Medion 19 inch monitor: randen vervormd & kleuren veranderd

Pagina: 1
Acties:

• Dashinuke
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-06 15:22
toen ik vanmorgen de pc aanzette, had ze linkerkant een vervorming naar beneden en de rechterkant een vervorming omhoog. Verder zijn er aan de beide zijkanten kleurverschillen...

Mijn vader melde me dat hij op het werk dit ook wel eens vaker had, en dat had als mogelijke oorzaak dat het door een magnetisch veld kwam. Bij hun op de monitor zat er een degauss mode om dit te herstellen...

Deze optie zit bij mij ook op de monitor, maar dit heeft niet geholpen, en verder is er ook niks magnetisch in de buurt ( anders had ik het 2 jaar geleden al gemerkt).

Wat is het probleem, en belangrijker, valt dit op te lossen, en zo ja, hoe ??

Alvast hartelijk bedankt,

UnX

• Dashinuke
Ik zie nu eik pas in de faq dat het ( indien niks magnetisch in de buurt) een structureel probleem is :/

Iemand toch een oplossing ??

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Jah ik heb het ook gehad met een 17", de beeldbuis was gewoon 'op' bij mij, als ik het beeld meer na rechts of meer naar links gooide, werd alles groen, dus helaas, je zult een nieuwe moeten kopen ( tenzij je nog met deze kunt werken)
Ik zie nu eik pas in de faq dat het ( indien niks magnetisch in de buurt) een structureel probleem is

Iemand toch een oplossing ??
hiervoor is dus een edit-knop... en kicken mag pas na 24 uur

[ Voor 40% gewijzigd door w0w op 09-08-2003 21:36 ]

• Dashinuke
Erm...

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Maak eens een foto dan, dat helpt een hoop.

• Dashinuke
Een foto ?? Wat zou dat voor nut hebben. het staat in faq geschreven, dus het is echt een probleem waar iedereen wel vanaf weet, en niet een of ander mysterieus probleem

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:29
wat versta jij onder "niet magnetisch" alle electronische apparatuur geeft een magnetische straling, met als het meest beruchte: niet (goed) afgeschermde speakers.

verder helpt degauss volgens mij helemaal niks tegen dat soort magnetische straling, alleen als dit zich langzaam heeft opgebouwd in de beeldbuis

EDIT
ook als er iets langs is gekomen dat magnetisch is kunnen er al dit soort vervormingen ontstaan, meestal gaat het na een tijd wel weer weg.

Verder neem ik aan dat Medion niet te veel geld investeerd in afscherming van de monitor, dus dan ben je al snel de lul

[ Voor 32% gewijzigd door OnTracK op 10-08-2003 11:59 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Dashinuke
Ik heb anderhalf jaar geleden die pc bij de aldi gekocht, en daar zat een Medion monitor en medion boxen bij ( lach me niet uit, kep ondertussen al een andere pc, maar de moxen en de monitor heb ik nog) De boxen staan dus ook al anderhalf jaar naast mijn monitor, en die vervorming was er gistermorgen opeens, dit is niet langzaam opgekomen :{

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-07 09:31
Op veel monitoren zit voor zover ik weet meestal 3 jaar garantie. Ik weet niet of dat bij Medion ook zo is. (wie wel?)

• Dashinuke
Kep er nog garantie op ja, dus ik bel medion morgen.
Pagina: 1