Irri Tik in beeld

Pagina: 1
Acties:

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 15:37
Hallo,

Heb een probleempje.

ik heb de hele tijd zo`n irritante tik/Schok in m`n beeld :(

als ik Games of 3D Mark 2001 draai, Dan heb ik de hele tijd een Tik/Schok in het beeld. Het beeld staat dan gewoon ff stil iets minder dan een sec.

dat is heeeel irri en in erger me er kapot aan. |:(

Weten jullie misschien waar het aan kan liggen??
Ik heb zelf ook al zo`n vermoeden, ik denk dat het aan DX9.0 licht maar ik weet dan niet hoe ik het kan verhelpen :(

hopelijk weten jullie wat

Mzzl

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
goh ja..... als je nou eens meer info gaf...

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik had het zelfde probleem een keer omdat me harddisk steeds uitgeschakeld werd in de poweroptions, was erg vaag maar toen ik het uit zette had ik het niet meer. Heel vaag, maar misschien bied het je een oplossing..

Verwijderd

Net nieuwe kaart geinstalld? Windows er opnieuw opzetten + alle drivers + nieuwe directX etc etc! Zou handig zijn hoe & wat allemaal!

• HiDNN
Dit heb ik reeds draaiende

Msi K7N2 Delta-ILSR Mobo

AMD AthlonXP 2400+ @266Mhz Cpu

2x 256Mb Kingston geheugen@266Mhz

Club 3D ATi Radeon9700pro 128MB

Seagate 7200.7 120GB 7200Rpm

heb vandaag net Windows XP en drivers allemaal geinstalled en het draaide eerst ook lekker maar nadat ik GTA Vice City heb geinstalled heb ik er weer zo`n irri tik in zitten :(

• HiDNN
Dit probleem had ik ook met m`n vorige System :(

Verwijderd

Hoe is jou install volgorde precies + soorten drivers ... ??

Verwijderd

Voor GTA 3 i.c.m. XP is er een patch! Eff zoeken, kan je ergens downloaden op microsoft, maar let wel op de taal! Staat ook wel in de search van GoT.

• HiDNN
Natuurlijk eerst WinXP en dan Drivers voor Radeon dat zijn de ATI CATALYST 3.6 drivers

en dan Modem E-Tech drivers en dan voor m`n N-Force2 Chipset en Raid drivers, Weet niet wat voor drivers dat precies zijn maar staan op cd-rom die ik de mobo heb gekregen

• HiDNN
Volgens mij moet het gewoon aan DX9.0 liggen want wanneer ik die geinstalled is(bij Vice City dus) dan krijg ik die "Tik" problemen

Verwijderd

De grafische kaart altijd als laatste! En voor de rest, kijk is naar de patch voor GTA 3 i.c.m. XP

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Draai je soms DU Meter op de achtergrond? Dat zorgde bij mij voor net zo'n soort tik :)

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• HiDNN
Yep dat draai ik jah ff proberen

[ Voor 26% gewijzigd door HiDNN op 09-08-2003 23:29 ]

• HiDNN
Damn.. thnx man dat heeft geholpen het draait nu Soepel _/-\o_

• HiDNN
Maar dan rest de vraag hoe kan dat :?

[ Voor 11% gewijzigd door HiDNN op 09-08-2003 23:38 ]

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
en wat hebben we vandaag geleerd bij dit soort problemen, start je pc zo "kaal" mogelijk op qua programma's en kijk eerst of dit het probleem verhelpt. Pas daarna ga je zoeken naar hardware en driver problemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Quantor op 09-08-2003 23:39 . Reden: ietsjes genuanceerd ]

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds kort ook zo'n irritante tik tijdens het draaien van 3d dingen.
Zoals 3ds max en alle 3d games, niet alleen vice city dus.

Ik heb deze computer sinds 2 maanden en sinds 2 weken heeft ie die tik, eerst was het weg als ik opnieuw opstarte, maar nu blijft het.

Misschien komt het door het warme weer?
Het is gewoon een soort bevroren frame voor een halve seconde. Super irritant!

Ik heb een geforce ti 4200 8x agp 128 mb, asus nforce2 moederboard, 512mb ram en amd xp 2400+.

Alle drivers heb ik opnieuw geinstalleerd, ook geprobeert met zo weinig mogelijk achtergrond software.

Alvast bedankt,
Filip. 8)7

Verwijderd

help!

Verwijderd

probeer een andere harde schijf en videokaart in je systeem

Verwijderd

Zou het zo erg zijn dan?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Thesilence07, gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop wat vaker, en superpilif, niet zo snel kicken ajb :)

Heb je de drivers eigenlijk steeds goed geuninstalleerd voordat je nieuwe drivers erop zet?

Verwijderd

Thesilence07 schreef op 09 augustus 2003 @ 23:37:
Maar dan rest de vraag hoe kan dat :?
Windows is geen real-time operating systeem, dus als een applicatie het systeem wil blokkeren (of windows dat zelf wil) dan kan dat soms. Denk aan bekende problemen dat als je wat zware dingen gaat draaien winamp kan gaan skippen, zelfs als hij op 'high' of 'realtime' prioriteit staat.

Die DU meter zal wel dicht op de hardware gaan zitten, en een hoge prioriteit hebben. Als DU meter dan druk bezig met iets is (oftewel omdat er veel gebeurt, of omdat het slecht geschreven is, of omdat er een bug in zit, of omdat het toevallig niet lekker met andere software/hardware samenwerkt) dan kan zoiets dus je systeem steeds ff plat gooien.

Je zou kunnen proberen in de taskmanager de prioriteit van de DU-meter gerelateerde processen omlaag te gooien, maar dan kan je ook weer allerlei andere problemen veroorzaken (en het geeft geen garantie dat het helpt)

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:38

BitByter

Prutst dit forum

ik had dat probleem ook, maar heb ik opgelost door m'n raid controller op het mobo uit te schakelen,

vraag me niet waarom, maar dat had ook zo'n soort "lag" van een seconde elke keer
en niet alleen in games, ook als ik aan het surfen was :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 01:22:
ook geprobeert met zo weinig mogelijk achtergrond software.
probeer het eens met helemaal geen achtergrond software. (virusscanner draait misschien nog)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 07:50 ]

Pagina: 1