Toon posts:

Crashing quake 3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het, een best verouderd spelletjje, maar ik wil dit probleem toch eens opgelost hebben. Op de een of andere vage reden crasht bij mij Quake 3 altijd, het complete systeem loopt compleet vast. Met andere 3D games zoals Half-Life/ Rune etc. helemaal geen problemen, zelfs 3Dmarks2000 geen problemen. Wel met demo van sacrifice dezelfde crash (freez) gehad en ik weet niet hoe het komt. Ik heb met powerstrip al me agp-bus op 1x en 2x gezet, allbij hetzelfde.. (en verschillende drivers al geprobeerd)

me configuratie:

Athlon 500@(moet nog gebeuren :))
Creative geforce DDR
256 geheugen
msi 6167 moederboard
Diamond mx300
2x netwerkkaarten
tv kaart

Ik draai nu Win98SE, ik heb tijdje geleden ook winME gedraait, maar door gaarheid weer teruggegaan...

Alvast bedankt!!!
M

Verwijderd

Topicstarter
Help....

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 13:46
Wissel dat geheugen is om, dus van bank wissellen, als het 2 reepjes zijn is 1 testen (gaat het dan nog gaar ook nr 2 apart testen). Hier werd mijn systeem superstabiel nadat bleek dat bank 2 van mijn mobo geen zin had.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met me 2 (en 1) geheugenmodule alle banken geprobeerd, alle banken deden het, maar het crashen blijft bij beide modules alleen en met ze tweeen opgeschoven, dus hier ligt het niet aan, maar toch bedankt voor de tip!

Zou het niet aan de geluidsdrivers kunnen liggen? of aan de ide 1.24 etc?, ik heb ook agp miniport drivers staan, maar alles blijft crashen onder quake3 en sacrifice :(

Verwijderd

Welke drivers gebruik je voor je MX300?

Verwijderd

Topicstarter
De nieuwe drivers van mx300 van www.hastec.nl dus geen aureal drivers, ik zal die eens proberen....

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 15:55

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Installeer ander Q3 even opnieuw kan ook helpen.

Verwijderd

Moet je die van aureal proberen. Versie 2048. Schijnt een hoop op te lossen.

http://www.vortexofsound.com/drivers/drv_v29x.htm

Zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/37164

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:):)

het crasht allebij niet meer, heel erg bedankt voor de reply's

M
Pagina: 1