[Bluetooth] Geen netwerk na installatie BT

Pagina: 1
Acties:

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Een raar probleem. Sinds een paar dagen krijgt mijn PC1 geen normaal IP meer van de DC202. Internetten lukt niet meer op PC1 en ik krijg ook de tweede bak niet meer te zien.

Op de 1 of andere manier krijg ik als IP 169.254.144.133 als IP adres wat achterlijk is, hoort namelijk te liggen in de reeks 192.168.0.2 - 192.168.0.11. Ik kan de verbinding niet renewen want dan begint ie over een socket-fout.

Wat ik reeds gedaan heb:

- Gezocht op GoT
- Andere netwerkkaart
- router/switch gereset
- netwerkverbinding gedeinstalleerd/geinstalleerd
- handmatig de TCP/IP gegevens ingevuld
- computernamen opnieuw ingevuld
- andere poort op router geprobeerd
- andere kabel
- etc.

De router/switch ziet ook PC 1 niet meer. En dat begrijp ik niet. Het heeft tenslotte altijd gewerkt maar hij is het spoort echt bijster lijkt het.

Kortom, ik kom er niet meer echt uit. Begrijp het gewoon niet. Nu heb ik wel pas een Bluetooth USB ding geinstalleerd maar kan me niet voorstellen dat die verantwoordelijk is voor de problemen.

De foutmelding die ik krijg bij renew is:
An error occured while renewing interface Local Area Connection 4 : An operation was attempted on something that is not a socket.

Wanneer ik bv Trillian opstart krijg ik ook een melding "could not initialize socket'.

[ Voor 12% gewijzigd door OzBoz op 09-08-2003 14:52 ]

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

heb op de router de pc op "block all internet acces" gezet oid.
probeer hem is te adden in "pc database"

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 14:54 ]

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
Adden werkt niet, dat zegt hij ook dat hij de PC niet kan vinden. Ookal vul ik handmatig zelfde ip in.

Verwijderd

toen je hem resette starte die toen ook opnieuw op? je moet best lang dat knopje indrukken.
haal anders even de stroom er af na het resetten.

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
Ja heb ik gedaan.. netjes volgens boekje en daarna to be sure nog ff de stekker eruit. Heb nu ook dit geprobeerd: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;817571 maar zonder succes yet.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:06

FlipFluitketel

Frontpage Admin
1. Kabels nog goed aangesloten?? Brandt het lampje op je netwerkkaart en sitecom nog??
2. Heb je toevallig het knopje voor uplink/normal ingedrukt, zodat deze nu verkeerd staat..
3. 169.254.x.x is een APIPA ip-adres.. Wordt ingesteld als er geen DHCP-server beschikbaar is en je bij je netwerkkaart toch automatisch ip aan hebt staan.
4. Je pc ff op een andere lan-poort op de sitecom aansluiten en kijken of ie het dan wel doen..
5. Een andere pc (als je die ter beschikking hebt) op die poort op de sitecom aansluiten en kijken wat die pc doet...

[ Voor 25% gewijzigd door FlipFluitketel op 09-08-2003 15:15 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:38

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Ervan uitgaande dat je W2K of XP hebt:
Kun je de resultaten van "ipconfig /all" hier even posten?

Dat maakt het voor ons stukken makkelijker om te zien wat de netwerkinstellingen van de BT en wat de instellingen van de NIC zijn.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Is je range niet vol?
Is nogal krap, he 192.168.0.2 - 192.168.0.11, het kan gebeuren dat je toch iedere keer een andere IP krijg, ondanks zelfde MAC etc., en dan krijg je gewoon iedere keer een nieuw IP.
en aangezien er bij jouw maar 9 te vergeven zijn zijn die snel op.

(is maar ideetje)

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
FlipFluitketel schreef op 09 August 2003 @ 15:13:
1. Kabels nog goed aangesloten?? Brandt het lampje op je netwerkkaart en sitecom nog??
2. Heb je toevallig het knopje voor uplink/normal ingedrukt, zodat deze nu verkeerd staat..
3. 169.254.x.x is een APIPA ip-adres.. Wordt ingesteld als er geen DHCP-server beschikbaar is en je bij je netwerkkaart toch automatisch ip aan hebt staan.
4. Je pc ff op een andere lan-poort op de sitecom aansluiten en kijken of ie het dan wel doen..
5. Een andere pc (als je die ter beschikking hebt) op die poort op de sitecom aansluiten en kijken wat die pc doet...
1: Ja
2: Ook al naar gekeken, klopt
3: Aha
4: Ook geprobeerd
5: Ja.. vanaf de tweede PC op de sitecom zit ik nu gewoon op GoT dus dat werkt gewoon
Coach4All schreef op 09 August 2003 @ 15:24:
Ervan uitgaande dat je W2K of XP hebt:
Kun je de resultaten van "ipconfig /all" hier even posten?

Dat maakt het voor ons stukken makkelijker om te zien wat de netwerkinstellingen van de BT en wat de instellingen van de NIC zijn.
Dat had ik anders al meteen gedaan.. maar omdat ik helemaal geen verbinding krijg zowel met de sitecom als met de andere PC niet te koppie-peesten. Hier even via het geweldige 'met de hand systeem':

Hostname: ren
Primary DNS sufix:
Node type: unknown
IP Routing enabled: no
WINS proxy enabled: No

Connection-specific DNS Suffix:
Physical Adres: 00-20-ED-35-2E-F0
DHCP Enabled: Yes
Autoconfig Enabled: Yes
Autoconfig IP Address: 169.254.40.71
Subnet Mask: 255.255.0.0
Default Gateway:

Dat was het wel.. ik heb nu twee NICS in mijn systeem maar bovenstaande is van de NIC waar de kabel nu in zit. Als ik dat wissel dan krijgt de andere NIC ook gewoon een IP adres in de 169.254.x.x range. Bij renew krijg ik bij beide NICS de melding die ik eerder noemde over de sockets.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:06

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Zo'n probleem heb ik ook ooit gehad... (Niet met mijn pc, maar van iemand anders) Ben ik toen behoorlijk tijdje aan het zoeken geweest wat het probleem was, uiteindelijk de pc maar gewoon opnieuw geinstalleerd.. (In eerste instantie kreeg ik niet eens een APIPA ip-adres, dit toen opgelost met een oplossing die in de knowledge base van MS staat...)

Nog 1 ding wat ik me zo snel kan bedenken wat je nog eens zou kunnen proberen (wat denk ik toch niet de oplossing zal zijn, maar toch..) is TCP/IP resetten.. Zie hier: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;299357

[ Voor 4% gewijzigd door FlipFluitketel op 09-08-2003 17:02 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
Ik ben eigenlijk ook bang dat er niet echt iets anders op zit dan de zwik opnieuw te installeren.. maar pff.. als ik ergens een hekel aan heb.. hmmm schiet me ineens te binnen.. kan nog eens een system restore proberen..

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
* OzBoz slaat met hoofd tegen muur...

Systemrestore naar afgelopen woensdag did the trick.. feit is wel dat het dan wellicht toch komt door het bluetooth ding. Blijft het alsnog maf. Iedereen in elk geval bedankt voor de hulp en zal straks (als ik de moed heb verzameld) proberen dat Bluetooth ding opnieuw aan de praat te krijgen.

Verwijderd

ik heb die router ook, en heb msi bleutooth en werkt hier gewoon.

Verwijderd

Je moet eens naar sitecom support mailen die geven vaak een oplossing. (in mijn geval dan)

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
Sitecom is inderdaad goed met hun support. Gaat echt prima.

G_SHOCK, ik heb dus de USB BT plug van Belkin. Maar weet nu 100% zeker dat het daardoor komt. Probleem is dus nu niet meer SiteCom, maar het feit dat als ik mijn BlueTooth USB ding heb geinstalleerd ik niet meer op internet kan en ook mijn andere PC niet meer kan zien in de workgroup.

Bluetooth werkt wel wanneer ik het heb geinstalleerd, hij ziet mijn phone en kan files heen en weer gooien. Maar het zou toch erg fijn zijn als ik dan ook nog op dezelfde PC kon internetten of mijn MP3 collectie kon aanspreken.

Heb zitten zoeken waar het probleem kan zitten maar kom er niet uit, weinig duidelijke support dingen bij Belkin en kom het probleem ook niet tegen in de newsgroups.

Iemand nog suggesties hoe het kan zijn dat het installeeren van het BT plugje zoveel shit kan veroorzaken?

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:07

Jaymz

Keep on moving !

Titelfix op verzoek van OzBoz :)

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
Dank je Jaymz.. :)

offtopic:
Dit is een schaamteloze kick, overigens heb ik ook de mensen van Belkin een mailtje gestuurd, waanzinnig vaag probleem

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem als ik mijn TDK bluetooth instaleer.

Ik heb het op twee computers geprobeert en in beide gevallen is het ge-eindigt in:
-HD eruit
-backup
-re-install
En dan te bedenken dat ik de instructies precies gevolgt heb (iets wat niet altijd het geval is). ik heb nu al medelijden met de simpele ziel die denkt een leuk speeltje te kopen bij de belcompany...

maar back on topic,
Heb ook op de TDK website gezocht, stond alleen dat het bekent was dat er een probleem was met filetransfer met de morotola V600 (de telefoon die ik bezit en waarvoor ik de BT USB dongel heb aangeschaft), lijkt me niet relevant, maar mischien wel?
Ook dit topic gevonden "How do I use my TDK USB adapter with Microsoft's Bluetooth software" waardoor mischien het probleem te omzeilen valt, maar het answer bestond alleen uit deze link waarvan ik geen idee is wat het is of hoe ik het moet openen: http://www.metafaq.com/re...H5C21FAJ6NR2MAQR4FT60VT5Q

iemand een idee? zou toch wel BT aan de praat willen krijgen
Pagina: 1