Toon posts:

[982nde] Errors zelfs na format tijdens reinstall

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De laatste paar weken heb ik steeds meer problemen met mijn pc... dit zijn de specs

amd k6-2 500 mhz
128 mb
voodoo 3 2000

Elke keer als ik opstartekrijg ik explorer foutmeldingen waardoor de pc crasht soms moest ik wel 6 tot 8 keer opnieuw opstarten voordat hij eindelijk werkte.
En dan nog werkte hij meestal maar een klein tijdje zonder problemen.
Als ik dan besluit mijn pc te formateren en ik er windows opnieuw op wil zetten krijg ik tijden de reinstall ook foutmeldingen die ik ervoor ook al meemaakte.
Maar meestal na 4-5 x rebooten tijdens de reinstall kreeg ik hem toch afgemaakt erna werkt hij dan meestal redelijk goed 2-3 crashes op 24 uur). Maar als ik dan mijn favoriete spel speel wat een 2d spel is (tibia) komen de errors heel snel weer terug samen met .dll errors die .dll blijkt een dll te zijn van direct x die voor 2d weergave zorgt tijdens het spelen crasht de pc heel vaak en ook als ik stop met spelen komen de errors vaker dan ervoor.

Ik speel het spel al 2 maanden zonder problemen en omdat ik ook errors kreeg ik tijdens de her instal dacht ik dat het hardware moet zijn dus heb ik op advies mijn geheugen getest en er blijkt dus wel een fout in te zitten dit ha dik eigenlijk kunnen weten omdat het adress waar de fout zit ook vaak voorkomt op het scherm met de foutmelding..

mijn vraag is dus kan ik deze geheugen fout (die waarschijnlijk de oorzak van alle problemen is) maken en als het waarschijnlijk is dat het het alleen het geheugen is dat alles zo in de war schopt. of moet ik nieuw geheugen kopen..

bij voorbaat dank

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

:?

En als je daar al mee getest hebt (je geeft dat niet duidelijk aan); dan zit er niets anders op dan nieuw geheugen te kopen :)

[ Voor 100% gewijzigd door Spider.007 op 09-08-2003 19:50 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik ben bang dat het in je CPU/mobo zit.
Ik heb 3 K6-jes gehad, krijgertjes allemaal, en allemaal zo rond de 400 tot 600 MHz.
En allemaal, stuk voor stuk, zo instabiel als het maar kan. Of ik er nou XP op draaide, W2K, of Win98SE, het bleef brak.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Let op; in dit onleesbare verhaal staat een stuk belangrijke informatie:
Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 19:45:
dus heb ik op advies mijn geheugen getest en er blijkt dus wel een fout in te zitten

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Duidelijk, geheugen kaput, nieuwe kopen, helaasch :P

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Dit topic is gesloten.