Toon posts:

Gigabyte 7nnxp, dual ddr 400 werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had laatst een nieuw moederbord gekocht, de Gigabyte 7nnxp met nForce2, Dual DDR 400, Fsb400, AGP 8x, 2x Lan onboard, S-ATA.

Kortom alles d'r op en d'r aan.
Nu een probleem of eigenlijk 2 problemen:

Eerste Probleem, als ik het geheugen in de memory slot doe op de manier hoe Dual DDR erin moet (in de eerste en in de derde dimm een geheugen reepje) dan boot de computer wel, komt in windows, en naar ca. 2 minuten een spontane reboot, geen afsluitschermen ofzo, als ik het op de andere manier doe, dual DDR niet geactiveerd, (oftewel in dimm1 een reepje en in dimm2), dan doet alles het perfect.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen ofzo?
Bios instelling misschien?
DjGeRo en ik hebben al vele malen gekloot met de bios instellingen en
'Load Optimazed Defaults' geprobeerd enzo, ook 'Load Fail Save Defaults' mocht niet baten, het gaat hier om 2x Samsung pc3200 DDR 400 256MB geheugen.

Lijkt me toch wel goed ofniet?
Of zie ik iets over het hoofd? :|

2e probleem komt later, eerst dit :)

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 08:48
Ja zucht kijk nou ff naar info over single sided :/

Verwijderd

Topicstarter
DjGeRo schreef op 09 August 2003 @ 14:00:
Ja zucht kijk nou ff naar info over single sided :/
Euhm ? Leg uit?

IK heb Single Sided, dus?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 14:07 ]

• DjGeRo
Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 14:05:
[...]

Euhm ? Leg uit?

IK heb Single Sided, dus?
In manuals staat namelijk een heel groot stuk over single sided meestal... B)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Single of double sided mag in dit geval niks uitmaken; je hebt er maar twee, eentje voor elk kanaal. Heb je al met verschillende snelheden gespeeld, dus zeg het hele zaakje voor de grap op 100MHz ingesteld i.p.v. 166/200MHz? En de DIMM's al omgewisseld van socket?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar in mijn manual staat dat het gewoon in dimm 1 en 3 moet enzo.. end at het dan auto activated is enzo

enne Abadon, ja DjGeRo had al wat van die dingen ingesteld in de Bios enzo met 100 MHZ

enne iig het 2e probleem is ook dat hij mijn 1800+ als een 1.14GHZ Athlon leest :|

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 14:19 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 14:16:
ja maar in mijn manual staat dat het gewoon in dimm 1 en 3 moet enzo.. end at het dan auto activated is enzo
Als jij bij het oplossen van problemen alleen op je manual afgaat zit je over een jaar nog steeds met dit probleem. Gewoon wat meer proberen (o.a. snelheid verlagen, DIMM's in socket 1 en 3 omwisselen).
Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 14:16:
enne iig het 2e probleem is ook dat hij mijn 1800+ als een 1.14GHZ Athlon leest
Ja duh... dat komt omdat de FSB op 100MHz ingesteld staat; een XP 1800+ heeft een multiplier van 11.5.

[ Voor 26% gewijzigd door Abbadon op 09-08-2003 14:22 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• DjGeRo
ja FSB op 133 zetten... :P

Verwijderd

Topicstarter
ah, zal het proberen

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:51

Quarin

Ondertitel... wasda?

dat tweede probleem is een probleem met de fsb, ff goed instellen dus. Daar is ook veel over te vinden met de search.

edit: nét iets te laat, nouja het was wel in de zelfde minuut:P

[ Voor 23% gewijzigd door Quarin op 09-08-2003 14:22 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Warom lees ik nog in het geheel niets over specifieke BIOS instellingen :?

Black Fish, post eens exact welke instellingen je gebruikt (en dan NIET alleen 'Defaults' zeggen, want dat zegt niets, maar ook melden wat die settings zijn, iig mbt de geheugentimings). Dan kunnen we eens verder gaan kijken. Post trouwens ook even wat de aanbevolen settings zijn van je Samsung reepje (is het CAS2? 2.5? 3? - staat als het goed is op het etiket op de DIMM zelf)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik ben ook van plan zon mooi 7NNXP mama plankje te kopen om er een xp 3200+ 400 FSB in te zetten en er dan ook maar gelijk 2x512 DDR PC 3200 in te gooien

Ik vroeg me af of het zo dan wel goed synced was (lijkt me wel bijde 400 mhz)
en ten tweede ook of het uitmaakt WAT voor merc/type je pakt, ik begreep van wat ander volk dat het iig 2x identieke mem moet zijn, maar zou het dan ook uitmaken welk merk/type?
ik dacht zelf aan 2x Dane-Elec Dimm 512Mb DDR SDram PC3200, een gewone DDR dimm dus of moet ik nu speciall gaan zoeken naar geheugen dat met die dual mem functie om kan gaan (twinmoss?)

toen stuite ik op nog een probleempje, na wat gelees op de fora was her en der wat over te weinig ruimte voor de cpu koeling (sowieso geen gaatjes er rond :/ )
en had er graag een Zalman CNPS6000-Cu Copper koelertje bovenop weet iemand of dat dat wel gewoon goed er op te plakken is?

[edit] maakt cas2/2.5/3 veel verschil en zo ja, welke van die 3 is het snelst/best?

bvd, Ligh7ning

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 11:51 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 03 september 2003 @ 11:50:
en ten tweede ook of het uitmaakt WAT voor merc/type je pakt, ik begreep van wat ander volk dat het iig 2x identieke mem moet zijn, maar zou het dan ook uitmaken welk merk/type?
In principe niet, maar dat is altijd beter ivm stabiliteit en overclocking :)
ik dacht zelf aan 2x Dane-Elec Dimm 512Mb DDR SDram PC3200, een gewone DDR dimm dus of moet ik nu speciall gaan zoeken naar geheugen dat met die dual mem functie om kan gaan (twinmoss?)
Dat van Twinmos is pure marketinggeblaat.
edit:
maakt cas2/2.5/3 veel verschil en zo ja, welke van die 3 is het snelst/best?
Kijk eens in de RAM FAQ die je in de FAQ van dit subforum kunt vinden B)

Verwijderd

hzm dus een XP cpu met fsb 200 mhz en 2x 512 ddr dual channel mode pc3200 lopen in sync want sommige uitleg is nogal verwarrend, die cas laat ik maar liggen dat maakt het systeempje on nodig duur, en een snelheids verschil van een paar en op zon gloedje nieuwe bak merk je toch niet als je eerst een p3-650 had ^^

de manuals ga ik iig nog es lekker door ploegen, geen kleine foutjes maken in nieuwe systeempje =)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 12:21:
hzm dus een XP cpu met fsb 200 mhz en 2x 512 ddr dual channel mode pc3200 lopen in sync want sommige uitleg is nogal verwarrend
Natuurlijk lopen ze in sync, ze lopen beiden op een FSB van 200MHz B)
Pagina: 1