[XP] Service configuratie exporteren/importeren

Pagina: 1
Acties:

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoi

ik zet altijd een aantal services uit wanneer ik XP opnieuw heb geinstalleerd. maar omdat ik dit nogal k*twerk vind om te doen, wil ik de aan/uit waardes van de services exporteren en na een verse XP install weer kunnen importeren.

ik weet dat het kan via het register maar dat is niet echt een oplossing want dat werkt erg rommelig en onoverzichtelijk omdat ik misschien ook naderhand snel en makkelijk handmatig aanpassingen wil maken in de (mogelijke) file waar de waardes in staan.

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:38

[Jules]

Confusion in confusion

Installeer jij XP zo vaak opnieuw dan? :P
Misschien heb je aan FireDaemon iets... geen idee of het kan wat jij wil....
Waarom overigens geen image van je verse install maken nadat je je services hebt geconfigged?

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Verwijderd

het is eventjes werk, maar je kan prima een paar .reg files exporteren met de keys die jij ge-exporteerd wil hebben. Daarna deze tekst bestanden samenvoegen tot 1 "grote" regfile, en je bent klaar om deze meteen over te nemen bij je volgende installatie.

Regfiles lijken de eerste keer wel ingewikkeld, maar vallen in de praktijk reuze mee.

En zoals Jules ook al aanhaalde, je kan ook een image maken van je installatie, met ghost of Powerquest of zo. Dan staat alles meteen zoals hij was toen hij net geinstalleerd was.

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
firedaemon gebruik ik al, maar kan niet wat ik wil :)

en images heb ik inderdaad ook, maar die gebruik ik alleen als XP niet meer wil booten. als ik een verse XP wil, doe ik het gewoon met de install CD van XP :)

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

Je kan van XP ook de installatie aanpassen. Vraag me niet naar de details maar op Technet staat dat allemaal zeer gedetailleerd beschreven.

日本!🎌