Toon posts:

HP pc pavillion 740 voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt erop dat de ventilator van de voeding stuk is. Weet iemand misschien hoeveel een nieuwe gaat kosten? En moet dan meteen de hele voeding vervangen worden?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Pff...
Je kan zelf ook ff iets uitzoeken misschien...
Wat meer info is altijd handig, bijv.: Hoe oud is de PC (als je nog garantie hebt, claimen).
En anders, schroef je ff de voeding los, haal je de fan er uit, maak je hem eerst eens goed schoon, en probeer je het geheel daarna nog eens.
Meet dan als je de koeler er uit hebt, meteen ff de diameter van het blad op. Meestal zijn het 80mm fans, maar aangezien HP nog wel eens van die mini-voedingen gebruikt, zou het ook een 60mm kunnen zijn. Werkt het na het schoonmaken niet, neem je de fan ff mee naar de lokale computerboer om te kijken of die er eentje voor je heeft.
Zo niet, zul je een andere voeding moeten bestellen...dat is vaak een lastige klus, tenzij je een HP-dealer bij je in de buurt hebt zitten.

Verwijderd

Welkom op GoT
http://search.gathering.tweakers.net/forum/find/poster/80420

dat is echt makkelijk zelf te doen, gebruik de search en lees de bovenstaande post

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 19:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pc is van februari 2002, wel fabrieksgarantie, maar een jaar koopgarantie... De fan is eruit geweest en schoongemaakt. Ook zijn we al bij een paar zaken langs geweest maar die hadden niets liggen wat hier event. in past helaas

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Dan vraag ik me af bij wat voor zaak je geweest bent?

Elke computerwinkel verkoopt wel casefans van 80mm en die past er zeker weten wel in.
Alleen zal je zo'n fan even zelf creatief moeten aansluiten :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
bobo1on1: Die HP's hebben vaak een aparte maat voeding er in zitten.
De standaard ATX-voedingen maken inderdaad gebruik van een 80MM fan, maar je hebt best kans dat de fan in die HP-voeding een 60 of 50 mm is. Ik gok zelf op 60mm, maar dat even terzijde. En een simpel computerboertje heeft die fans vaak niet voorradig.

Verwijderd

Topicstarter
Dynabite en computerland... beidde hadden niets wat er in zou kunnen (zeggen ze althans)

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-07 20:29

shag-me

-n0n3-

Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 19:40:
Dynabite en computerland... beidde hadden niets wat er in zou kunnen (zeggen ze althans)
geen Norrod of funprice in de buurt??

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

Verwijderd

Topicstarter
Nope... maar (norrod) valt maandag altijd even te bellen natuurlijk, voor zover ik weet leveren ze in elk geval wel

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
casefans kun je in alle formaten zo'n beetje krijgen. creatief aansluiten is niet nodig. scoor een casefan met een molex, gelijd deze draad samen met de andere draden uit de voeding, en sluit hem op een gewone molex connector aan. klaar voor een euro of 6.

[ Voor 3% gewijzigd door smvs op 09-08-2003 20:18 ]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:31
Het lijkt erop dat de ventilator van de voeding stuk is. Weet iemand misschien hoeveel een nieuwe gaat kosten? En moet dan meteen de hele voeding vervangen worden?
nieuw 8cm fannetje kost tussen de 5 en de 25 euro (van noname tot überpapst)

Als je een beetje handig bent met een soldeerbout kan je hem zelf vervangen. Anders kan je beter voor 30 euro een nieuwe voeding scoren.

Dit is info die je er makkelijk zelf kan vinden, dus volgende keer iets beter zoeken graag :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.