Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

UT vraagje, en waarschijnlijk de zoveelste...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor, maar met search zoeken lukte me niet echt.

Ik ben van een Athlon 500 met voodoo3 overgegaan op Athlon 650@800 (nog wel..hopelijk meer binnenkort) met Geforce2 MX, en ik vind UT wel heel erg bagger lopen.
Glide had geen probleem met al die mannekes in beeld, maar D3D (beter dan OpenGL dacht ik voor dit spel) loopt gewoon langzaam bij meer dan 5 mannetjes. En hoog boven levels vliegen voor je op start drukt is er ook niet vloeiend bij.

Ligt dit alleen aan het probleem dat het toch een Glide spel is, of is MX gewoon niet genoeg voor veel mennekes tegelijk in beeld?
Ik speel in 1024x768, alles high en 32 bits kleuren (dat er overigens precies hetzelfde uitziet als Voodoo3 met 16-bits kleuren. knap werk).

Verwijderd

Ik ging van celeron 400/96mb ramm ( 40 fps )
naar duron800/256mb ramm ( 28fps )

Vind ik ook erg vervelden. M'n videokaart is een Creative GeForce 32mb

• Visionist
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-09 14:26
Bij mij is er op PRESTATIE wel verbetering gekomen sinds ik de een geforce2 mx heb aangeschaft. 60fps met 1024*786 op deck16 bv... alleen sinds ik mijn voodoo2 SLI niet meer heb kan ik niet simpelweg met de WINDOWS toets naar windows... ook alt-tab gaat opeens slecht en hij loopt ook regelmatig vast in UT en ook Fifa2001... en dit is behoorlijk irritant! :( :(

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 14:22

mr_fragle

Don't forget the guide

mijne is een PII 350 met creative geforce2 mx
kaartje gekocht op hcc
en UT draaid nu met onwijs slecht geluid en een flippende muis
wat doe ik hieraan? (geluids kaart en video kaart kunnen niet verder uit elkaar)
iemand zei: toch ff van geluids kaart in ander slot zetten, zou dit helpen?

And now the most interresting part of deze grot

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-11 20:36
wat? 28fps is wel erg weinig hoor! Had je een 3dfx kaart op die celeron?
En dat glide veel beter is in UT is bekend, het ligt aan de engine

Verwijderd

Voor wat tips om je fps te verhogen www.3dspotlight.com/tweaks/ut/index.shtml

Verwijderd

Ik heb nog steeds zelfde 3dkaart, had op die celeron ook die geforce zitten ( previous post)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-11 10:52
Ik heb er net meer geheugen erbij gezet, en dat halveerde mn frames...

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-11 23:01
Ik heb nog z'on, ja, z'on voor-oorlogse-athlon 800 /256mb met en ASUS-v6800 (GF1-DDR) en uuh UT op 80 fps 800x600 32bitch kleur. Een klasgenoot van mij HAD en Tb900 ook met 6800 en Q3 op 20 fps:'(.

Verwijderd

Doen jullie toch echt wat verkeerds....ik speel UT met 55 gem in 1024x768 op een Duron600@650.

Probeer eens volgende:
Coronas uit
Environmental Lightning uit.
Models op medium.
min fps op 40

De rest gewoon max. Coronas en Lightning lijken het meeste te zuipen, coronas zijn zowiezo al veel te irritant, want ze blokken vaak het gezichtsvermogen.

Ook detailed textures kan je beter uit zetten op een GF, scheelt ook weer een paar frames.

Als je in opengl speelt, wel ff die S3TC OpenGL driver downen...

Verwijderd

zet hem om naar 16 bits ipv 32, Ik zie het verschil niet als ik DM-HyperBlast speel op 125%, dan ins fps veel belangrijker

• The Hippie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-10 17:40
Ik heb het nog erger:

TB 800/256/GF2-64Mb/Win2k

Windows opnieuw geinstalleerd op andere (snellere) schijf.
Zelfde UT dir gehouden (zelfde instellingen dus lijkt me)

In mijn vorige install had ik in 1280 60 fps oid gemiddeld, nu nog maar 25..:(:(

Nog geen idee waaraan het ligt, iemand suggesties?..:?

• StarLite
  • Laatst online: 28-10 21:52

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Win2K bevorderd de prestaties ook niet echt moet ik zeggen. :(

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

BEFORE :r
Athlon 500MHz
64 MB SDRAM 100MHz
GeForce 32 MB SDRAM

AFTER :)
Athlon 500MHz
196 MB SDRAM 100MHz
GeForce 32 MB SDRAM

Gewoon meer geheugen kopen. Bij mij liep hij eerst ook heel bagger maar nadat er een 128 MB module in kwam zitten was hij een stuk sneller!!! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van 128 naar 256 gegaan, dus dat is het probleem niet.

Hij loopt nu wel heel soepel bij de meeste levels, alleen dat domination level in de stad loopt niet lekker. Onspeelbaar zelfs.
Is er iets anders aan dat level ofzo?

Ik speelde met 15 bots op een hoog niveau (niet het hoogste, ergens eronder).

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:21
Software gaan draaien doe ik hier ook, gaat perfect!

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Op vrijdag 01 december 2000 11:19 schreef TAG_Speedy het volgende:
Software gaan draaien doe ik hier ook, gaat perfect!
hehe, ziet het er dan nog een beetje uit? Best zielig eigenlijk dat het in software beter draait als in Direct3D/OpenGL...

Hopelijk is de ondersteuning bij Unreal2 beter met GF-en!

Verwijderd

Hmm.. heb een Voodoo2 in me PIII 667 gehangen naast de onboard videokaart om af en toe een keer te kunnen Unrealen.. Dit geeft al +50 fps ;)

• Xion
Op donderdag 30 november 2000 19:27 schreef -=!ME!=- het volgende:
Win2K bevorderd de prestaties ook niet echt moet ik zeggen. :(
Nou, nou. Ik had eerst een Diamond Monster Fusion: onder Win98 > 45 Fps onder Win2k > 60 fps !

• StarLite
  • Laatst online: 28-10 21:52

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

hebie best wel geluk.
Meeste games draaien minder goed hier.

Heb er gister 128 MB bij gezet [Heb nu 256] en alle games draaien nu als een droom [BEHALVE UT, maar die is totaal nern***kt, waarschijnlijk door al die MODS]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:21
Op vrijdag 01 december 2000 16:31 schreef CommDante het volgende:

[..]
hehe, ziet het er dan nog een beetje uit? Best zielig eigenlijk dat het in software beter draait als in Direct3D/OpenGL...

Hopelijk is de ondersteuning bij Unreal2 beter met GF-en!
Ach, wat boeien graphics nog na een week :)
Ziet er wel aardig uit hoor, tis toch niet me favo game.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ok misschien dat jullie hier iets aan hebben :

M'n UT draaide super kut met gewone geforce drivers. Nu heb ik alles opnieuw geinstalled, en daarna via4in1 drivers en de nieuwste detonator geinstalleerd. Resultaat, m'n fps in UT ging van 28 naar 55 en m'n 3dmark score ging van 1730 naar 4200.

Ik weet niet of jullie er iets aan hebben maar bij mij hielp het nogal. M'n config is duron800/256mb/abit KT7

• Xion
Nieuwe drivers nodig? : http://www.3dchipset.com

De nieuwste drivers die nog niet eens gereleased zijn op de websites van de leveranciers zelf!

Oh, mike vertel me meer! Desnoods leggen we geld bij !!!

!WAARSCHUWING!: Gebruik is op eigen risico, sommige drivers werken niet correct en kunnen fatale problemen veroorzaken!

Moeilijk, voorbeeld: NVidia Detonator 7.17 zeer af te raden!

Verwijderd

He sjonnie, komt dat irri muziekje door jou of zo?

• AntonT
  • Laatst online: 09:05

AntonT

One Ton!

Op maandag 04 december 2000 01:06 schreef DMaarten het volgende:
He sjonnie, komt dat irri muziekje door jou of zo?
Yep

Hij's Banned & reacties worden getrashed.

Verwijderd

Jongens jongens!!!!
:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?
Ehh ik weet niet zeker hoor maar komt unreal tournament niet uit de tijd van toen de VOODOO het echt helemaal waren (VOOR al het GEFORCE of whatever geweld..) dus hieruit kan je opmaken dat UT het beste draait op een VOODOO 2/3 of 2 VOODOO2 kaarten in SLI modus kicks helemaal ass! (mijn systeem: PII 400===> 533Mhz en VOODOO II SLI) de UT-engine is niet gebouwd voor als die hypermoderne kaarten misschiendat het daardoor komt

Verwijderd

Volgens mij vergeten de meeste mensen om de drivers te installeren die bij de chipsets op hun moederbord passen, dit is zeer belangrijk voor goede prestaties..
Heb zelf de MSI k7tPro, en als ik de Via 4-1 drivers niet installeer dan kom ik ook aan zulke slechte waardes.. Vooral de AGP-drivers zijn belangrijk.

Verder: UT patchen 4.36
Nieuwste drivers Nvidia 6.47 of 7.17
Bios-instellingen okay?

Het ligt echt niet aan de hardware van jullie, die is retegoed, dus zoek het in de drivers..

Succes !!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Volgens mij vergeten de meeste mensen om de drivers te installeren die bij de chipsets op hun moederbord passen, dit is zeer belangrijk voor goede prestaties..
En, om maar weer eens een open deur in te trappen: <font size=+3>Windows helemaal opnieuw installeren, Format + FRESH INSTALL dus! </font>

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Pagina: 1