Desktop => Laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zit eraan te denken om een laptop aan te schaffen. Aangezien ik niet zo heel erg veel geld heb, denk ik erover om dan m'n huidige pc (cel 366@550) aan m'n broertje te verkopen. Ik wil met die laptop hetzelfde doen wat ik nu op m'n desktop doe (word, powerpoint, webdesign met dreamweaver, mp3 afspelen enz enz). Nou heb ik een aantal vragen:

1) Kan ik met een redelijk goeie laptop (zo'n 4500 gulden) deze werkzaamheden uitvoeren?

2) Wat is de batterij-tijd van laptops tegenwoordig (hoelang doe je met één opgeladen batterij?)

3) Hoe lang gaat een redelijk goeie laptop tegenwoordig mee? 3 jaar? 4 jaar? Of langer?

Graag reacties!!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
1) Ja, denk aan een zelfde systeem als je nu hebt, maar dan in een laptop
2) P3-800 laptop van een huisgenoot draait 3 uur op een accu (best kort vind ik)
3) Volgens mij gaat een laptop best wel een jaar of 5 mee.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• koelkast
  • Niet online
D'r zijn hier toch zat mensen hier die in het gelukkige (?) bezit zijn van een laptop/notebook???

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
1. Dit heb ik gekocht (3 weken geleden) voor 60.000 BEF (+/- F3.000?)

Celly 566
64 MB
5 Gig
24X cd
2*USB
externe VGA
1 PCMCIA type 2
1 jaar garantie
(Compaq presario 1200, ja een laptop)
12" HDA scherm

Aangezien jouw budget nog wel serieus wat hoger ligt denk ik dat je gemaakelijk héél wat meer performance kan vinden.

2. Ik doe er (zonder optische muis en cd-rom) zo'n 2.5 mee. Das vrij veel hoor. Maar ja, je vind overal wel een stroombron (12v in de auto/boot/vliegtuig of 220 in gebouwen).

3. Geen flauw ID, maar ik moet zeggen dat ik er wel vertouwen in heb, ik heb BTW nog nooit zo'n stabiel wintel machine in m'n handen gehad.

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik kan je de Fujitsu-siemens wel afraden, want die dingen zijn te gammel...
Toshiba's zijn veel beter...

accu gaat 2 tot 3 uur mee

voor 4.500 piek heb je ong celly 500/128mbram met alles erop en eraan (14"scherm, cdrom, diskdrive, built in soundcard)

maar denk erom, als je heeeeeeel veel ermee gaat werken, dat je dan wel een muis & toetsenbord aanschaft, want typen op een laptop is ook nie alles...

• koelkast
  • Niet online
Hmmm, is het verschil tussen 12" en 14" erg groot? En valt er op beide met 1024x768 te werken???

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb zelf een Compaq Armada 1592DT. Een beestje dat al weer bijna 3 jaar oud is.
Het is een P233MMX (geen divx dus :() met 32Mb en 12" TFT scherm, maar voor mobiel gebruik voldoet ie nog perfect. (Outlook, Word, Excel)

Er zit een Li-Ion batterij in, en 3-4 uur is zeker te doen. (er zit zelfs een optie in om floppy drive te vervangen voor nog een batterij) Misschien is dat voor jou een optie...dubbele accu?

Ik ben zelf laptop technicien geweest, en heb dus vrij veel laptops gezien die OUD waren, maar nog steeds in gebruik. (ik heb het dan over 4-5 jaar) Uiteraard slijt een laptop harder vanwege het mobiele karakter...

Ik zou in ieder geval zeggen: zorg ervoor dat je een A-merk laptop koopt, bijvoorbeeld Toshiba, HP, Compaq, IBM, Dell...want dan zit je met garantie sowieso beter...mocht er iets kapot gaan (wat niet ondenkbaar is)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Ik heb sinds kort een DELL latitude CPxJ :9
Dat is een pentium 3 650mhz (intel speedstep technologie :? )
128 mb intern
ati 8mb mobility
14.1 tft
[img]"http://www.euro.dell.com/images/global/products/latit/latit_cpx_right.jpg[/img]

Dan betaal je ook wel wat meer maar dan heb je ook wat :9

• boekel
  • Laatst online: 17-12-2025

boekel

Dusss...

[b]
1) Kan ik met een redelijk goeie laptop (zo'n 4500 gulden) deze werkzaamheden uitvoeren?

2) Wat is de batterij-tijd van laptops tegenwoordig (hoelang doe je met één opgeladen batterij?)

3) Hoe lang gaat een redelijk goeie laptop tegenwoordig mee? 3 jaar? 4 jaar? Of langer?

Graag reacties!!
1) Ik typ dit op een IBM 600X, PIII-500, 12 GB, 256 MB, DVD, 13,3" tft, zeer mooi/plat (Het is een van de mooiste laptops die ik heb gezien). Deze kost je 3500-3750 gulden tegenwoordig.

2) Dat ik 'm net had (3 maanden geleden) ging ie nog 2,5-3 uur mee; maar ik denk dat het constant aan de adapter hangen niet echt goed is ofzo; want hij gaat nu nog maar 1,5 uur mee :(

3) Een laptop gaat erg lang mee; een P120 levert nu nog tussen de 600 en de 1000 gulden op.......

http://www.boekel.nu

• boekel

boekel

Dusss...

Op donderdag 30 november 2000 07:24 schreef LL Koelkast het volgende:
Hmmm, is het verschil tussen 12" en 14" erg groot? En valt er op beide met 1024x768 te werken???
Dat verschil is levensgroot!! ga voor minstens 13,3 inch; en met jouw budget kun je veel betere kopen (kijk maar eens op www.ibazar.nl )

Een 12" op 1024x768 zie je niet vaak maar is wel heerlijk scherp. Als je er eentje met 14 inch koopt dan moet is 1024x768 niet zo hoog meer hoor; zoek dan naar een 15,1 inch met hogere resolutie (je hebt ze al met 1600x1200!!, maar dan zullen ze wel wat duurder worden)

• boekel

boekel

Dusss...

Op woensdag 29 november 2000 21:50 schreef Orbit het volgende:
1. Dit heb ik gekocht (3 weken geleden) voor 60.000 BEF (+/- F3.000?)

Celly 566
64 MB
5 Gig
24X cd
2*USB
externe VGA
1 PCMCIA type 2
1 jaar garantie
(Compaq presario 1200, ja een laptop)
12" HDA scherm

<KNIP>
Dat is behoorlijk duur; zeker voor een laptop zonder tft scherm. Let er op dat je ALTIJD een tft-scherm koopt!! anders krijg je spijt...

• koelkast
  • Niet online
Boekel: Waar haal jij dat dan zo goedkoop??? Check aub ff je icq requests...

Verwijderd

Als je een Laptop neemt moet je er wel op letten dat je een TFT neemt en het liefst groter dan 13 inch. en als het even kan een Pentium III met speedstep technologie. Zeker als je van plan bent hem een paar jaar te gebruiken Ik heb zelf een Toshiba satelite pro 4200. met een celeron 500. Dit is wel een beetje aan de mindere kant.OOk de video kaart is belangrijk. neem een zo snel mogelijke kaart. In deze laptop zit een S3 savage en is een beetje traag. kan er niet echt lekker op gamen.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:39
Ik heb hier een laptop (fujitsu-siemens) van de TUe, met 14,1" tft scherm, en ik vind het beeld niet mooi. Lang niet zo scherp als mn 17" iiyama. Ik zou dan ook geen laptop boven een desktop kiezen.

• koelkast
  • Niet online
Zou dit wat zijn??:

Topline Amicus 3200S

Intel Celeron 700 MHz Processor
14.1" TFT Beeldscherm
128 MB SDRAM Geheugen
9.0 GB Vaste Schijf
24x CD-ROM
56k V.90 modem
10/100 LAN
Floppy diskette drive
Gratis Draagtas
2 Jaar on-site Garantie.

Prijs: FL 5200 (incl. BTW)

Heeft iemand ervaringen met dit lappie??

• boekel

boekel

Dusss...

Op donderdag 30 november 2000 09:10 schreef LL Koelkast het volgende:
Boekel: Waar haal jij dat dan zo goedkoop??? Check aub ff je icq requests...
Sorry, m'n oude icq stond er nog in....is nu aangepast...

Ik heb 'm van www.tweedehands.nl, maar let wel op dat je niet 'per ongeluk' een gestolen laptop koopt!!
(goed navragen; en liefst ff serienummer vragen en natrekken bij dell/ibm/etc. nederland!)

Ik had 'm met 128 MB en een cdromspeler gekocht; en wat geheugen en de dvd-speler met m'n oude geswapped (had eerst een 600E)
Op donderdag 30 november 2000 15:14 schreef LL Koelkast het volgende:
Zou dit wat zijn??:

Topline Amicus 3200S

Intel Celeron 700 MHz Processor
14.1" TFT Beeldscherm
128 MB SDRAM Geheugen
9.0 GB Vaste Schijf
24x CD-ROM
56k V.90 modem
10/100 LAN
Floppy diskette drive
Gratis Draagtas
2 Jaar on-site Garantie.

Prijs: FL 5200 (incl. BTW)

Heeft iemand ervaringen met dit lappie??
Voor dat geld heb je een veel mooiere tweedehands; in ieder geval een beter merk en een echte -mobile-Pentium III. De toplines van tegenwoordig heb ik geen ervaring mee; maar ze waren altijd vrij brak; gewone processors ipv mobiele versies (hoog stroomverbruik en hete laptop....) en de tweedehandswaarde is ook zeker een derde lager dan van een IBM of Toshiba bijv.

Koop tweedehands; zelfs als je een btw-bon nodig hebt kan dat bij sommigen wel (al zijn ze dan wel wat duurder meestal, maar op tweedehands.nl zijn ze wel te vinden).

Oja; laatste tip voor vanavond:

KOOP -NOOIT- bij 'Toplaps' die vraagt veel te hoge prijzen en probeerd bij iedereen die z'n laptop te koop heeft staan voor een derde van zijn verkoopprijs de laptops af te troggelen!).

Oja. ik heb nog een Thinkpad staan met dvd, 96 MB, 13,3 inch, floppy etc. is geloof ik een 380 .. maar dat weet ik niet zeker, ik heb 'm momenteel aan m'n baas uitgeleend zodat ie film kan kijken 's avonds.....(ja ik leen ook wel eens wat van hem ja....een bootje bijvoorbeeld)

• erickov
  • Laatst online: 17-07 18:44
Ik dacht dat speedstep technologie is dat als je je laptop op netvoeding zet dat je dan bijv. op 600 Mhz werkt en werk je vanuit je batterij dat ie dan op 500 Mhz werkt. Verbeter mij als ik het fout heb

Uncomfortable silence can be so loud...

• boekel

boekel

Dusss...

Op vrijdag 01 december 2000 00:34 schreef erickov het volgende:
Ik dacht dat speedstep technologie is dat als je je laptop op netvoeding zet dat je dan bijv. op 600 Mhz werkt en werk je vanuit je batterij dat ie dan op 500 Mhz werkt. Verbeter mij als ik het fout heb
Klopt ongeveer; je kunt instellen of ie wel of niet op energiezuinig gaat. Helaas kun je 'm niet handmatig instellen. (bij mij althans)

Verwijderd

Ik vraag me af zit er bij een laptop met DVD-speler vaak TV-OUT.

Verwijderd

Hij zal er nu toch wel eentje hebben :+ (datum)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op donderdag 19 juli 2001 16:57 schreef RobRoy het volgende:
Hij zal er nu toch wel eentje hebben :+ (datum)
Denk het ook, kijken of ik op dit late tijdstip nog wat toegevoegde waarde aan dit topic kan geven met wat extra info :)
Op donderdag 19 juli 2001 14:59 schreef wieikke het volgende:
Ik vraag me af zit er bij een laptop met DVD-speler vaak TV-OUT.
Meestal wel.
Makkelijk.
Gemiddeld een uur of 3. Een aantal laptops hebben een mogelijkheid tot een 2e batterij, bijv. mijn dell kan dat in de multibay, dan werk je er ook letterlijk het dubbele mee, ik heb de 6 uur al gehaald toen het er een keertje op aan kwam.

Als je goed met je batterijen omgaat (lees: op de juiste - voorgeschreven - wijze voor het type batterij) omgaat dan blijft dat redelijk lang zo.
Lang. Zie de reacties er boven. Een laptop is een behoorlijk waarde vast apparaat.

Bovendien gaat 'ie natuurlijk net zo lang mee als jij wil. Als je in de toekomst geen behoefte krijgt om bepaalde dingen te doen die de capaciteit van de laptop te boven gaan in princiepe gewoon tot de hardware versleten is, want dan moet je niet letten op de marktwaarde, maar de waarde die het apparaat voor jou heeft.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

als je de laptop thuis niet gaat aansluiten op je bestaande monitor dan raad ik je sekers aan om een 14" te nemen omdat die heel relaxt is.

ennuh kijk es bij Dell. ze hebben hele goede sofware support. je kunt een WinME erbij doen maar voor diezelfde laptop kan vind je ook allemaal drivers voor NT4, 9x, W2K :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 21:40
He, er moet natuurlijk wel een Geforce 2Go in he!!! Kun je ook nog gamen :P

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
m'n pa heeft nu:

Toshiba tecra P3 650, 128MB, 12GB, 14.1"
Toshiba satelite P3 733, 128MB, 20GB, 14.1"

en dan hebben we nog een oude p233 ofzo.
die heeft helaas een kleiner scherm (12"ofzo) en dat zou ik ZEKER NIET aanraden.
Ik zou toch wel minimaal 14.1" willen hebben...

nouja, succes ermee :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
Op donderdag 19 juli 2001 18:05 schreef ReseTTim het volgende:
als je de laptop thuis niet gaat aansluiten op je bestaande monitor dan raad ik je sekers aan om een 14" te nemen omdat die heel relaxt is.

ennuh kijk es bij Dell. ze hebben hele goede sofware support. je kunt een WinME erbij doen maar voor diezelfde laptop kan vind je ook allemaal drivers voor NT4, 9x, W2K :)
dat heeft toshiba ook :)
ik heb hier een toshiba win2k, 98 en NT cd liggen :)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Voor de verdere laptop-discussie misschien handig om met zijn alletjes in 1 draadje te posten zoals deze: [topic=187344]

Verwijderd

Gewoon effe rondkijken naar aanbiedingen. Op mijn werk verkopen we nu Dell dingen voor weinig geld. Die zijn opgekocht door de groothandel in het buitenland, waar bedrijven failliet zijn gegaan. Gevolg: verkeerde stroomsnoer. Gewoon effe een goeie bijdoen (die wordt dus bijgeleverd) en werken.

Verwijderd

En hoe heet dat bedrijf dan Firebug waar jij werkt?
Pagina: 1