Toon posts:

Goede Shuttle pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
He Tweakers,

Ik ben opzoek naar een goede shuttle barbone, en wou graag even jullie advies vragen. In het begin wil ik hem gaan gebruiken voor:

-Office
-Design (Photoshop, Flash, Illustrator)
-Internet

De usual stuff dus, hoewel ik laterheen nog gaan gamen en 3d'en met deze pc, moet ik hiervoor af rekening mee houden. Maar later zal er pas een 128 of 256 AGP kaart worden aangeschatt, tevens komt er straks nog een 17 of 18 inch TFT bij. Maar samen met de videokaart staat dat nog voor de toekomst.

Weet iemand dus een goede backbone voor mij? Er moet wel voldoende werkgeheugen inkunnen. Ik heb opdit moment nog een schrijver, dus mocht ik te kort/krap zitten, kan die erin als tijdelijk vervanger van de dvd/cd-rw combo.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
wat heb je zelf al gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf een aantal shuttels gezien in de PCM van Augustus, de Shuttle X vond ik zeer redelijk, maar helaas heb ik deze alleen als complete (volledige hardware erin, en td +muis, incl boxen) pc, maar niet als back-bone. En dat is nou juist waar wij zoek toch vast liep.

Wat tevens een andere vraag van mij is, of deze shuttles wel goed genoeg zijn, of dat niet beter een "normale" kast kan kopen

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 19:53
een met een AGP slot en/of Nforce chipset... De laatste modellen dus. Sg51 (?) geloof ik. Lijkt me dat je dit hetzelfde bekijkt als bij aankoop van een nieuwe pc. je eisen naast de specs leggen. Vrij simpel

• LaMoS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 12:41
Budget?

Verwijderd

qua Shuttle mag je netjes wachten tot de op de Intel 875 chipset gebaseerde barebones uitkomen. (SB75G2 ????)

deze zal dan onboard Serial ATA hebben.

Weet niet wat je van plan bent, maar als je duur doet:

*Shuttle SB75G2
*Intel Processor 3,xxx GHz
*ATI Radeon ALL-In-Wonder 9800 (Pro?) videokaart
*2GB RAM (2*1GB DIMM DDR-SDRAM 400MHz effectief), dual channel
*grote harddisk, of grote harddisk + Western Digital Raptor (36GB, 10.000rpm, SATA, 8MB cache)
*TFT,
*DVD+RW fikker (inclusief cdrw dus)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, dat was ik vergeten, ik heb als start rond de 600/700 euro aan budget. Maar ik hoef er dus niet direct een AGP kaart (video) van 128/256 bij, boxen toestenbord muis en scherm heb ik al. Het gaat mij dus alleen om de backbone, de proc, het moederbord met vga/audio/lan erin en natuurlijk de HD en het geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 20:21:
qua Shuttle mag je netjes wachten tot de op de Intel 875 chipset gebaseerde barebones uitkomen. (SB75G2 ????)

deze zal dan onboard Serial ATA hebben.

Weet niet wat je van plan bent, maar als je duur doet:

*Shuttle SB75G2
*Intel Processor 3,xxx GHz
*ATI Radeon ALL-In-Wonder 9800 (Pro?) videokaart
*2GB RAM (2*1GB DIMM DDR-SDRAM 400MHz effectief), dual channel
*grote harddisk, of grote harddisk + Western Digital Raptor (36GB, 10.000rpm, SATA, 8MB cache)
*TFT,
*DVD+RW fikker (inclusief cdrw dus)
THNKX voor de tip over de chipset, wanneer komen die uit denk je/jullie? En maar jou config is iets te duur, hoewel die videokaart, TFT en DVD+RW ook later kunnen komen (was ook de bedoeling)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

http://www.shuttle.com/new/product/product_b.asp

Gewoon zoeken naar eentje die aan al je eisen voldoet dus :). Als je alle mogelijke kandidaten eruit gepikt hebt ga je een review lezen daarover en kijk je naar de prijs, en maak uiteindelijk als échte Tweaker zijnde zélf je eigen keuze :Y)

Zie ook : Welke processor/mobo/geheugen moet ik nemen?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.