[2003] Haperend geluid in combinatie met bv. Winamp*

Pagina: 1
Acties:

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
Ik heb hier een MSI KT3 Ultra ARU met daar op een 1900XP. Deze wil ik als file server, mischien later domein, en als mp3 speler gaan gebruiken met windows 2003.
Nu heb ik de geluidskaart geinstalleerd en als ik winamp opstart en laat spelen zegt ie elke keer "Bad Direct Sound driver. Please install proper driver or select another device in configuration. Error code 8878000A" en dan natuurlijk dat klote knopje met OK....:)
Ik heb in dat systeem ook al een sounblaster live gehad, maar met hetzelfde resultaat. Ik heb ook de service gestart voor het audio gebeuren, maar steeds de zelfde melding..

Iemand ideeen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
welk OS gebruik je er nu dan voor, want als je bijvoorbeeld 98 hebt moet je misschien wel gewoon ff je geluidskaart drivers installeren

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
drivers updaten dus, kun je gewoon downloaden bij creative, die van XP werken ook onder 2003 wel

A wise man's life is based around fuck you

• blackd
  • Niet online
Jup. Lees de foutmelding:
Bad Direct Sound driver. Please install proper driver or select another device in configuration.
Welke staat er nu ingesteld, en probeer eens een andere.

En zorg er inderdaad voor dat je geluidskaart wel 'gewoon' werkt (met Windows geluiden etc.).

[ Voor 14% gewijzigd door blackd op 09-08-2003 17:56 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

lama.. iemand zei het al

[ Voor 121% gewijzigd door mimic op 09-08-2003 18:03 ]

• QSYS
ik krijg nergens geluid bij en heb de nieuwste drivers gedownload.

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-04 16:25

yGiDoRp

Sawasdee

zet je windows sound system service aan :?

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• QSYS
yGiDoRp schreef op 09 August 2003 @ 19:09:
zet je windows sound system service aan :?
Die staat ook al aan, zie boven.. O-)
Trouwens het windows geluiden schema werkt wel, vreemd allemaal.

DirectSound-testresultaten: Fout bij stap 3 (DirectSoundCreate): HRESULT = 0x8878000a (De aanvraag is mislukt omdat DirectSound-bronnen, zoals het prioriteitsniveau, al in gebruik zijn door een andere beller.)

Dit is de foutmelding die ik krijg bij dxdiag. Maar er is geen beller en ook niet iets anders wat geluid gebruikt.

[ Voor 56% gewijzigd door QSYS op 09-08-2003 19:31 ]

Verwijderd

mebie moet je toch ff gaan rommelen in die service van je geluid...ff enablen (misshien heeft hij door nieuwe driver deze service weer gedisabled (standaard))

edit:

te laat...sorry

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 19:31 ]

• The Dolf
  • Niet online
Ik heb dus ook een SB live maar ik krijg mijn 5.1 niet geactiveerd. Ik krijg maar geluid van 1 uitgang (die groene).

Werkt trouwens gewoon met standaard drivers.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• QSYS
vreemd, daar kreeg ik continue dezelfde problemen, heb hem ook nog op andere mobo gehad met verse 2003 installatie maar nix hoor.

• Zwelgje
The Dolf schreef op 09 August 2003 @ 19:38:
Ik heb dus ook een SB live maar ik krijg mijn 5.1 niet geactiveerd. Ik krijg maar geluid van 1 uitgang (die groene).

Werkt trouwens gewoon met standaard drivers.
gewoon de XP drivers downloaden dan heb je wel 5.1 geluid

* Zwelgje heeft ook w2k3 draaien met een sblive 5.1 (met dtt3500 digital setje) en heeft netjes 5.1 geluid bij zijn muziek/films

Verwijderd

hmmm heb gelezen dat je ergens in DXDIAG een slider naar rechts moet halen .... (kon ook voor display zijn :P )

• QSYS
0x8878000A staat voor dit DSERR_ALLOCATED
DSERR_ALLOCATED

The request failed because resources, such as a priority level, were already in use by another caller.

Dit bovenste was allemaal te vinden op de microsoft site. Maar nog weet ik niks. Ben wel aan het zoeken, als ik weet wat het is meld ik het wel.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Wil niet vervelend doen, maar was het niet zo dat een SERVER geen DirectX heeft? Dus ook geen DirectSound. Ik vindt het zo gek niet niet dat het niet goed werkt... maar waarom laat je winamp dan ook via DirectSound spelen? Ik kan geen enkel voordeel verzinnen t.o.v. waveOut.

日本!🎌

Verwijderd

_Thanatos_ schreef op 10 August 2003 @ 03:48:
Wil niet vervelend doen, maar was het niet zo dat een SERVER geen DirectX heeft? Dus ook geen DirectSound. Ik vindt het zo gek niet niet dat het niet goed werkt... maar waarom laat je winamp dan ook via DirectSound spelen? Ik kan geen enkel voordeel verzinnen t.o.v. waveOut.
In win2k3 zit idd geen DirectX, maar die kan je gewoon downloaden en installen hoor

edit:

En aangezien hij wel dxdiag heeft neem ik aan dat ie dat gedaan heeft?

of denk ik nu fout?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2003 03:58 ]

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Kijk eens bij de instellingen van Winamp zelf
als je in Windows WEL geluid kan afspelen, en in wimamp niet (foutmelding) dan staat er waarschijnlijk iets fout bij de output...

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• QSYS
doe maar eens een update, dan komt direct x er wel bij

• QSYS
een beetje te vroeg, maar kon ff niet wachten..:)

Verwijderd

heb je direct x er nou opgezet? en sjek ff deze link

• QSYS
ik heb direct x 9b er op, en heb die link gechecked, maar nog steeds hetzelfde probleem.

• QSYS
niemand? Zal wel de warmte zijn denk ik.... :)

Verwijderd

doet je media player het wel?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Niet zo om de dag kicken a.u.b, als niemand het weet, weet niemand het, jammer maar helaas.
2k3 is tenslotte ook niet bedoeld om geluid af te spelen :)

Heb je trouwens de tips in Policy m.b.t. topics over Windows 2003 server al bekeken?

• QSYS
ja deze heb ik al bekeken, maar ik kom niks verder daarmee.

• QSYS
niemand?

• The Dolf
  • Niet online
Welke drivers heb je?
Not forgetting, if you have a SB Live! card like I do, you should grab the LiveDrvUni-Pack for Win2K/XP dated 10th March 2003. There is absolutely no need to extract and install the drivers manually, because the setup program works just fine on Windows Server 2003!

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• QSYS
ik gebruik de onboard geluidskaart van de ASUS A7N8X-deLuxe.

• QSYS
niemand?

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Op de site van Asus gekeken naar drivers :?

Google 5 seconden leverde dit op: http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

En deze http://www.asus.it/suppor...e=A7N8X%20Deluxe&Type=All

Je kan het met de sounddrivers van 2000/XP proberen.

[ Voor 57% gewijzigd door aReaRe op 20-08-2003 20:51 . Reden: linkje en aanvulling ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 16:04
in instellingen van winamp kun je Output selecteren die staat standaard op DirectSound.... Zet die maar eens op waveOut dan werkt ie via de standaard MS sounds en aangezien je gewone geluiden het wel doen kan hij t dan ook wel eens gaan doen..

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• QSYS
Dan geeft dat ding aan dat er geen geluidskaart is geinstalleerd. Vind het allemaal maar raar, hij staat gewoon goed in het apparaten beheer. Heb de drivers van windows xp natuurlijk, omdat die het dichste bij 2003 zitten.

• QSYS
He he, ik weet waar het nu aan lag, het lag aan extern bureaublad, die liet ik op de verkeerde pc geluid afspelen, nu draait ie goed.

Bedankt voor de hulp en Topic kan gesloten worden.

• Pshyto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03-2020
ik heb hetzelfde probleem
met een SB live 5.1 kaartje,

Heb een msi mobo neo2 series met 865PE chipset en 2.6ghz p4 HT

Met onboard geluid heb ik volgende gedaan:
en sound enabled bij services en bij configuratie scherm -> sound...
daar ook full hardware acceleration full,
In winamp -> preferences -> direct sound output
daar stond Primary sound driver heb ik in mijn geval C-Media van gemaakt (onboard dus)
allow hardware acceleration aangevinkt
en create primary buffer.
ook werd bij het installeren van me drivers "xear 3D" geinstalleerd die ook op 5.1 gezet.
en hoppa het werkte :D

maar met me SB live 5.1 kaartje krijg ik dat dus niet voor elkaar...
maakt niet uit welke versie van direct x ik gebruik etc en bij dxdiag instel maakt ook niet uit.
heb nu direct x 6 en werkt gwn 5.1 dus
maar vorige configuraties met direct x 9.1c o.i.d. kreeg ik me SB niet werkend!
balen dus :(

[edit]

met me SB kreeg ik wel gewoon stereo geluid op 1 uitgang.

[ Voor 6% gewijzigd door Pshyto op 23-11-2004 20:42 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
En waarom heb je het lumineuze idee opgevat om een server OS als desktop OS te gaan gebruiken? Dit is slechts een opmerking tussendoor, maar het lijkt me wel slim als je er eens over nadenkt.

Heeft dit probleem zich altijd voorgedaan of heb je het pas sinds kort?

• Pshyto
bij xp pro had ik er geen last van
maar zit toch in de drivers ben ik bang...
en creative staat al niet zo populair om haar drivers,

verder heb ik voor 2003 gekozen omdat ik op me xp machine veel http ftp file print mail server draaide maar is onder 2003 stukke makkelijker en je heb betere terminal verbinding tot je beschikking.

maar dacht ik laat even wat achter in dit (oude) topic aangezien ze niet de enige zijn met ditzelfde probleem.

vind het alleen wel jammer want me creative geluidskaartje maakte zeker beter geluid en me onboard geluid heb iets vreemds met de driver
krijg wel is een blauwscherm over "cmuda.sys" en dit is een driver bestand van me onboard geluidskaart.

[edit]

ook heb ik dat winamp spontaan afsluit soms
en eerst beetje gekraak dan uit... hoppa weg... foetsie
iig heb dit ook niet echt eerder gehad...

[ Voor 12% gewijzigd door Pshyto op 23-11-2004 21:01 ]

• Zwelgje
ik kan geen enkele reden verzinnen om een 2003 machine thuis neer te zetten als server voor file/print tenzij je een omgeving wenst met AD en de hele mik erbij

file/print/mail draait net zo stabiel onder XP als onder 2003, en *surprise* het remote desktop gedeelte in 2003 is hetzelfde als onder XP...

een andere reden kan natuurlijk zijn dat je nu extra stoer bent tegenover je vriendjes dat je met 2003 draait, maargoed das geen technische reden.

maar goed dit lost je probleem niet op :P

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:58
Windows 2003 is inderdaad niet voor normaal desktop gebruik, maar voordat we hier weer een eindeloze discussie krijgen... Zullen we er maar over ophouden? ;)

Ik pas nog even de titel aan, zodat het echte probleem er bij staat.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

zwelgje schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 22:18:
een andere reden kan natuurlijk zijn dat je nu extra stoer bent tegenover je vriendjes dat je met 2003 draait, maargoed das geen technische reden.
...of dat je nu eens niet op 10 concurrent sessions gelimiteerd wordt met IIS6 :+
Zomaar een optie hoor ;)

Laten we verder maar even bekijken of de eerder genoemde mogelijkheden (RDP met verkeerde config, driver probs, geen DX, audio service) niet al een oplossing kunnen bieden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Pshyto
@ zwelgje
nee ik hoef niet stoer te doen oid.
maar het is eigenlijk om te leren.

verder kan je 2003 zover ik zie gewoon als desktop pc gebruiken aangezien je direct x gwn totaal kan draaien en alle services aan kan zetten.

verder is 2003 cker beter te configureren voor IIS file etc.

en op xp heb je geen terminal verbinding, alleen remote desktop.
maar verder kan je niets met citrix oid.

maar dit lost me winamp probleem niet op...
Pagina: 1