Na lange upgradeperikelen verheugde ik mij erop om eindelijk weer eens Debian te gaan draaien. Vol plezier gooide ik de eerste cd erin, rebootte, selecteerde bf24 en... hij loopt vast 
"Unknown IDE Controller". Mjah, kan ik op zich wel inkomen, aangezien de 2.4.18bf kernel vrij oud is, en mijn moederbord een van de nieuwste chipsets heeft.
In de search op GoT was er niemand met dit probleem, met google wel iemand gevonden met precies hetzelfde probleem http://cert.uni-stuttgart...ser/2003/04/msg01442.html , waar helaas geen reactie op is. Ook hier betreft het een nforce chipset.
Voor de rest mensen met laptops en andere apparaten, maar geen pc's.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
MSI K7N2 Delta ILSR met nforce 2 ultra 400 chipset
1 40GB 7200rpm IBM schijf
1 120GB 7200rpm 8mb cache WD schijf
Op het forum van Nedlinux.nl ook iemand gevonden die hetzelfde moederbord wil gaan kopen, waarbij iemand zegt:
Op kernel.org de kernels langs gegaan, waarbij bij 2.4.20 in de changelog staat "Add support for newer nForce chipset". Ik neem aan dat het hier ook om mijn chipset gaat. Ik kan echter nergens vinden welke nforce support er in 2.4.18-bf2.4 zit
"Unknown IDE Controller". Mjah, kan ik op zich wel inkomen, aangezien de 2.4.18bf kernel vrij oud is, en mijn moederbord een van de nieuwste chipsets heeft.
In de search op GoT was er niemand met dit probleem, met google wel iemand gevonden met precies hetzelfde probleem http://cert.uni-stuttgart...ser/2003/04/msg01442.html , waar helaas geen reactie op is. Ook hier betreft het een nforce chipset.
Voor de rest mensen met laptops en andere apparaten, maar geen pc's.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
MSI K7N2 Delta ILSR met nforce 2 ultra 400 chipset
1 40GB 7200rpm IBM schijf
1 120GB 7200rpm 8mb cache WD schijf
Op het forum van Nedlinux.nl ook iemand gevonden die hetzelfde moederbord wil gaan kopen, waarbij iemand zegt:
Das heel leuk en aardig, maar dan zal ik het toch eerst moeten installeren.s dat met een nForce chipset? Die worden pas sinds kort ondersteund geloof ik, dus je zult om die goed te laten werken je kernel opnieuw moeten compileren...
Op kernel.org de kernels langs gegaan, waarbij bij 2.4.20 in de changelog staat "Add support for newer nForce chipset". Ik neem aan dat het hier ook om mijn chipset gaat. Ik kan echter nergens vinden welke nforce support er in 2.4.18-bf2.4 zit
[ Voor 30% gewijzigd door hereweare67893 op 09-08-2003 18:16 ]