Games op meerdere compu's die geen cd speler hebben

Pagina: 1
Acties:

• [Yellow]
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoi,

Stel dat ik 24 computers heb. Allemaal zonder cd-speler. Ik heb 1 server met 1 cd-rom speler.

Heel veel games moeten de CD aanwezig hebben om gespeeld te kunnen worden. (Battlefield, UT, C&C, etc). Ik heb 12 cd's van elk spel.

Hoe krijg ik het nou voor elkaar om op die manier alle spellen te kunnen draaien (max 12 tegelijk)?

Zou ik hiervoor b.v. Daemon-tools kunnen gebruiken? Werkt dat voor alle (toekomstige) spellen?

Ik ben geen voorstander van zgn. no-cd patches aangezien dan de .exe aangepast moet worden

Of moet ik gaan kijken naar een CD-toren waarin ik voor elk spel een CD leg en een bijbehorende driveletter aanmaak?

Verwijderd

Je zou inderdaad Daemon kunnen gebruiken, of nog simpeler de cd-rom speler in de server sharen, maar dan heb je wel weer kans dat die het niet aankan aangezien meerdere clients tegelijkertijd info van de cd-rom speler trekken...

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Images van de cd op de pc zetten die hem nodig heeft.

• [Yellow]
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb ook al gedacht om b.v. de ISO images te sharen. Maar heb ik dan geen problemen met die anti-kopieer beveiligingen?

Verwijderd

Dat ligt er compleet aan of jij de legale versie van de desbetreffende applicatie gebruikt of niet.
offtopic:
ik zelf ben overigens tegen gebruik van elke vorm van illegale software.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 17:46 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
_Yellow_ schreef op 09 August 2003 @ 16:32:
Ik heb ook al gedacht om b.v. de ISO images te sharen. Maar heb ik dan geen problemen met die anti-kopieer beveiligingen?
Als je het via Daemon Tools doet heb je in de meeste gevallen nog wel een no-cd crack nodig als ik het goed heb.
Maar ik vraag me af of dat een probleem zal zijn, als er op internet gespeeld gaat worden wordt er toch meestal alleen naar de CD-key gekeken.

🌞🍃

Verwijderd

heeft niets te maken of je een legale of illigale versie hebt. je moet zoiezo een crack gebruiken als je zooi gaat emuleren met deamon tools.
dit is idd de meest logische en mogelijke oplossing

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-02 22:19

Deem

Ontcijfer mij!

met deamon tools kan je dus images of iso's via het netwerk inladen mits deze geshared zijn. je hebt dan verder geen probs met copy-beveiliging.

"May our framerates be high and our temperatures low."

• Dark Lord
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-02 20:54
naimed schreef op 10 August 2003 @ 02:14:
met deamon tools kan je dus images of iso's via het netwerk inladen mits deze geshared zijn. je hebt dan verder geen probs met copy-beveiliging.
ligt eraan hoe je de image op je HD zet want je moet wel met speciale programma's aan de gang gaan dan met nero een image maken werkt niet want dan heb je wel crack nodig want die kopieert de beveiliging niet mee maar je hebt wel van dat soort programma's.
Maar als je de beveiliging mee kopieert dan kan je het spel zonder problemen met daemon laden

[ Voor 20% gewijzigd door Dark Lord op 10-08-2003 03:26 ]

10100111001

Pagina: 1