Toon posts:

Beste TV voor ps2 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat me veel opvalt is dat het beeld bij playstation 2 op de meeste tv's niet mooi gevuld wordt (ervaring met jvc, philips en saba) met mn gamecube is het een hartstikke strak plaatje.. zowel op 50 als 60hz is het bij de cube prima
maar bij de ps2 staat het beeld stuk naar links links bij 50hz en trekt het krom bij 60hz :/

iemand toevallig een tv (merk , model) waar de ps2 perfect het beeld vult en niet iets kromtrekt ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 23:44 ]

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10-2025

Collaborator

You! Cake or Death?

Vaag :? hij hoort het gewoon te doen, misschien staat de ps2 ingesteld op breedbeeld? anders is ie kapot ofzo.

This space is occupied

Verwijderd

Topicstarter
Vrij veel mensen/merken hebben er last van, er staan zelfs wat oude topics hier op got over, maar die beantwoorden nog niet exact mijn vraag maar bevestigen alleen mijn probleem.

edit:
Ik heb nu een rgb scart kabel (de bekende wit/silver versie) maar heb het ook met de sony rgb kabel en de composite kabel.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2003 00:02 ]

Verwijderd

Samsung tv hiero, model weet ik niet, maar hij doet het perfect

Verwijderd

PHILIPS en doet het uitstekend... Ik zal maar ff teruggaan met de PS2

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Loewe Aventos..heb net een PS2 van iemand geleend dit weekend..ziet er strak uit

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
haal anders een andere kabel. kan het natuurlijk ook nog aanliggen.

• CorteX
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb er idd ook wel eens last van met onze JVC breedbeeld. Maar het is zoiets klein dat ik me er niet aan kan ergeren.

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2025

Hakker

a.k.a The Dude

Sony KV20FX en heb nergens last van

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Verwijderd

check deze topic eens:

Welke tv is het best voor consoles?

(ik ben voor de Sony 21FX30 gegaan...precies goed formaat en heerlijk game beeld...)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2003 10:00 ]

Verwijderd

_/-\o_ Sony WEGA _/-\o_

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

RSP

Samsung breedbeeld >>>> Sony Wega

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-12-2025

Eijkb

Zo.

Neem wel een 50hz voor de guns :) Zit hier met een sony van 100hz en die guns werken dus niet. Waarschijnlijk een spuit 11 reply, maar misschien wist je het nog niet.

.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:00
Heb zelf een SONY Trinitron Wega FD (21FX30), gewoon een 4:3 tv met 51cm beeldgrote. Werkt perfect met de PS2 ... mag ook wel want het is dezelfde TV die SONY gebruikt in hun demo stands die je in de winkels vindt :) Superscherp beeld als ik het vergelijk met andere tv's, hij was toen ook wat duurder als de concurentie maar kwa scherpte vond ik de Wega serie er echt uitspringen. Dan heb ik het wel over de TV's voor de normale consument bij een random Megapool of S&F, de exotische merken zullen nog wel veel beter wezen maar daar hangt dan ook weer een ander prijskaartje aan.
Is nu voor een aardig prijsje wel te vinden (zag ze al voor 350 euro).

[ Voor 16% gewijzigd door Speedy op 10-08-2003 14:05 ]

Flickr | Lego collectie

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-12-2025

Bosmonster

*zucht*

Philips breedbeeld en met PS2 nergens last van.. Het beeld is soms wat 'verschoven', maar dat is soms in de game wel recht te schuiven (jammer dat weer niet alle games dat ondersteunen.. snap toch al niet dat zoiets op game-niveau wordt geregeld en niet op PS2-niveau).

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:03
Loewe Aventos..heb net een PS2 van iemand geleend dit weekend..ziet er strak uit
Ik denk ook over deze TV, zit hier een mogelijkheid op om het RGB beeld horizontaal te verschuiven? Sony TVs hebben dit standaard wel, maar de Loewe geeft gewoon oneindig veel beter beeld...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Wat je het beste kan doen is een RGB kabel te kopen in je locale gameshop. Hiermee heb je in 99% van de gevallen wel goed beeld. En het beeld is ook veel beter/mooier en scherper dan die standaard compesite kabel van sony. RGB kabels zijn niet zo duur zo rond 10 euro heb je er al een als het goed is.

• melly
Dr. Strangelove schreef op 10 August 2003 @ 15:11:
[...]

Ik denk ook over deze TV, zit hier een mogelijkheid op om het RGB beeld horizontaal te verschuiven? Sony TVs hebben dit standaard wel, maar de Loewe geeft gewoon oneindig veel beter beeld...
Ja..je kan het beeld verschuiven (van boven naar beneden) en roteren m.b.v. je A.B.
Voor links en Rechts verschuiven,uitrekken.holler/boller enz enz doe je dat in het service menu.
Ik heb deze Loewe nu 1 maand..super mooi beeld (niets aan overdreven).
Maar als ik nu weer moest kiezen zou ik gaan voor Philips 32PW9546/12R .
Deze heeft m'n buurman en die vind ik eigenlijk nog scherper en natuurlijker beeld geven..waanzige mooie tv (allebij zijn het geen goedkope tv's).

Verwijderd

Ik heb hier ook het prob. met een oude sony tv!
Maar we hebben nog een sony en die doet het perfect.
Waarschijnelijk ff informeren in een gameshop in de buurt.

Verwijderd

melly schreef op 10 August 2003 @ 17:55:
[...]

Ja..je kan het beeld verschuiven (van boven naar beneden) en roteren m.b.v. je A.B.
Voor links en Rechts verschuiven,uitrekken.holler/boller enz enz doe je dat in het service menu.
Ik heb deze Loewe nu 1 maand..super mooi beeld (niets aan overdreven).
Maar als ik nu weer moest kiezen zou ik gaan voor Philips 32PW9546/12R .
Deze heeft m'n buurman en die vind ik eigenlijk nog scherper en natuurlijker beeld geven..waanzige mooie tv (allebij zijn het geen goedkope tv's).
Over het algemeen heeft Loewe beter beeld dan philips.

• melly
Verwijderd schreef op 10 augustus 2003 @ 18:13:
[...]

Over het algemeen heeft Loewe beter beeld dan philips.
Tsja..kennenlijk is deze Philips een uitzondering ;)
Ik heb zelfs mijn tv late kalibreren door een erkent bedrijf (dit haalt het beste uit je tv http://www.isfcalibraties.nl)
En nog vond ik die Philips gewoon beter..meer detail in het zwart en strakker/scherper beeld.
Die Philips heeft ook veel meer het 3d gevoel wat je kan hebben met een goede uitzending+tv.
En ik moet je zeggen dat ik dit niet graag toegeef...heb hem net gekocht en dan al zien dat een andere het eigenlijk beter doet..is niet leuk :)
Pagina: 1