Nadat ik van een paar vrienden een tip gekregen had om eens een keertje wat animes te downloaden ( en ja downloaden mag... tis legaal ok Kaj. tis niet legaal
Kaj. in "Anime deel 13" ( heeft iets met fansubs en het officieel uitbrengen van amerikaanse versies te maken ( lang verhaal
) ) heb ik besloten om Love Hina te bekijken. Deze heb ik een lange tijd geleden gekeken.
Omdat ik een redelijk goeie tekenaar ben ( leg me wat voor en ik teken t na ) vond ik de tekenwijze van deze 'tekenfilmpjes' erg leuk
. Na het bekijken van Berserk, Furi Kuri, Cowboy Bebop en een paar afleveringen van Neon Genisis Evangelion, Full Metal Panic en ik heb net 2 afleveringen gezien van een serie over zonnebloemen ( dont ask
iets met popo nogiets ) heb ik besloten om me eens te verdiepen in deze tekenstijl.
Welnu: natekenen kan iedereen, hoor ik jullie zeggen. En daar hebben jullie gelijk in, dus waarom dit topic? Ik heb al wat research gedaan naar boeken / informatie over de kunst van deze stijl en heb een 4tal pdf - files gevonden ramvol informatie. En ik heb nu al een paar vraagjes:
- Wie tekent ook in deze stijl ?
- Zo ja, deel eens wat van je creaties
- Ik heb gelezen dat ze de plaatjes inkleuren met behulp van "tones" en ik heb tot nu toe nog geen megod geen id waarom ze dat gebruiken? waarom kleuren ze dat niet gewoon in ? heeft iemand meer informatie over deze tones ?
nog wat plaatjes voor het oog

_______ Full Metal Panic ___________________ Berserk _________
ik ben btw een enorme leek op het manga / anime gebied, als ik ergens fout zit hoop ik niet dat mensen die 4 jaar japans hebben gestudeerd en al vanaf hun 3e naar animes kijken en mangas lezen me helemaal gaan afzeiken
ik wil gewoon iets opsteken over deze tekenstijl. ik zal proberen om zo snel mogelijk wat creatie uit mn potloden te gooien en dit te posten.
en nu maar hopen dat we niet 100 tekeningetjes over DBZ figuurtjes krijgen
Omdat ik een redelijk goeie tekenaar ben ( leg me wat voor en ik teken t na ) vond ik de tekenwijze van deze 'tekenfilmpjes' erg leuk
Welnu: natekenen kan iedereen, hoor ik jullie zeggen. En daar hebben jullie gelijk in, dus waarom dit topic? Ik heb al wat research gedaan naar boeken / informatie over de kunst van deze stijl en heb een 4tal pdf - files gevonden ramvol informatie. En ik heb nu al een paar vraagjes:
- Wie tekent ook in deze stijl ?
- Zo ja, deel eens wat van je creaties
- Ik heb gelezen dat ze de plaatjes inkleuren met behulp van "tones" en ik heb tot nu toe nog geen megod geen id waarom ze dat gebruiken? waarom kleuren ze dat niet gewoon in ? heeft iemand meer informatie over deze tones ?
nog wat plaatjes voor het oog

_______ Full Metal Panic ___________________ Berserk _________
ik ben btw een enorme leek op het manga / anime gebied, als ik ergens fout zit hoop ik niet dat mensen die 4 jaar japans hebben gestudeerd en al vanaf hun 3e naar animes kijken en mangas lezen me helemaal gaan afzeiken
en nu maar hopen dat we niet 100 tekeningetjes over DBZ figuurtjes krijgen
[ Voor 5% gewijzigd door 61619 op 11-08-2003 11:41 ]