn
)
Ok..
Begrijp ik dit goed...
Je hebt nu de originele voetjes van je Duron afgehaald en de bijgeleverde minidingetjes onderop je Alpha geplakt??
Het enige wat volgens mij nog helpt is een kwakkie artic silver ertussen of nog kleinere rubber voetjes gebruiken...
Khoop voor je dat je over de 1 Gig komt
PS. ik moet zelf mijn alpha+delta nog installen, ga dan ook lekker oc-en
Begrijp ik dit goed...
Je hebt nu de originele voetjes van je Duron afgehaald en de bijgeleverde minidingetjes onderop je Alpha geplakt??
Het enige wat volgens mij nog helpt is een kwakkie artic silver ertussen of nog kleinere rubber voetjes gebruiken...
Khoop voor je dat je over de 1 Gig komt
PS. ik moet zelf mijn alpha+delta nog installen, ga dan ook lekker oc-en
Ja dat begrijp je goed, ennuh dat Artic Silver zit er tussen. 
Uhm even ter extra info, mijn mobo wordt met de Alpha ook warmer. 30 ipv 25 met de Chrome Orb. De Chrome Orb doet het dus stiekum beter dan dit HERRIE apparaat.
Maar ik wil wel dat dit HERRIE apparaat zin heeft. Kan ie strakker ???
Uhm even ter extra info, mijn mobo wordt met de Alpha ook warmer. 30 ipv 25 met de Chrome Orb. De Chrome Orb doet het dus stiekum beter dan dit HERRIE apparaat.
Maar ik wil wel dat dit HERRIE apparaat zin heeft. Kan ie strakker ???
Verwijderd
ik heb precies hetzelfde probleem,... ik had eerst een koelertje van coolermaster, ging allemaal leuk en aardig, Tbird 900@1000 werd rond de 42 graden stressed.
Dus ik d8, kom, laat ik eens een Alpha/Delta combo aanschaffen, dan gaat het vast wel beter.
Nu zit ie er dan eindelijk op,.... maar de processor wordt nu zelfs al idle 42 graden, dat is toch eigenlijk niet normaal voor een koeler van 120 piek zou je zo zeggen he !
Ik heb ook de standaardvoetjes eraf gepulkt, die andere erop gepast, beetje zilverzooi ertussen geprut, maar meer krijg ik er niet uit.
D8 eerst nog eens aan het omdraaien van de fan, maar als ie op zuigen staat, is het helemaal kloote, terwijl dit toch in de handleiding staat!!
Ik vind ook dat het ding een enorme herrie maakt, dus als ik hem erin laat zitten, moet het wel wat nut hebben natuurlijk !
Dit geeft niet echt antwoord op je vraag denk ik, maar tis meer een aanvulling op jouw ( ons ) probleem
CU!
Dus ik d8, kom, laat ik eens een Alpha/Delta combo aanschaffen, dan gaat het vast wel beter.
Nu zit ie er dan eindelijk op,.... maar de processor wordt nu zelfs al idle 42 graden, dat is toch eigenlijk niet normaal voor een koeler van 120 piek zou je zo zeggen he !
Ik heb ook de standaardvoetjes eraf gepulkt, die andere erop gepast, beetje zilverzooi ertussen geprut, maar meer krijg ik er niet uit.
D8 eerst nog eens aan het omdraaien van de fan, maar als ie op zuigen staat, is het helemaal kloote, terwijl dit toch in de handleiding staat!!
Ik vind ook dat het ding een enorme herrie maakt, dus als ik hem erin laat zitten, moet het wel wat nut hebben natuurlijk !
Dit geeft niet echt antwoord op je vraag denk ik, maar tis meer een aanvulling op jouw ( ons ) probleem
CU!
jullie doen toch iets niet goed hoor! mijn tbird 900@1061 doet idle 31 graadjes idle (41C stressed) met alpha die blaast op de heatsink (zuigen gaan er bij mij 4 graden bij). Bij mij zaten er op me processor 4 rubberen dingetjes waarop nu die heatsink steunt.. als die er niet zaten zou ik denk ik me core beschadigd hebben, zo strak zit dat ding! Doe er ook niet teveel arctic op, gewoon een dun laagje dat de processorkern net niet meer te zien is.. suc6 guys!!
Ik had eerst een coolermaster op mijn Duron 600@750 zitten. Ik kreeg hem niet sneller. Toen heb ik mijn oude ALPHA koeler met ystech fan erop gezet en haalde nog steeds 750 maar de proc werd veel warmer. (ik weet niet meer precies de temperatuur). Toen heb ik een paar rijen finnetjes afgebroken van mijn ALPHA blok zodat die Coolermaster heatsink klem erop kon. Daarna kreeg ik hem met moeite op die proc omdat het zo strak zat. Nu draai ik rustig op 824MHz op 850 loopt ie af en toe vast dus dat willen we niet 
Moraal van het verhaal: "De kans is groot dat die ALPHA niet strak genoeg zit." Want zelfs met 20% minder koelpilaren koelt ie beter dan die coolermaster
Moraal van het verhaal: "De kans is groot dat die ALPHA niet strak genoeg zit." Want zelfs met 20% minder koelpilaren koelt ie beter dan die coolermaster
Zitten er niet van die wit plasric voetjes op de heatsink? Er staat me iets van bij dat die iets te hoog zijn (kan me vergissen) en dat ze een klein stukje ingekort moeten worden.
Kijk ff op de site van Alpha zelf (ik weet niet meer waar ik het gelezen heb).
Enneuh, strakker bevestigen is grote kans op core breuk
Kijk ff op de site van Alpha zelf (ik weet niet meer waar ik het gelezen heb).
Enneuh, strakker bevestigen is grote kans op core breuk
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
nou, ik heb geen witte voetjes op mijn heatsink in ieder geval. Ik zou nog eens kunnen proberen om hem wat strakker te zetten, maar ik heb helemaal niks veranderd aan die beugel die ik erbij kreeg 
al met al, begin te denken dat Alpha niet echt volgens een prijs/kwaliteit verhouden werkt zoals mijn oude coolermaster
al met al, begin te denken dat Alpha niet echt volgens een prijs/kwaliteit verhouden werkt zoals mijn oude coolermaster
Misschien ook een ideetje, bij zat hij ook niet strak genoeg, gewoon even de beugel meer verbogen en voila...:P
Om mijn Alpha te monteren moest ik eerst zo hard duwen dat ik bang was mijn core te beschadigen. Ik heb toen de beugel iets verbogen en nu draait hij leker op 33 C in plaats van 47.
moraal : bij mij zat de alpha dus te strak.
moraal : bij mij zat de alpha dus te strak.
Zijn er trouwens meer mensen met positieve
ervaringen wanneer zij de fan laten blazen ipv zuigen.??
Kijk, zover kwam ik natuurlijk ook. Zelf de beugel verbuigen e.d. maar ik wil gewoon een fatsoenlijke oplossing. Tis toch niet normaal dat een koelertje van 30 piek gewoon perfect past en dat een koeler van 120 piek niet past.
Kzal iig de koeler eens omdraaien, misschien dat dan de temp zover daalt dat ik er tevreden over ben.
Als het ding het niet beter doet, gaat ie er gewoon weer af. De Chrome Orb doet het ( net iets.) beter en is VEEL stiller.
Kzal iig de koeler eens omdraaien, misschien dat dan de temp zover daalt dat ik er tevreden over ben.
wat wordt er eigenlijk met zuigen en blazen bedoeld?
blazen door de fan en dan door de heatsink naar buiten en zuigen betekent door de heatsink en dan door de fan naar buiten.
Als de betekenis is als hier boven heb ik hem namelijk op zuigen staan. Wat bij mij dus errug goed werkt.:)
blazen door de fan en dan door de heatsink naar buiten en zuigen betekent door de heatsink en dan door de fan naar buiten.
Als de betekenis is als hier boven heb ik hem namelijk op zuigen staan. Wat bij mij dus errug goed werkt.:)
Verwijderd
bij mij staat ie dus op blazen, als ik hem op zuigen zet, scheelt het toch een graad of 5, en das net teveel.
Ik ben het helemaal met Helldesker eens, tis belachelijk dat een koeler van 120 piek, met het geluid van de wereld die vergaat, minder goed koelt dan een koelertje van 40 piek ofzo, die je niet eens hoort met je oma d'r gehoorapparaat.
ik zal nog eens wat aan de beugel sjorren, en hem wat strakker zetten....
ow ja, met "blazen" van de fan wordt bedoeld dat de luchtstroom richting de processor gaat, en bij zuigen net andersom. Op een ventilator staan normaal gezien altijd 2 pijltjes. Eentje die aangeeft in welke richting de fan draait, en eentje die aangeeft in welke richting de lucht dan stroomt.
Ik ben het helemaal met Helldesker eens, tis belachelijk dat een koeler van 120 piek, met het geluid van de wereld die vergaat, minder goed koelt dan een koelertje van 40 piek ofzo, die je niet eens hoort met je oma d'r gehoorapparaat.
ik zal nog eens wat aan de beugel sjorren, en hem wat strakker zetten....
ow ja, met "blazen" van de fan wordt bedoeld dat de luchtstroom richting de processor gaat, en bij zuigen net andersom. Op een ventilator staan normaal gezien altijd 2 pijltjes. Eentje die aangeeft in welke richting de fan draait, en eentje die aangeeft in welke richting de lucht dan stroomt.
thanx heb al een topic geplaats waar iedereen effe hun temp verschil kan opschrijven..
In de handleiding van de alpha staat volgens mij dat de cooler op zuigen moet staan.
(lucht door de heatsink en dan door de fan.)
(lucht door de heatsink en dan door de fan.)
Oh ik wilde net een Alpha koeler gaan kopen.. maar die dingen passen slecht ofzo op SocketA mobo's? 
Dat ding moet op een KT7 komen..moet ik er dan nog van alles aan veranderen voordat ie behoorlijk werkt? Ben toch niet van plan 113 neer te leggen voor een koeler om er dan maar de figuurzaag in te moeten zetten ..
Dat ding moet op een KT7 komen..moet ik er dan nog van alles aan veranderen voordat ie behoorlijk werkt? Ben toch niet van plan 113 neer te leggen voor een koeler om er dan maar de figuurzaag in te moeten zetten ..
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
nee, je hoeft er niet in te gaan zagen.
Het zou kunnen dat je bevestigings beugel iets te strak/los staat afgesteld.
Maar dat is batuurlijk makkelijk te verhelpen.:)
Het zou kunnen dat je bevestigings beugel iets te strak/los staat afgesteld.
Maar dat is batuurlijk makkelijk te verhelpen.:)
Heb ook een Alpha/Delta combo... heb gewoon de HP fan op 7V draaien, en koelt nog steeds goed (30gr idle op 1033Mhz, tegen de 40 stressed) nog, eerste 15min koelde ie het best, kan het wezen dat die artic silver na verwarming zo dun wordt dat het ertussen uit gaat 
Alleen maakte ik de fout om het beugeltje er verkeerd om in te zetten... dus eerste ff heatsink met beugel vastzette(en dus kijken of ie ook echt goed sluit) daarna die fan erop schroeven...
Dus ja neem gewoon een HP, je kan hem altijd nog op 7V zetten als je het te luid vind
Alleen maakte ik de fout om het beugeltje er verkeerd om in te zetten... dus eerste ff heatsink met beugel vastzette(en dus kijken of ie ook echt goed sluit) daarna die fan erop schroeven...
Dus ja neem gewoon een HP, je kan hem altijd nog op 7V zetten als je het te luid vind
Verwijderd
ik heb de handleiding ook wel goed doorgelezen hoor, ik zag heus wel dat de fan eigenlijk op zuigen moet staan.
Als ik hem op zuigen zet, wordt ie echter 5 of 6 graden warmer dan wanneer ie op blazen staat, dus dat is in ieder geval al snel beslist.
maar hoe weet je nou of hij strak genoeg staat of niet?
klooteding
Als ik hem op zuigen zet, wordt ie echter 5 of 6 graden warmer dan wanneer ie op blazen staat, dus dat is in ieder geval al snel beslist.
maar hoe weet je nou of hij strak genoeg staat of niet?
Verwijderd
ik vind het nog niet echt duidelijk.
wat wordt er nou bedoelt met blazen en zuigen. ik bedoel dus : in welke richting blaas of zuig je?
mijn delta fan blaast nu op de heatsink.
koelt het beter als ik em omdraai?
tnx
wat wordt er nou bedoelt met blazen en zuigen. ik bedoel dus : in welke richting blaas of zuig je?
tnx
Tis idd precies zoals je het beschrijft.Op donderdag 30 november 2000 13:45 schreef joostvdl het volgende:
ik vind het nog niet echt duidelijk.
tnx
Iets wat mij opviel:
AMD recommende geen koelprut te gebruiken dus eerst mijn aplha delta combo zonder geprobeerd. Toen ik de combo er afhaalde stond er duidelijk AMD aAthlon in spiegelbeeld in het koper gegraveerd. Dus is bij het ??frezen?? van die lettertjes volgens mij een beetje ophgoging gevormd ofzo zou met koelprut goed moeten komen.
AMD recommende geen koelprut te gebruiken dus eerst mijn aplha delta combo zonder geprobeerd. Toen ik de combo er afhaalde stond er duidelijk AMD aAthlon in spiegelbeeld in het koper gegraveerd. Dus is bij het ??frezen?? van die lettertjes volgens mij een beetje ophgoging gevormd ofzo zou met koelprut goed moeten komen.
Asus A7V -=- Athlon 900@1200 - 2,2V
Verwijderd
ik heb nu wat koelzooi verwijderd, en de beugel een klein beetje strakker gezet,.... op dit moment ( hij staat nu een kwartiertje aan ) wordt ie 37 graden, idle wel te verstaan. Wel iets van een stijgende lijn ( of moet ik juist dalende zeggen
)
straks nog eens proberen met een beetje buigen, eerst ff kijken wat ie er nu van bakt...
CU!
straks nog eens proberen met een beetje buigen, eerst ff kijken wat ie er nu van bakt...
CU!
Ik heb ook een Alpha/Delta combo met koelprut (geen AS). Mijn TB is 900@950. 26C Idle C en 45C stressed (dus met
) case closed.
Ik weet niet in hoeverre dit normaal is als temperatuur en of dit nog lager kan. Ik heb de spacers op de TB laten zitten en de koeler er met koelprut er tussen opgezet. Als het nog lager kan door bijv. de beugel te verbuigen hoe moet dit dan en hoeveel (om mijn core niet te slopen)?
Ik weet niet in hoeverre dit normaal is als temperatuur en of dit nog lager kan. Ik heb de spacers op de TB laten zitten en de koeler er met koelprut er tussen opgezet. Als het nog lager kan door bijv. de beugel te verbuigen hoe moet dit dan en hoeveel (om mijn core niet te slopen)?
Verwijderd
Even een vraagje tussendoor, ik heb zelf geen sensoren op me moederbord zitten maar welke temperatuur heeft je processor ongeveer wanneer je hem met je vingers nog net vast kunt houden ?
thnx
thnx
Verwijderd
Je haalt het koelblok eraf, schroeft de fan eraf, pakt met 2 handen de ( inmiddels ) losse beugel en je beweegt je handen naar elkaar toe met daartussen de beugel...
dat, mijn vriend, is het hele kaas eten
ff serieus : gewoon die V-tjes in de beugel iets kleiner maken ( looks like a damn V to me! ) door de kantjes naar elkaar toe te buigen.
wat een uitleg zeg,....
CU!
dat, mijn vriend, is het hele kaas eten
ff serieus : gewoon die V-tjes in de beugel iets kleiner maken ( looks like a damn V to me! ) door de kantjes naar elkaar toe te buigen.
wat een uitleg zeg,....
CU!
Verwijderd
Was een serieuze vraag omdat ik momenteel op mijn alpha wacht en dus nog met 700 MHz (eerst 600) met een coolermaster standaard koeler koel en hij dus redelijk warm wordt neem ik aan.Op donderdag 30 november 2000 18:02 schreef Goblin het volgende:
Lord_Nikon :
waarschijnlijk heeft ie dan de kamertemperatuur, omdat je de processor in je handen hebt, ipv in je peecee
wat een rotbui heb ik vandaag zeg
Dus als iemand mij een zinnig antwoord kan geven
Goblin, LOL
Lord Nikon, moeilijk te zeggen, voordat je bij de core bent met je vinger is ie al behoorlijk afgekoeld (ik ga er van uit dat je niet zo
bent dat je zonder heatsink je pc laat draaien)
Lord Nikon, moeilijk te zeggen, voordat je bij de core bent met je vinger is ie al behoorlijk afgekoeld (ik ga er van uit dat je niet zo
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Heren, ik heb het voor elkaar
Ik heb de fan omgedraaid ( hij blaast op de heatsink.) en nu is mijn procje 41 graden en hij loopt op 1000 Mhz = 1 Ghz. YES!!!!!!
Goblin hoe is het bij jou nu ???
Ik heb ook een Alpha op mn duron 700@800, mn temperatuur is 45 graden als ik gewoon zit te surfen, bij full load wordt ie niet echt veel warmer, maar het lijkt mij toch te hoog, enige suggesties hoe deze lager te krijgen?
Verwijderd
Stukken beter al nu... 
hij draait nu op 1082 ( 10,5 * 103 ) op 38 graden.
Misschien probeer ik nog eens de beugel nog strakker te zetten, maar voor nu ben ik er wel redelijk tevreden over.....
misschien toch nog niet zo kloote als ik eerst d8
hij draait nu op 1082 ( 10,5 * 103 ) op 38 graden.
Misschien probeer ik nog eens de beugel nog strakker te zetten, maar voor nu ben ik er wel redelijk tevreden over.....
misschien toch nog niet zo kloote als ik eerst d8
Pagina: 1