Paar dagen terug had ik probleempje om sendmail binnen m'n chroot-omgeving aan de praat te krijgen [rml][ linux] chrooted omgeving, sendmail werkt niet[/rml]
. Nu is dat wel gelukt met perl, met dit scrippie:
$mailprog = "/usr/sbin/sendmail";
open(MAIL,"|$mailprog");
print MAIL "To: muis\@mijndomein.nl\n";
print MAIL "From: blaat\@mijndomein.nl\n";
print MAIL "Subject: TEST\n\n";
close (MAIL);
als ik nu via php de mail() functie gebruik krijg ik er alleen een false uit terug:
if(mail("muis@mijndomein.nl", "TEST","BLA","From: blaat@mijndomein.nl")) {
print "verstuurd";
}
else {
print "wil nie echt lukken";
}
in m'n php.ini heb ik zelfde path ingesteld dus : /usr/sbin/sendmail -t
maar toch wil om een of andere reden niet werken, als ik een phpinfo() doe krijg ik ook gewoon terug dat het sendmail_path /usr/sbin/sendmail -t is.
Daarnaast kan ik ook nx vinden in m'n logfiles (wat misschien te verklaren is omdat die niet bereikbaar zijn vanuit de chroot-omgeving?)
. Nu is dat wel gelukt met perl, met dit scrippie:
$mailprog = "/usr/sbin/sendmail";
open(MAIL,"|$mailprog");
print MAIL "To: muis\@mijndomein.nl\n";
print MAIL "From: blaat\@mijndomein.nl\n";
print MAIL "Subject: TEST\n\n";
close (MAIL);
als ik nu via php de mail() functie gebruik krijg ik er alleen een false uit terug:
if(mail("muis@mijndomein.nl", "TEST","BLA","From: blaat@mijndomein.nl")) {
print "verstuurd";
}
else {
print "wil nie echt lukken";
}
in m'n php.ini heb ik zelfde path ingesteld dus : /usr/sbin/sendmail -t
maar toch wil om een of andere reden niet werken, als ik een phpinfo() doe krijg ik ook gewoon terug dat het sendmail_path /usr/sbin/sendmail -t is.
Daarnaast kan ik ook nx vinden in m'n logfiles (wat misschien te verklaren is omdat die niet bereikbaar zijn vanuit de chroot-omgeving?)
[ Voor 17% gewijzigd door muis op 09-08-2003 21:49 . Reden: weer een typo :( ]
Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)