[Qmail/Vpopmail] Permissies /home/vpopmail subdirs

Pagina: 1
Acties:

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-05 21:32
Hallo :)

Ik ben nu al anderhalve dag aan het klooien met Qmail en Vpopmail: er werd geen mail bezorgd.
Na het bekijken van de logfiles zag ik dat Qmail kennelijk geen access had om in de homedir te schrijven, dus heb ik de homedirs gechmod.
Nu krijg ik de error Uh-oh:_home_directory_is_writable..
Ik heb al lopen chownen totdat ik er gek van werd, ik heb gechmod totdat ik er bij neerviel; kortom, ik snap er niks meer van.

Opnieuw installeren van Vpopmail en Qmail is geen optie.

Ik heb op internet lopen zoeken, maar niet gevonden wat ik zocht.

Ik ben nu dus op zoek naar óf een commando/programma wat de permissies van alle /home/vpopmail subdirs weer goed zet, óf iemand die mij dat kan vertellen.

Google kon me helaas ook niet helpen ;(

Mijn dank zal groot zijn :)

Verwijderd

je moet de homedirs chmod 0700 maken, en chown <username>.users

• nrg
Ik heb nu alles 700 gechmod en vpopmail:vchkpw gechowned. Verder zijn alle .qmail* files 400 gechmod en het lijkt nu te werken, ben nog even aan het testen :)

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
.qmail files heb je als je vpopmail gebruikt eigenlijk niet nodig. Alleen voor je control* zeroxcool adres. En je kan beter een chmod 644 doen op .qmail files.

Dat moet (/ me) zijn ;).

Uh-oh:_home_directory_is_writable...
Stond er dit? Of?
Uh-oh:_home_directory_is_not_writable..

[ Voor 61% gewijzigd door zeroxcool op 09-08-2003 19:20 ]

zeroxcool.net - curity.eu

• nrg
ZeRoXcOoL schreef op 09 August 2003 @ 19:17:
.qmail files heb je als je vpopmail gebruikt eigenlijk niet nodig. Alleen voor je control* zeroxcool adres. En je kan beter een chmod 644 doen op .qmail files.

Dat moet (/ me) zijn ;).

Uh-oh:_home_directory_is_writable...
Stond er dit? Of?
Uh-oh:_home_directory_is_not_writable..
Alles werkt nu, ik heb een bogus domeintje aangemaakt en alle rechten van alle andere directories en files gelijk gezet aan die van dat bogus domein :)

Er stond dat de home directory _wel_ writable was (wat boeit hem dat nou :? is toch mijn probleem :P).