Bass en treble instellen onder Mandrake werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb nu Mandrake Linux 9.1 geinstalleerd en ik heb bij de mixer instellingen ook 2 schuifbalkjes voor de bass en treble zien staan en geprobeerd, maar deze hebben geen enkel effect op het geluid...

Is dit te fixen op de een of andere manier :?

De search leverde weinig bruikbaars, het enige wat er op leek was Bass/treble instellen onder Linux met geluidskaart maar daar gaat het over net iets anders geloof ik, aangezien hier al de opties aanwezig zijn, maar niet werken.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50
Welke geluidskaart?

Welke sound driver, ALSA of OSS?

• AtHomer
  • Niet online
Wilke schreef op 09 August 2003 @ 17:26:
Welke geluidskaart?

Welke sound driver, ALSA of OSS?
Het gaat om een Soundblaster Live 5.1 en de driver is ALSA geloof ik, ik kwam een rijtje ALSA device tegen onder een kopje "MIDI" bij Geluidssysteem. Maar bij een ander tabje stond weer "autodetect", waar ook die ALSA en OSS (volledig uitgeschreven) bij stonden...

Ik gebruik overigens KDE 3.1.

• AtHomer
  • Niet online
Kickje...

Maar ik heb dus wel vaker een Linux distro geprobeerd, maar bass en treble instellen is me nog nooit gelukt, ook niet bij Knoppix (vanaf cd) en Red Hat bijvoorbeeld.

Maar nu met Mandrake zou ik het wel graag willen, want deze distro bevalt me erg goed tot nu toe. :)

Verwijderd

Met welke audio probeer je dat te doen?
CD, wav, mp3?

Bij mij werkt het prima, maar misschien niet van alle bronnen. Dat soort dingen regel ik bij voorkeur via mijn versterker nl. Het zou kunnen dat het niet werkt bij cd-audio met directe kabelverbinding tussen drive en soundcard...
Heb dezelfde kaart overigens.

• AtHomer
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 15:53:
Met welke audio probeer je dat te doen?
CD, wav, mp3?

Bij mij werkt het prima, maar misschien niet van alle bronnen. Dat soort dingen regel ik bij voorkeur via mijn versterker nl. Het zou kunnen dat het niet werkt bij cd-audio met directe kabelverbinding tussen drive en soundcard...
Heb dezelfde kaart overigens.
Het enige dat ik heb getest is het afspelen van een MP3 met XMMS. Daarbij heeft het dus geen effect.

Verwijderd

Ik heb het net ook ff met een mp3 geprobeerd, dus in kmix met bass/treble regelaars spelen terwijl met xmms een mp3tje speelt, en dat werkt prima.
Dus er is ergens iets mis met jouw setup...

• AtHomer
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 21:15:
Ik heb het net ook ff met een mp3 geprobeerd, dus in kmix met bass/treble regelaars spelen terwijl met xmms een mp3tje speelt, en dat werkt prima.
Dus er is ergens iets mis met jouw setup...
Bij XMMS werkt de equalizer gelukkig nog wel, dus dat is tenminste al iets.

Maar heeft iemand enig idee wat er fout kan zijn aan de 'setup' dan :?

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 13:56

Lancer

What the......

Volgens mij moet je bij de ALSA mixer ook nog een vinkje aankruisen voordat je Bass en Treble kunt gebruiken, gedaan? (Heb hier zelf een keer behoorlijk overheen gekeken)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• AtHomer
  • Niet online
Lancer schreef op 18 August 2003 @ 11:27:
Volgens mij moet je bij de ALSA mixer ook nog een vinkje aankruisen voordat je Bass en Treble kunt gebruiken, gedaan? (Heb hier zelf een keer behoorlijk overheen gekeken)
Kun je me vertellen waar ik in KDE de ALSA mixer kan vinden? Ik heb al de KMix en de auMix mixers gevonden, die staan onder multimedia > geluid, maar die andere niet.

Verwijderd

urpmi alsamixer-gui
(hmm, misschien iets wat erop lijkt; je kan ook via mcc => software installeren de grafische weg bewandelen)

• AtHomer
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 augustus 2003 @ 16:39:
urpmi alsamixer-gui
(hmm, misschien iets wat erop lijkt; je kan ook via mcc => software installeren de grafische weg bewandelen)
Even een oud topic kicken. Ik heb nu Mandrake 9.2 en gebruik snd-emu10k1 als driver (ALSA). Maar ik kan nog geen treble en bass instellen.

Na installatie van alsamixer wilde ik deze opstarten, maar toen kreeg ik een foutmelding: "alsamixer: function snd_ctl_open failed for default: No such device".

Iemand enig idee wat er fout is?

• AtHomer
  • Niet online
Oplossing gevonden, alleen X afsluiten en herstarten was niet genoeg, een reboot heeft het probleem opgelost.. :) Alsamixer werkt nu perfect.

(Reboot was nodig vanwege driver wisseling van emu10k1 naar snd-emu10k1.)

[ Voor 22% gewijzigd door AtHomer op 04-05-2004 11:33 ]

Pagina: 1