Een raar probleem. Sinds een paar dagen krijgt mijn PC1 geen normaal IP meer van de DC202. Internetten lukt niet meer op PC1 en ik krijg ook de tweede bak niet meer te zien.
Op de 1 of andere manier krijg ik als IP 169.254.144.133 als IP adres wat achterlijk is, hoort namelijk te liggen in de reeks 192.168.0.2 - 192.168.0.11. Ik kan de verbinding niet renewen want dan begint ie over een socket-fout.
Wat ik reeds gedaan heb:
- Gezocht op GoT
- Andere netwerkkaart
- router/switch gereset
- netwerkverbinding gedeinstalleerd/geinstalleerd
- handmatig de TCP/IP gegevens ingevuld
- computernamen opnieuw ingevuld
- andere poort op router geprobeerd
- andere kabel
- etc.
De router/switch ziet ook PC 1 niet meer. En dat begrijp ik niet. Het heeft tenslotte altijd gewerkt maar hij is het spoort echt bijster lijkt het.
Kortom, ik kom er niet meer echt uit. Begrijp het gewoon niet. Nu heb ik wel pas een Bluetooth USB ding geinstalleerd maar kan me niet voorstellen dat die verantwoordelijk is voor de problemen.
De foutmelding die ik krijg bij renew is:
An error occured while renewing interface Local Area Connection 4 : An operation was attempted on something that is not a socket.
Wanneer ik bv Trillian opstart krijg ik ook een melding "could not initialize socket'.
Op de 1 of andere manier krijg ik als IP 169.254.144.133 als IP adres wat achterlijk is, hoort namelijk te liggen in de reeks 192.168.0.2 - 192.168.0.11. Ik kan de verbinding niet renewen want dan begint ie over een socket-fout.
Wat ik reeds gedaan heb:
- Gezocht op GoT
- Andere netwerkkaart
- router/switch gereset
- netwerkverbinding gedeinstalleerd/geinstalleerd
- handmatig de TCP/IP gegevens ingevuld
- computernamen opnieuw ingevuld
- andere poort op router geprobeerd
- andere kabel
- etc.
De router/switch ziet ook PC 1 niet meer. En dat begrijp ik niet. Het heeft tenslotte altijd gewerkt maar hij is het spoort echt bijster lijkt het.
Kortom, ik kom er niet meer echt uit. Begrijp het gewoon niet. Nu heb ik wel pas een Bluetooth USB ding geinstalleerd maar kan me niet voorstellen dat die verantwoordelijk is voor de problemen.
De foutmelding die ik krijg bij renew is:
An error occured while renewing interface Local Area Connection 4 : An operation was attempted on something that is not a socket.
Wanneer ik bv Trillian opstart krijg ik ook een melding "could not initialize socket'.
[ Voor 12% gewijzigd door OzBoz op 09-08-2003 14:52 ]