Ik had laatst een nieuw moederbord gekocht, de Gigabyte 7nnxp met nForce2, Dual DDR 400, Fsb400, AGP 8x, 2x Lan onboard, S-ATA.
Kortom alles d'r op en d'r aan.
Nu een probleem of eigenlijk 2 problemen:
Eerste Probleem, als ik het geheugen in de memory slot doe op de manier hoe Dual DDR erin moet (in de eerste en in de derde dimm een geheugen reepje) dan boot de computer wel, komt in windows, en naar ca. 2 minuten een spontane reboot, geen afsluitschermen ofzo, als ik het op de andere manier doe, dual DDR niet geactiveerd, (oftewel in dimm1 een reepje en in dimm2), dan doet alles het perfect.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen ofzo?
Bios instelling misschien?
DjGeRo en ik hebben al vele malen gekloot met de bios instellingen en
'Load Optimazed Defaults' geprobeerd enzo, ook 'Load Fail Save Defaults' mocht niet baten, het gaat hier om 2x Samsung pc3200 DDR 400 256MB geheugen.
Lijkt me toch wel goed ofniet?
Of zie ik iets over het hoofd?
2e probleem komt later, eerst dit
Kortom alles d'r op en d'r aan.
Nu een probleem of eigenlijk 2 problemen:
Eerste Probleem, als ik het geheugen in de memory slot doe op de manier hoe Dual DDR erin moet (in de eerste en in de derde dimm een geheugen reepje) dan boot de computer wel, komt in windows, en naar ca. 2 minuten een spontane reboot, geen afsluitschermen ofzo, als ik het op de andere manier doe, dual DDR niet geactiveerd, (oftewel in dimm1 een reepje en in dimm2), dan doet alles het perfect.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen ofzo?
Bios instelling misschien?
DjGeRo en ik hebben al vele malen gekloot met de bios instellingen en
'Load Optimazed Defaults' geprobeerd enzo, ook 'Load Fail Save Defaults' mocht niet baten, het gaat hier om 2x Samsung pc3200 DDR 400 256MB geheugen.
Lijkt me toch wel goed ofniet?
Of zie ik iets over het hoofd?
2e probleem komt later, eerst dit