Toon posts:

Home entertainment! overal! Hulp!

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wij zijn nu thuis bezig met verbouwingen en we wilden ook meteen wat aanpassingen doen aan geluid enz.

we hebben 3 kamers waar geluid moet komen.
1 living
1 eetkamer
1 keuken
alle draden: 2x 0.75 (rood-zwart)

de bedoeling is de volgende:

In de living (leefkamer) zijn in de 4 hoeken van de kamer, draden voorzien voor boxen. Hierop willen we de Televisie aansluiten en ook Hifi keten voor muziekje. (tuner)
(kamer is 8m bij 5m)

In de eetkamer zijn er 2 draden voorzien (voor 2 boxen) en hierop mag enkel de Tuner (hifi) komen.

In de keuken is 1 draad voorzien voor 1 box enkel voor Tuner (hifi).

We waren net in een Hifi winkel die allerlei boxen had staan. we zijn over de boxen er zo goed als uit.
voor de leefkamer wordt het een BOSE setje met 4 satelietjes en 1 bas.
de eetkamer en de keuken komen ronde in het plafond ingewerkte boxen.

Die bose klonk echt Heel leuk! maar is het ook de moeite om hem aan te kopen? of is er iets leuker in dezelfde prijscategorie?

Maar hoe zit het verder met de Tuner en de Verdeelkast? en vooral met de televisie aansluiting? We hebben een (moderne-recente) Philips televise.

Alle tips zijn welkom!!!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Laat die Bose aub staan waar ie staat ... Veel geld voor weinig speaker.Zeker hun sattelietrommel.Er zijn veel leukere sattelietsetjes , van oa B&W , Tannoy , JBL , Mondaunt Short .. enz ..

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• LooP
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2024
uhm ok...
Vaak is er de mogelijkheid om 2 sets speakers op 1 versterker aan te sluiten (A & B )
als ik het goed heb sluit je die satelietjes van bose aan op de sub (als dit niet zo is lees dan niet verder)...
sluit deze aan op speakerset A en de rest (keuken en eetkamer) op B.
Schakel op A als je teevee gaat zitten kijken en op B als je staat te koken of het gekookte voedsel zit te nutigen.

Je tv sluit je aan op een ingang van je versterker (reciever) met tulpstekkers

Suc6 ermee

Verwijderd

Topicstarter
TomSwinnen schreef op 09 August 2003 @ 22:08:
Laat die Bose aub staan waar ie staat ... Veel geld voor weinig speaker.Zeker hun sattelietrommel.Er zijn veel leukere sattelietsetjes , van oa B&W , Tannoy , JBL , Mondaunt Short .. enz ..
het mogen niet te grote speakers zijn, zo formaat à la bose is prima!
we hebben ze horen spelen, en die bose set gaf echt een soort van Volume in de kamer. in vergelijking met andere speakertjes waren ze echt goed!

mja je noemt wel merken op maar welke types dan.
ga eens een kijkje nemen op de websites! alvast bedankt.

• TomSwinnen

TomSwinnen

http://home.pi.be/~nzc641/menu/reviews/review4.htm

Hopelijk heb je er wat aan ;)

(Ik zat in het luisterpanel :) )

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Topicstarter
idd leuk! maar diegene die daar als beste uit de deur komt, kost zowat het dubbele van een BOSE systeem (acoustics 5)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:33

JT

VETAK y0

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• TomSwinnen

TomSwinnen

Some brands names generally considered worse than, equal to, or at least not consistently superior to Bose include Polk, Technics, Klipsch, Sony, JBL, Kenwood, KLH, Pioneer, Cerwin-Vega, Advent, DCM, and dozens of others.
WTF? Die kerel is correct op sommige vlakken , maar om JBL te vergelijken met Bose ... dat vind ik toch serieus naast de bal grijpen hoor ..

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 11:40:
[...]

idd leuk! maar diegene die daar als beste uit de deur komt, kost zowat het dubbele van een BOSE systeem (acoustics 5)
Pak die JBL's dan , kost tussen de 500-600 € en die waren wel zeer goed :)

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
moah zo kan ik het ook, die JBL's hebben een grotere kastinhoud! in vergelijking met de rest. K'heb het niet zo op JBL, k'zou eerder voor, m-s, kef, Tannoy gaan.
maar weer o zo persoonlijk allemaal. ;)

• TomSwinnen

TomSwinnen

ach die tannoy klonk vreselijk schel .. en euhm , die b&w's hun kastinhoud al bekeken? ( btw die mondaunts waren even groot )

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
ik vindt de uitstraling van die JBL niet zo mooi, ze zien er een beetje cheap uit vindt ik.
maar ik geloof best wel dat er mooi geluid uit kan komen.
de foto's zijn iets wat misleidend ze lijken aanzienlijk groter, maarja ik moet ze ook van dichtbij zien.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:10

GaMeOvEr

Is een hork.

Jaja, 0.75mm 2 bekabeling! Toe maar! Mocht zeker wel wat kosten? :P

Naja, het combineert iig prima met Bose. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door GaMeOvEr op 10-08-2003 14:15 ]

Aannames zijn fataal.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

No offense, maar ga gewoon luisteren. Als het formaat je meer boeit dan het geluid, dan moet je gewoon Bose kopen, als je het ok vindt klinken.

Hier krijg je toch alleen maar advies om het niet te doen en waarom zou je iets niet kopen omdat anderen het niet mooi vinden.

Audio koop je zelf door er zelf naar te kijken en te luisteren. Meningen over bose kan je in de search uitgebreid vinden.

Tuners en versterkers sluit je allemaal hetzelfde aan, de verkoper kan je helpen met informatie daarover

[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 10-08-2003 14:46 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.