Heb je
de P&W FAQ / Quickstart al gelezen? Ik licht er even wat puntjes uit:
• Plaats duidelijk tussen [brackets] in de titel waar het topic over gaat. (niet gedaan)
• Geef eerst globaal aan wat het probleem is (wel
erg globaal...)
• Geef vervolgens aan waar je denkt dat het aan ligt (niet gedaan)
• Geef vervolgens aan wat je al geprobeerd hebt. (je hebt blijkbaar in je neus geboord)
• Geef aan waarom je denkt dat dat niet klopt of geef aan waarom je denkt dat dat niet werkt. (je hebt lekker op het strand gelegen)
• Geef altijd aan wat voor eventuele foutmeldingen of waarschuwingen je krijgt. (het zonnetje scheen zo lekker tenslotte)
• Wanneer je alles duidelijk hebt uitgelegd, vat je je probleem samen en stel je de uiteindelijke vraag. (en je bent lekker bruin geworden!)
Daarna wil ik nog een stukje uit de FAQ citeren, nl. het stuk over
script requests. Het is een hele ruime term die als volgt omschreven wordt:
Topics en posts in de trant van "ik kan dat en dat scriptje niet meer vinden" of "dit programma lukt niet, wie kan het voor me afmaken?" worden direct op slot gedaan.
Het kost me helaas verbazend weinig moeite om "Hoe moet ik die query instellen" te vertalen in "dit lukt niet wie kan het voor me maken". Beetje lullig dat het wel een onmogelijke script request is daar we onze fameuze Devschuur® Glazen Bol recent kwijtgeraakt zijn. Tevens zijn alle paragnosten op dit moment op vakantie, en door deze combinatie van factoren is het onmogelijk om te zien hoe je tabellen ook maar enigszins ingericht hebt en wat voor data er zoal instaat.
Oftewel dit topic gaat dicht op basis van 1 of 2 subtiele mankementjes.