Toon posts:

Internet zonder aansluiting?

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ff een vraagje van een complete leek op het gebied van internet en computers. Ik heb gekeken bij de FAQ, maar daar stond hij nog niet bij volgens mij.

Binnenkort ga ik verhuizen, maar waar ik na toe ga, heb ik geen telefoon aansluiting. Geen probleem, want bellen kan ik gewoon met m’n mobiele telefoon, maar internetten is een ander verhaal.

Mijn vragen:
1. Is het mogelijk om internet te hebben, zonder telefoon aansluiting? (heb ff logisch nagedacht: is er geen internet kaart of zie iets die je in je computer of laptop kun steken waarmee je dan toch kunt internetten, een soort prepaid telefoon kaart, maar dan voor je computer?)

2. Als er een mogelijkheid is (wat ik zeer betwijfel), is dat dan duur, is er moeilijk aan te komen en is het praktisch?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

kabel internet :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03 00:05

DJH

Vodaphone heeft zoiets toch?

En anders kun je nog kabelinternet nemen...

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

1. Vodafone heeft zoiets, de Mobile Connect Card
2. http://www.vodafone.nl/2_...931&actionid=991&cnid=477 /
[search=mobile connect card] (voor ervaringen)

[ Voor 23% gewijzigd door Ferdo op 09-08-2003 13:19 ]

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-05 10:30
Volgens mij zijn alle alternatieven (behalve kabel internet, als dat beschikbaar is) al snel duurder dan een telefoonaansluiting aan laten leggen. Als dat natuurlijk mogelijk is :) Maar internetten via een mobiele telefoon kost zover ik weet helemaal kapitalen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

de alternatieven zijn dus:
kabelinternet (indien dat te verkrijgen is)
wifi (indien dat te verkrijgen is)
satteliet

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-04 22:03
Mogelijkheden:
- Kabel
- Mobiel (via een gsm kaart, duur in gebruik)
- Wifi (moet er dan wel zijn in je buurt)
- Schotel (ja die zijn er ook met upstream, wel een erg dure oplossing)

Goedkoopste is dan via de kabel, of toch maar voor een jaar een tellijntje.

Do as I say, don't do as I do.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 18:18
als alleen ADSL mogelijk is, kun je eens met je toekomstige buren rond de tafel gaan zitten en bij je buren ADSL aansluiten, en dat met UTP kabel of via wifi delen.
Satelliet is echt enorm duur, dan kun je beter een telefoonlijn aanvragen en zelf ADSL nemen.
Heb je al gekeken of ADSL of kabelinternet mogelijk is daar waar je gaat wonen?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Je hebt geen telefoonaansluiting, maar ligt er wel een telefoonkabel? Want voor ADSL hoef je toch niet per sé een telefoonabonnement te hebben? Dan zou je dus wel gewoon ADSL kunnen aanvragen als dat daar mogelijk is.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

ludo schreef op 09 August 2003 @ 13:42:
Je hebt geen telefoonaansluiting, maar ligt er wel een telefoonkabel? Want voor ADSL hoef je toch niet per sé een telefoonabonnement te hebben? Dan zou je dus wel gewoon ADSL kunnen aanvragen als dat daar mogelijk is.
Fout, je moet eerst een telefoon abonnement hebben voordat je adsl kan ansluiten. Daarna heb je die abonnement niet meer nodig.

Helaas hanteren ze bij kpn een jaarcontract, dus zit je op z'n minst een jaar vast aan een abonnment.

Verwijderd

XthinkZ schreef op 09 August 2003 @ 13:48:
[...]

Fout, je moet eerst een telefoon abonnement hebben voordat je adsl kan ansluiten. Daarna heb je die abonnement niet meer nodig.

Helaas hanteren ze bij kpn een jaarcontract, dus zit je op z'n minst een jaar vast aan een abonnment.
wordt eens tijd dat iemand daar een proefproces over begint, want het is gewoon koppelverkoop :(

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Dit is echt tè basic. Op GoT verwachten we op z'n minst, dat je instaat bent om zelf dit soort dingen uit te zoeken. Vrijwel alle alternatieven die niet via de telefoonlijn gaan, zijn hier al besproken en moeten dus ook met de search te vinden zijn.

Gezien de eerste zin van je openingspost en je nickname, wil ik je toch ook nog even op het volgende wijzen:
GoT Registratie FAQ
Gathering of Tweakers.net is een forum dat bedoeld is voor mensen die bovenmatig geïnteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen.
Misschien dat je met je eerste zin wat overdrijft, maar als je jezelf echt als complete leek ziet, zou een forum als Beginnersweb misschien een betere plek zijn voor jouw vragen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.