Toon posts:

[cf] automatisch e-mail versturen (db & server)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik mbv Cold Fusion iedere week een e-mail laten sturen aan een database query?

M.a.w. de mailserver zou eigenlijk moeten kijken welke mensen er die week van toepassing zijn, en die een bepaald mailtje versturen. En dat alles zonder dat ik daar verder iets voor hoef te doen (dus automatisch iedere maandag ofzo).

Of moet ik daar cgi ofzo voor toepassen?

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik kan geen CF, maar vziw is CF een webscripting taal en zul je voor taken op gezette tijden dus iets op de server zelf moeten regelen. Met de task scheduler service, of met het commando "at".

日本!🎌

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
Bij je CF Administrator. Onder cf mx zit het volgende: Onder debugging en logging staat scheduled task, hierin kan je een cf pagina aan laten roepen. Hier kun je dan laten zoeken wie er een mailtje moet ontvangen en die versturen.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Je zou het ook in kunnen bakken in een cf pagina die zeker iedere maand wordt aangeroepen. Dan kun je daar controleren of de taak deze maand al is uitgevoerd en zo niet kun je doen wat je wilt doen.

Verwijderd

Afhankelijk van je DBMS kun je het al in je DBMS regelen mbv Stored Procedures, maar anders moet je eens een blik werken op cfschedule :) Die is daar nl. in eerste instantie voor bedoeld.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!
Nog 1 vraag: ik ben meestal een kneus waarbij cf_dingen eerst 6 keer mis gaan, en ik kan het alleen op de provider's server testen. Is dat slim of kan ik beter wachten tot ik weer op mijn eigen server kan testen... voordat ik ruzie heb met de provider... 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 17:51:
Bedankt!
Nog 1 vraag: ik ben meestal een kneus waarbij cf_dingen eerst 6 keer mis gaan, en ik kan het alleen op de provider's server testen. Is dat slim of kan ik beter wachten tot ik weer op mijn eigen server kan testen... voordat ik ruzie heb met de provider... 8)7
Het is maar de vraag of je provider cfschedule niet heeft restricted. Dan zul je om een sandbox moeten bedelen.
Pagina: 1