Toon posts:

Processor keuzen laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe laptop gaan kopen. Nu zit ik alleen met het probleem, wat moet ik nemen. P4 of PentiumM. Ik heb [rml][ Laptops] Het Pentium-M/Centrino topic[/rml] doorgelezen, en het heeft een boel voordelen de PentiumM, maar kwa snelheid is hij nog niet gelijk aan de pentium 4. De 1.3 GHz is te vergelijken met 2.0GHz P4. En hij is nog wat duurder.

Nu wou ik http://www.losordenadores...oductos.asp?productid=690 deze laptop aanschaffen, maar nu zit ik een beetje met het hitte probleem van de P4. Ik hoor namelijk dat sommige laptops heel heet kunnen worden, waardoor je het niet langer dan 5 min volhoud met een laptop op je schoot. Is dit echt waar? Hebben alle P4 laptops dat?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Laptop die je op het oog hebt is wel OK...
Maar in Spanje een laptop kopen?!? Of zit je daar toevallig?
Wat die warmte betreft, kun je weinig aan veranderen. Zo'n CPU wordt gewoon heel warm, en om de laptop een beetje rustig te houden, zal de fan gewoon net hard genoeg blazen om hem draaiende te houden, dus zal de notebook wel vrij warm worden ja.
Een kennis van mij heeft een Promedion 3GHz laptop, draait ook als een speer, en wordt niet echt super heet. Wel warmer dan mijn Jewel P3 1GHz.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Dit is toch echt een wat moet ik nemen vraag. Over de thermale eigenschappen van de desbetreffende cpu's is genoeg te vinden op het net (hint: Intel site). Daarenboven staat het niet los van hoe het hele zaakje geïmplementeerd is in de laptop (mate van koeling, design etc.) zodat het rücksichtslos iets roepen over sec de cpu niet veel zin heeft. Anyhow de pennyhow, aan algemene laptopvragen doen we niet in PMG.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.