Toon posts:

MSI 865P HULP!

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag net mijn nieuwe pc binnengekregen en natuurlijk gelijk proberen over te clocken.. ik had de fsb dus op 233 gezet, zodat die liep op 2,79... kan weinig kwaad dacht ik. Maar toen wou de pc ineens niet meer booten dus ik ctrl-home drukken voor een biosreset.
Dat lukte dus.. had snel in de bios voor de zekerheid de instellingen nog op failsafe gezet.. weer restarten dus.. dan komt die niet verder dan het controleren van de netwerkkaart. Dus ik dus op f10 gedrukt zodat je in het bios reflash menu etc komt. Probeerde dus de bios te reflashen.. maar hij komt niet verder dan 2 stipjes en piepte de hele tijd door. Ik dus de pc maar uitgezet.. en weer aangezet.. maar al het beeld liep op elkaar over.

Heb de pc gelijk maar uitgezet dus weetniet wat er verder aan de hand is?

Is mijn bios nu kaduk Kan ik op een manier de bios nog reflashen oid?

Verwijderd

Als het goed is zit er een jumper op je moederbord waarmee je, je Bios instellingen kan wissen (iets van Clear RTC ram). Als er niets kapot is zou hij het dan weer moeten doen.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
1:Topic title = wrong Geen HELP!! ofzo.
2: Kan je een hardware matige cmos reset doen ? ipv software ?
3: En soms kan het gewoon zijn dat je niet ver kunt overclokken, er zijn garantie's.
4: Als je bios kapot is msi suport mailen en vragen of je een nieuwe bios kunt kopen ( Hoe dat precies gaat bij msi weet ik niet, maar bij epox kon het wel )
5: Verdere specs zouden leuk zijn, cpu ?

[ Voor 8% gewijzigd door Roberto op 09-08-2003 18:31 . Reden: typo ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
ctrl-home :?. Is dat de moderne variant van cmos clear? Anders zou ik dat jumpertje nog maar eens overgooien :).

edit:
spuit 11 :X

[ Voor 11% gewijzigd door iets op 09-08-2003 18:31 ]

tvw

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Hohoho, even rustig :P

Om hulp schreeuwen in je topictitel helpt niet en is niet de bedoeling ;) (zie ook Forumgedrag / Huisregels). Kijk eens even in Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen voor alvast een heleboel tips. Controleer even rustig of je alles wel goed in elkaar gezet hebt (voor zover het een zelfbouw pc is, controleer anders toch maar of alles goed zit ;)) en probeer eerst je systeem goed werkende te krijgen op default speed. Vergeet straks niet om ook je bios te clearen met de jumper/batterij eruit halen zoals in de troubleshooter staat.

Als je een nieuw topic opent :

1. <h1>RELAX!!</h1>
2. Geef al je specs. Dus ook je voeding, je cpu, etc etc
3. Geef aan wat je zelf al geprobeerd hebt
4. Vertel wat er precies gebeurd. "de pc piept de hele tijd door", wat voor piepjes dan? Kijk in de manual, staan die piepjes nog ergens voor? Aangezien je een MSI mobo hebt, zit daar een d-led bracket bij? Zo ja, wat geeft die aan?

Bij gebrek aan al deze info en de paniekerige topicstart gaat deze dus dicht ;). Eerst wat meer zelf proberen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 09-08-2003 18:33 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.