CRC network errors, onverklaarbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-12 06:03
Ik heb hier een eerder topic over gehouden, maar toen geen oplossing en misschien is er nu wel een expert met een helder idee!
Het probleem is dat ik CRC erros heb en kan oorzaak niet toewijzen, ik zal het ff netjes op een rijtje zetten, dan is het makkelijker meedenken:

Iemand upload 14 files met een sfv file erbij naar mijn server:

1. file 10 heeft crc fout
2. reupload geeft weer fout (origineel was echt goed)
3. file gerenamed, geupload, weer fout
4. file gerarred, geupload, crc fout tijdens uitpakken
hij heeft deze rar terug gedownload en bij hem ook fout
5. file gerarred en gezipped, geupload en het werkt! 8)7

het vreemd is nu dat die foute files allemaal zelfde CRC hebben!
dat is toch onmogelijk:elke keer EXACT dezelfde fout
behalve de broken file uit de rar maar goed daar gaat het fout tijdens uitpakken dus kan ik begrijpen
code:
1
2
3
4
5
10-try1.mp3 47023b9d
10-try2.mp3 47023b9d
10-gerenamed.mp3 47023b9d
10-uit RAR (broken file).mp3 17b945c4
10-rar + zip.mp3 922174d6

Nu ligt het niet aan mijn computer want laatst nog een ander in elkaar gezet voor iemand en die had het ook (dus niet aankomen met HD, DMA, netwerkkaart...)
het kan dus pas beginnen bij mijn modem: Arescom Netdsl 1000 met Zonnet BB+
netwerkkabel is het niet en splitter er al eens tussenuitgehaald, telefoonkabel van ISRA naar splitter al eens vervangen

Het enige is wat ik kan bedenken dat er een bepaalde datastream in een file zit waar iets zich in verslikt op het netwerk (inc mijn arescom) en door deze datastream maar zo te veranderen (rar+zip) dat net dat stukje in die volgorde niet meer voorkomt (net genoeg veranderd van structuur)
Ik kan mij dan voorstellen omdat er nauwelijks wat in te pakken is in aan een mp3 dat de rar alleen zo'n beetje een header heeft opgeplakt (dus ging nog fout) maar rar+Zip er net genoeg veranderd was in data stream om het tot een succesvol einde te brengen (+zat er in tweede geval een sfv file van de mp3 mee ingepakt in de rar)

Iemand een idee? heb Zonnet wel eens gevraagd maar goed snap ook wel dat zij niets kunnen met mijn probleem, veel te complex verhaal

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Verwijderd

probeer de up,load eens te doen vanuit een anderle locatie/configuratie en kijk eens of het probleem er dan nog is zo ja heb je de helft van de mogenlijkheden uitgesloten.

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:49
Als je weet om welk stukje van de file het gaat, kun je die dan niet een keer uit de rest van het bestand liften. Zodat je dus alleen het stukje overhoudt waarin volgens jou die ongeldige sequence van bits/bytes zit. Probeer die vervolgens eens over te sturen. Dat zou dan ook mis moeten gaan.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:55

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Tonton in "niet mogelijk grote files te downen"
Je hebt intussen al een andere reepje erinzitten?
En zo ja, heb je die ook al getest met memtest?
Bij error's even in andere slot steken, en of andere reepje gebruiken en weer testen.
het vreemd is nu dat die foute files allemaal zelfde CRC hebben!
dat is toch onmogelijk:elke keer EXACT dezelfde fout
Wees blij dat er aldoor de exacte dezelfde fout optreed, hoe was je anders erachtergekomen dat er wat fouts aan de hand is?
En een fout die repetitive is heb je veel liever dan vele random fouten.
Makelijker oplossen ;)
Nu ligt het niet aan mijn computer want laatst nog een ander in elkaar gezet voor iemand en die had het ook (dus niet aankomen met HD, DMA, netwerkkaart...)
Zelfde config als die van jou? Heb je dan al gedacht aan incompatible hardware of dat je iets fouts doet bij installatie hardware?
Misschien dat je statisch bent? Of de plek waar je de systeems hebt geinstalleerd?

Verwijderd

Hoi! Ik heb precies dezelfde crc problemen als jij. Heb ook een zonnet breedband family verbinding en als ik download (grote files/games,etc) krijg ook ik die crc errors/datacab errors. Heb een memtest gedaan, geen errors, heb mijn geheugen in verschillende sloten geprobeerd, en telkens weer diezelfde errors. Tis gewoon niet te begrijpen.

Heb jij al een oplossing gevonden, of weet iemand anders een oplossing?

Alvast thx.

bung

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 22:25:
Hoi! Ik heb precies dezelfde crc problemen als jij. Heb ook een zonnet breedband family verbinding en als ik download (grote files/games,etc) krijg ook ik die crc errors/datacab errors. Heb een memtest gedaan, geen errors, heb mijn geheugen in verschillende sloten geprobeerd, en telkens weer diezelfde errors. Tis gewoon niet te begrijpen.

Heb jij al een oplossing gevonden, of weet iemand anders een oplossing?

Alvast thx.

bung
boing :S

zonnet doet dat vast om te voorkomen dat je grote files gaan pompen over internet :) wedden? :D
Pagina: 1