XP2700+ stepping/unlock vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
Ik ben nu al de halve dag topics aant doorspittne over info over me cpu en beging onderhand beetje scheel te kijken van alle getaletjes, dus post ik toch maar ff.

Ik heb men ouwe 1700+ polomino geruild voor een t-bredje 2700+ (met 20 eoru bij betalen). nu vraag ik me af of iemand iets meer kan vertellen over het coretje en of ie nog redelijk opkrikbaar iz. specs: AXDA2700KV3D AIUHB 0248TPCW

Ik had ergens gelezen dat de procs na week 36 ofzow wel fijn waren, komt dit ding nu uit week 48 (0248TPCW) ?

Ik kom ook niet echt uit of het ding nu wle of niet ulocked iz (denk van niet). Hij pakt alleen de multiplier van 13 (auto) en die van 20 :X (20 pakt ie automatisch al iok em op me mobo in stel op 12.5>). Het geheel hangt in een Ga-7vax mobotje en ik had (zo goed als stabiel) lopen op 2300Mhz. Helaas is dit op een fsb van 115Hmz *20

Dit omdat ik mijn geheugen (nanya pc2100, alles 2 MHz boven zijn standaard snelheid niet lief vind. Op 133 FSB kan dus niet omdat ie dat *20 niet trek en *13 te sloom iz en ik gene id heb hoe ik hem locked (:S) op 133 *18 kan krijgen. (ook unlocked waarschijnlijk niet, omdat me mobo allen *12.5> kan worden ingesteld en daar auto *20 pakt (hoe kan ik boven *12.5> toch iets anders dan 20 aangeven ?

Ik weet dat mijn verhaal beetje gaotch iz, maar een goed samenhangend verhaal typen zi beetje moeilijk voor mij :x )

samengevat:

Wie kan wat meer over me core vertellen

Wie heeft tips mbt unlocken/instellen van multiplierer ?

• Astennu
  • Laatst online: 06-02 16:55
Fuzzems schreef op 09 August 2003 @ 21:00:
Ik ben nu al de halve dag topics aant doorspittne over info over me cpu en beging onderhand beetje scheel te kijken van alle getaletjes, dus post ik toch maar ff.

Ik heb men ouwe 1700+ polomino geruild voor een t-bredje 2700+ (met 20 eoru bij betalen). nu vraag ik me af of iemand iets meer kan vertellen over het coretje en of ie nog redelijk opkrikbaar iz. specs: AXDA2700KV3D AIUHB 0248TPCW

Ik had ergens gelezen dat de procs na week 36 ofzow wel fijn waren, komt dit ding nu uit week 48 (0248TPCW) ?

Ik kom ook niet echt uit of het ding nu wle of niet ulocked iz (denk van niet). Hij pakt alleen de multiplier van 13 (auto) en die van 20 :X (20 pakt ie automatisch al iok em op me mobo in stel op 12.5>). Het geheel hangt in een Ga-7vax mobotje en ik had (zo goed als stabiel) lopen op 2300Mhz. Helaas is dit op een fsb van 115Hmz *20

Dit omdat ik mijn geheugen (nanya pc2100, alles 2 MHz boven zijn standaard snelheid niet lief vind. Op 133 FSB kan dus niet omdat ie dat *20 niet trek en *13 te sloom iz en ik gene id heb hoe ik hem locked (:S) op 133 *18 kan krijgen. (ook unlocked waarschijnlijk niet, omdat me mobo allen *12.5> kan worden ingesteld en daar auto *20 pakt (hoe kan ik boven *12.5> toch iets anders dan 20 aangeven ?

Ik weet dat mijn verhaal beetje gaotch iz, maar een goed samenhangend verhaal typen zi beetje moeilijk voor mij :x )

samengevat:

Wie kan wat meer over me core vertellen

Wie heeft tips mbt unlocken/instellen van multiplierer ?
De core zal het wel goed doen. Met een temp onder de 50 moet 2400 te doen zijn. De cpu is geunlockt maar jou modo is te oud waardoor je niet boven de 12.5 kaner is een site dan kun je bruggen door verbinden om em vast te zetten op 20 of zo maar dat is ook niet handig.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kunt op de proc met bruggen gaan klooien of in de socket dingen gaan verbinden om de juiste MP te kiezen, daar was een heel handig schema'tje voor maar die kan ik ff niet vinden. Als je hoger wilt zul je toch echt nieuw geheugen moeten kopen of eventueel een nieuw mobo

[ Voor 4% gewijzigd door Erik1 op 09-08-2003 21:06 ]

• Fuzzems
http://www.ocinside.de/go...op/pinmod/amd_pinmod.html

Hiermee zouw ik dus bv de multiplier op 17.5 of 18 kunne zetten (mobo kan 20 multiplie, dus dingen daaronder ok hoop ik toch :S )

en fsb dan op 133. Nouw was ik al ff bezig geweest met die unlock pinmod (die uiteidelijk toch geen zin heeft) maar ik merkte wel weer dat het redelijk vertieft iz om zon koperdraadjes strak om de pinnetjes heen te krijgen. Iemand tips op dat gebied ?

[ Voor 74% gewijzigd door Fuzzems op 09-08-2003 21:17 ]

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

De core code's zijn echt wel te vinden met google ofzo hoor! Verder denk ik toch echt dat je proc gelocked is.. dus wordt ff unlocken (te vinden in de FAQ)

zoeken met google naar AMD stepping code

Op overclockers.com

[ Voor 41% gewijzigd door Apen-nootjes op 09-08-2003 21:25 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Erik1
  • Niet online
Ik heb gewoon een heel klein draadje in de vorm van een U gevouwen en in 2 gaatjes van de socket gedrukt, maar dat was maar 1 draadje voor de >12.5 naar <12,5 mod (had toen een 2100+)

• Erik1
  • Niet online
apen-nootjes schreef op 09 August 2003 @ 21:21:
De core code's zijn echt wel te vinden met google ofzo hoor! Verder denk ik toch echt dat je proc gelocked is.. dus wordt ff unlocken (te vinden in de FAQ)
Het is een T-Bred en die zijn standaard unlocked, zijn mobo ondersteund alleen geen multipliers hoger dan 12,5 behalve als het de default MP van de CPU is, en die kun je juist veranderen met die pinnetjes.

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ja.. Da's waar.. maar dat zou in de FAQ te vinden zijn geweest hoor! en Edit??

Maargoed.. Dit soort dingen horen we niet hiero uit te vechten.. Heb m'n post ook nog wat geedit om hem verder op weg te helpen...

[ Voor 48% gewijzigd door Apen-nootjes op 09-08-2003 21:26 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

AIUHB week 48 zijn de snelste Tbred B's die er te vinden zijn.....

• Fuzzems
Apen_nootjes:

idd stom dat ik het meest voor de handliggende (google) niet heb gedaan, niet voor steppign gebeuren iig :P.

Nostra: Ik houw van goed nieuws :P :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Volgende keer even zelf wat research doen dus :)
Ik heb trouwens dezelfde stepping / week en mijne komt zonder extra voltage probleemloos op 2 GHz.

[ Voor 52% gewijzigd door m-m op 09-08-2003 22:00 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.