In een editable divje (IE6) heb ik een soortement tekstverwerker gemaakt. Alles werkt perfect, behalve het importeren van teksten vanuit MS Word (XP). Hierbij staan veel te veel opmaak instructies, want ik wil dat alles aangepast wordt aan de huisstijl van de website (verdana 10pt). Hierbij moeten bestaande marges, fonts etc plaatsmaken voor de huisstijl opmaak. Fontgrootte, fontkleur, tekstopmaak (vet, cursief etc) en achtergrondkleuren mogen wel blijven staan.
Nu heb ik het volgende probleem. Om lege tags te zoeken, gebruik ik de volgende RegExp-expressie:
<("[^"]*"|'[^']*'|[^'">])*>[ |\s]*<\/[^>]>
(Deze is gedeeltelijk overgenomen uit "Mastering Regular Expressions 2nd Edition" van O'Reilly.)
Maar ik krijg niet de gewenste output. (Evenals bij andere, theoretisch goede expressies). Ik heb een klein logje gemaakt mbv JS:
Het is de bedoeling dat ALLE <p>...</p> tags worden gepakt, zodat die later kunnen worden vervangen (tekst is alleen maar om te testen).
Zoals je kunt zien krijg ik echter alleen maar de 2e tag, terwijl (volgens mij) theoretisch gezien alle tags gematched zouden moeten worden.
Weet iemand een oplossing(kje) voor dit probleem?
BVD (nee, geen Margarita-gebeuren
)
Nu heb ik het volgende probleem. Om lege tags te zoeken, gebruik ik de volgende RegExp-expressie:
<("[^"]*"|'[^']*'|[^'">])*>[ |\s]*<\/[^>]>
(Deze is gedeeltelijk overgenomen uit "Mastering Regular Expressions 2nd Edition" van O'Reilly.)
Maar ik krijg niet de gewenste output. (Evenals bij andere, theoretisch goede expressies). Ik heb een klein logje gemaakt mbv JS:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Hiero de uitkomsten: input: <DIV class=article id=article_body> U kunt nu het artikel maken door het gewoon hier in te typen </DIV> <P></P> <P> </P> <P> </P> index: 113 LastIndex: 126 0: <P> </P> 1: P Gegevens van de Regular Expression: source: <("[^"]*"|'[^']*'|[^'">])*>[ |\s]*<\/[^>]> multiline: false global: true ignoreCase: true |
Het is de bedoeling dat ALLE <p>...</p> tags worden gepakt, zodat die later kunnen worden vervangen (tekst is alleen maar om te testen).
Zoals je kunt zien krijg ik echter alleen maar de 2e tag, terwijl (volgens mij) theoretisch gezien alle tags gematched zouden moeten worden.
Weet iemand een oplossing(kje) voor dit probleem?
BVD (nee, geen Margarita-gebeuren
[ Voor 21% gewijzigd door wizzkizz op 09-08-2003 18:27 ]
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.