Toon posts:

Hitteprobleem Ti4200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer loopt compleet vast door hitte. Ook nu mijn gpu op waterkoeling is aangesloten. Ik denk dat doordat de core ongeveer 1a2 mm verlaagd ligt hij geen contakt maar met de watersocket. Ik moet hiet nog Artic Silver tussen leggen en ik hoop dan dit probleem opgelost te hebben. Of zijn er nog meer simpele truckjes die ik kan toepassen. Ik heb bij de search weinig aan oplossing gevonden. Wel het probleem werd besproken. Meerdere keren zelf. Maar niet in combinatie met waterkoeling. O, ja het is een hitteprobleem van mijn GPU, mijn CPU is 48 celcius met een kasttemp van 28 celcuis

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2003 00:36 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

als de gpu niet contact maakt heeft het helemaal volproppen met koelpasta ook niet heel veel zin. wel een beetje, maar het lijkt me dat je aan het schuren zult moeten gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 10-08-2003 00:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
en een koperen plaatje in de vorm van een muntje om de ruimte op te vullen? is dat een optie

• job
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

poeh of dat gaat werken.. ik zou het niet weten.

[ Voor 57% gewijzigd door job op 10-08-2003 01:48 ]

Verwijderd

Het ziet er naar uit dat je zal moeten schuren/vijlen. Maar ben je zeker dat er geen spacer oid tussen zit die verhinderd dat het blok op de gpu aansluit (en die dus verwijderbaar is) ? Kan je even duidelijk maken over welke ti4200 het gaat ?

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het merk niet van de Ti4200. Er staat geen merk op de kaart alleen een type aanduiding. Er zit een rond schijfje in een vierkant zwart blokje. Schijfje lijkt van metaal en blokje is hetzelfde als waar een proccessor van gemaakt is. Zwarte steen achtig spul

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2003 00:43 ]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:11
1 a 2 milimeter? Ik hoop dat je micrometer bedoelt, want 1 a 2 milimeter is behoorlijk veel :S
Als je waterblok nog steeds goed klemt, zit-ie heus nog wel strak tegen de core van je videokaart. Koelpasta maakt behoorlijk wat verschil, hiermee kun je tevens zien of je waterblok goed tegen de core klemt: breng koelpasta aan, bevestig socket, haal socket er weer vanaf. Als het goed is, zie je nu op beide delen waar ze contact hebben gemaakt....

Maar het is inderdaad warm, ook in mijn computerkastje. Ik heb het zijpaneel er vanaf gehaald, en er blaast een kleine tafelventilator mijn kast in.... nog een paar dagen, dan is het weer voorbij :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
ik ga eerst ff kijken of er misschien een spacer zit die ik weg kan slopen

Verwijderd

Topicstarter
probleem blijft....moet maar eerst gaan spelen met pasta

Verwijderd

uhm, artic silver is er NIET voor gemaakt om in dikke lagen te leggen, dan werkt het zelfs isolerent...

• Lennieboy83
  • Laatst online: 31-05-2024
Wat een gekluns laat anders eens een foto zien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal morgen hier een foto bij plaatsen....met alle details

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 01:30:
uhm, artic silver is er NIET voor gemaakt om in dikke lagen te leggen, dan werkt het zelfs isolerent...
:-p, yep ken een gast hier die dus 2mm AS III op zijn p4 proc had gesmeerd ( want zo had hij het geleerd ). 3 dagen later toen hij zijn koeler verving trok hij zijn processor met de koeler mee...leuk plakspul!

Zijn CPU doet het nog...en hij heeft weer eens wat geleerd :-p

There is no place like ::1

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 11:10 ]

Verwijderd

ow je cpu schiet wel los hoor als het hendeltje naar benede is hoor. Het zorgt ervoor dat het strak zit, maar als je iets meer kracht zet komt het wel los.

Verwijderd

als je is wat beter zou zoeken zou je hebben gevonden dat het doodnormaal is dat er een rand zit die iets hoger zit dan de gpu core bij de geforce 4 reeks
wegvijlen die handel dus
de cooling die er opzat vertoont trouwens een uitstulping op de plaats van de gpu core
en wc plaatsten zonder coolprut ertussen is wel dom
Pagina: 1