Fortisimo-3 7.1

Pagina: 1
Acties:

• pancake82
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-02-2025

pancake82

Groter is beter!

Topicstarter
Ik heb alsvolgt het probleem dat als ik winamp luister en ik stop een muziek of data cd in mijn cd-brander of dvd-speler dat mijn geluid stottert.

Ligt dit aan de geluidskaart want dit heb ik nooit gehad met mijn SB Live 5.1

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Driver Probleem, blijkbaar als hij twee verschillende geluiden tegelijk moet afspelen loopt hij vast ....

There is no place like ::1

• pancake82

pancake82

Groter is beter!

Topicstarter
het is niet bij het afspelen van 2 soorten muziek, alleen als ik er een cd in stop stotterd winamp tijdens het muziek draaien.
Aan mijn systeemspecs ligt het niet lijkt mij.

[ Voor 9% gewijzigd door pancake82 op 10-08-2003 11:07 ]

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Heb je DMA aanstaan van de cd-rom/dvd-rom?
en steek de kaart is in een ander pci slot.

• pancake82

pancake82

Groter is beter!

Topicstarter
Maakt helemaal niks uit of ik die kaart in een ander Pci slot steek.

En Duncan heb jij geld gewonnen ofze... je system specs daar ben ik jaloers op ;)

Verwijderd

Ik heb zoiets ook gehad, maar had dat stotteren ook tijdens het laden van bijvoorbeeld D:\ schijf. Heb je toevallig laatst een hardware update gedaan?

Bij mij lag het aan mijn RAID kaart die ik ertussen had gezet...

• pancake82

pancake82

Groter is beter!

Topicstarter
Ik had eerst een SB Live 5.1 erin zitten en toen vervangen door die Fortisimo3 7.1.
De reden hiervan was dat die SB Live 5.1 rotte drivers had... liep niet echt lekker.

Verder heb ik een Leadtek Geforce 4 Ti4400 vervangen door een Sapphire Atie Radeon 9700.
Lijkt me stug dat dit niet goed kan gaan.

[ Voor 29% gewijzigd door pancake82 op 11-08-2003 19:26 ]

Verwijderd

hmm.. en je hebt één harde schijf? Of meerdere? Als je meerdere hebt probeer dan eens een aantal mp3's op de andere schijf te zetten en kijk dan of ie alsnog stotterd... Als ie dan niet stotterd kijk dan of je harde schijven goed zitten.. Primary en Master, al moet ik zeggen dat ik niet denk dat het daar aan kan liggen. Kijk dat sowieso even na.. Ook als je één hd hebt.

Verder ben ik niet echt bekend met de Hercules Fortisimo kaart, ik heb zelf een Audiophile audio kaart waar een mega vette sound uit komt (terzijde, moest het ff vermelden ;))..

Lijkt mij ook niet dat het aan je grafische kaart ligt.

Ik raad je aan om stap voor stap te werk te gaan.

- Check je drivers
- Check de kabels
- Check naar foutmeldingen (configuratiescherm > systeembeheer > logboeken)

Nog geen resultaat?

PC opnieuw in elkaar zetten en stap voor stap testen. Of wachten op andere berichten in dit topic ;)

• pancake82

pancake82

Groter is beter!

Topicstarter
Ik ben er achter wat het nou was... hij doet het bij bepaalde nummers in winamp en die nummers trek ik van mijn server over het netwerk.

STOM STOM... ik ben een pannekoek.
Toen ik het ging checken Kenvdb zat ik ineens te denken aan die mp3's die ik over het netwerk luister...

Gelukkig is de geluidskaart niet brak... alles valt weer mee.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:56

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

offtopic:
Wat voor netwerkverbinding heb je dan wel niet? Ik had eerst 10 mbit, en nu 100 mbit. Maar in beide gevallen kan ik zonder problemen mp3 streamen vanaf mijn server en CD's etc invoegen.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je hebt wel een hele trage netwerkkaart als het geluid stottert doordat het van je netwerkkaart komt.
Probeer anders eens Nero Media Player, die laadt eerst heel het liedje in je geheugen en begint dan met spelen.
Stottert die dan nog, controleer dan je DMA, omdat je zegt dat je dit alleen had als je een cd aan het laden was...

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Pagina: 1