Je kent het vast wel. Je koopt een nieuwe GSM, zet je SIM over, bent reuze blij met je glimmende mooie fantastische vet gave nieuwe GSM, maar je oude GSM ligt daar maar weg te kwijnen in een bureaula.
Ik zat me laatst te bedenken, zou je niet toch wat nuttigs kunnen doen met zo'n oude GSM? De meeste GSM's van tegenwoordig, maar ook de wat oudere hebben vaak functies die ook enigzins nuttig kunnen zijn en niet zoveel met de primaire functie van het toestel te maken hebben (bellen).
Ik zat te denken aan:
Het probleem wat ik alleen zie bij de meeste GSM's is dat ze niet werken zonder een Sim-kaart. Ik heb een aantal telefoons geprobeerd:
Overigens moet ik wel bekennen dat zo'n oud ding voor een reiswekker waarschijnlijk wel weinig batterijcapaciteit heeft.
Ik zat me laatst te bedenken, zou je niet toch wat nuttigs kunnen doen met zo'n oude GSM? De meeste GSM's van tegenwoordig, maar ook de wat oudere hebben vaak functies die ook enigzins nuttig kunnen zijn en niet zoveel met de primaire functie van het toestel te maken hebben (bellen).
Ik zat te denken aan:
- wekker, die dingen kunnen namelijk hard piepen
- calculator hebben de meeste GSM's wel
- mini-pda, zoals reminders in de Nokia 33xx reeks
- natuurlijk kun je hem ook als papiersteun gebruiken als je een hele oude GSM hebt
Het probleem wat ik alleen zie bij de meeste GSM's is dat ze niet werken zonder een Sim-kaart. Ik heb een aantal telefoons geprobeerd:
- KPN Pocketline Wave werkt niet zonder
- Ericsson 868 en 668 ook niet (die bekende bakstenen)
- Nokia 3330 en 3310 ook niet
- enige uitzondering: Siemens M35i heeft wel de optie om toegang te geven tot o.a. de agenda
Overigens moet ik wel bekennen dat zo'n oud ding voor een reiswekker waarschijnlijk wel weinig batterijcapaciteit heeft.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7