Probleem netwerkkaart op oude bak!

Pagina: 1
Acties:

• WBFT
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-02-2024
Een hele goeie middag,

ik heb een probleem. Ik heb twee sitecom Network PCI-card's gekocht! In een ouwe 233MHz Pentium met 256MB ram gedouwt. Deze computer wil ik gaan gebruiken als klein thuis-servertje. Nu is het probleem dat in XP geen enkele nieuwe hardware wordt ondekt! En als ik dan gewoon maar in goeie hoop de drivers installeer komt er ook geen netwerk adapter bij in het apparaat beheer!

Moet ik misschien wat veranderen in de bios zodat het gaat werken?? Of kan iemand mij helpen!

Heb b.t.w. ook drivers van de site afgehaald en 4x proberen te installeren!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
windows XP op een p1 233MHz met maar 256MB RAM?? :X :X

Vermoedelijk is de hardware te oud om ondersteunt te worden door WinXP... probeer eens of ie met een ander OS beter werkt?

post eens wat meer specs van die PC....

• thaeppo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-07 20:14
Fludizz schreef op 09 augustus 2003 @ 14:56:
windows XP op een p1 233MHz met maar 256MB RAM?? :X :X

Vermoedelijk is de hardware te oud om ondersteunt te worden door WinXP... probeer eens of ie met een ander OS beter werkt?

post eens wat meer specs van die PC....
Wat een onzin...Moet perfect kunnen werken allemaal...al eens met 1 van de twee NIC's er uitgehaald en gekeken wat XP er van bakt?

i'm not weird, i'm gifted

Verwijderd

raar heb hier net nog 2 sitecom pcitjes in een thuis servertje gedoud en het ging wel
je moet die machine even laten staan met die kaartjes erin het duurde hier ook even voordat xp ze herkende. Ineens kwam er zo een ballon met hardware gevonden na 2 minuten ofzo
probeer dat eens

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 15:01 ]

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

thaeppo schreef op 09 August 2003 @ 15:01:
[...]

Wat een onzin...Moet perfect kunnen werken allemaal...al eens met 1 van de twee NIC's er uitgehaald en gekeken wat XP er van bakt?
Inderdaad.... hier heeft een P1-200 (met 96 MB intern) ook dienst gedaan als servertje met XP erop. Echt geen probleem hoor; XP herkende netjes alle nieuwe apparaten die erin gedrukt werden. OF gaf op z'n minst aan dat er ee nieuw apparaat ingeprikt was.

Probeer voor de aardigheid eens die netwerkkaart in een ander slot te prikken of eventueel alles eruit behalve je videokaart en prik dan die netwerkkaart er eens in.

Verwijderd

Hm oudere pentium.
Probeer eens die kaarten een voor een er in te doen,
en in het geval dat er een geluidskaart inzit, trek die er
eens uit.

• WBFT
Heb ik geprobeerd! Maar ik was een beetje vaag in de eerste post. Als ik naar nieuwe hardware ga en dat rijtje afloop todat ik kan bladeren en een driver uitzoeken, selecteer ik de winxp driver! En dan krijg ik een leeg vak met doodleuk erboven selecteer een adapter.
Dat gebeurt zowel bij de bijgeleverde cd als de gedownloade drivers! Heb geprobeerd erin en eruit te halen andere slots etc...

• WBFT
Oooh en een paar keer de setup gedaan van de cd. Maar die heeft het gevoel dat die alles goed doet en dat de adapter klaar is voor gebruik na de setup!

Verwijderd

Wordt XP wel ondersteund door die kaartjes? Ik heb laatst een sweex kaartje gehaald, die werd ook niet goed ondersteund, deed het dus niet. Ook niet met de toen gedownloade drivers. Als het realtec 8139 chippes zijn, kan je 's proberen om daart een driver van te downloaden en te installeren

• WBFT
Ja de kaart kan in XP, staat ook keihard op de doos!

• WBFT
Zou het misschien iets te maken kunnen hebben omdat ik ook een ATA Controller in mijn bak heb zitten? (Promise Ultra ATA/133 controller)

Verwijderd

in principe niet. Een losse , het zou kunnen, kan je je machine gebruiken zonder die kaart?

(en heb je dat met die realtec drivers geprobeerd?, mits het een realtec chippie is op die kaart)

• WBFT
Heb nu uit mijn 2 andere pc's de netwerk kaarten getrokken de twee uit mijn server in die 2 pc's gedouwt en nu werkt het wel! Bedankt voor alle hulp, ben blij dat het nu zo lukt!!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
thaeppo schreef op 09 augustus 2003 @ 15:01:
[...]

onzin?? ik heb hier een stokoude S3 kaart liggen, en Windows 2000 en Windows XP ondersteunde BEIDE die kaart niet! Zal dan wel ook gelden voor exotische chipsets lijkt mij, windows installatie word gewoonweg veel te groot als je _ALLES_ moet gaan ondersteunen...

edit:
probeer maar es winXP op een hele ouwe compaq Deskpro 2000 te installeren...

[ Voor 9% gewijzigd door Fludizz op 09-08-2003 17:32 ]

Pagina: 1