• apecale
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:04
Een bekende van me gaat voor 2 jaar ergens in Afrika werken.
Ze overweegt om een digitale camera te kopen maar ... het lichtnet werkt slechts 3 uur per dag op de plek waar ze verblijft, onhandig met opladen van accu's.

Waarschijnlijk is het dus verstandig om iets met een Li-ion accu te kopen.
3MegaPix zal ook genoeg zijn dunkt me.
Er gaat een notebook mee, foto's kunnen opgeslagen worden

Suggesties voor een camera die zuinig is met accu's en/of suggesties hoe zo lang mogelijk te doen met een acculading?
Ik heb alleen ervaring met een Olympus c350, die VREET batterijen.

Of toch liever een analoge camera mee? (met wat moeite zijn rolletjes verkrijgbaar en met wat meer moeite kunnen foto's zelfs afgedrukt worden)

--

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:02

DinX

Motormuis

Als er 3 uur stroom is per dag, kan je 3 setjes batterijen opladen met een GP Smart lader. Die laadt mijn batterijen op binnen de 55 minuten.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

tips: ga niet lopen spelen met preview op de camera, en zet de lcd display uit.
scheelt meer dan 50-70% hier.

If you choose to criticise you choose your enemies

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Als je ff zoekt zijn er ook camera's die standaard batterijen als AA formaat gebruiken...

voor bijna alle types AA-cellen (AAA ook) zijn er opladers te vinden op zonne (licht) energie
en op stroom...

is dat geen optie? zeker voor de op stroom werkende zijn er 'turbo' laders te vinden die een accu in een uurtje vol stouwen.... (let er dan wel op dat jouw accu dat aan kan)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Als ze verder weinig eisen heeft, dan is een gemiddelde 3Mpixel over het algemeen goed. Dan een met AA'tjes en wat DinX zegt een GP Smart dan kan het nooit een probleem zijn :)

Mooi voorbeeld is mijn Canon A70, met 4 2000mAh batterijen houdt hij het gerust 2 weken uit (170 foto's met lcd aan, zoomen etc.)

Verwijderd

Duur schreef op 09 August 2003 @ 12:43:
Als je ff zoekt zijn er ook camera's die standaard batterijen als AA formaat gebruiken...
ik dacht dat dat voor de meeste cam's gold?

iig, ik heb zo'n dingetje van medion, en met 1600/2000 mah AA penlights (4 st) kan hij wel een paar dagen mee.

op gewone penlights werkt hij ook, maar hooguit een half uurtje.

• apecale
dinx: wat voor batterijen gebruik je?

--

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:02

DinX

Motormuis

apecale schreef op 09 August 2003 @ 12:50:
dinx: wat voor batterijen gebruik je?
2000mAh en 1800mAh GP batterijen

Met 1 setje kan ik zonder al te veel te spelen, en zonder flash toch een CF kaartje van 128 meg makkelijk vol schieten. 2 zelfs bijna

Ik heb zelf een A40

[ Voor 33% gewijzigd door DinX op 09-08-2003 12:55 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• apecale
zijn die zo snel volgeladen???

--

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

apecale schreef op 09 August 2003 @ 12:55:
zijn die zo snel volgeladen???
Zie http://www.gppowerbank.nl/productoverzicht.html

Die oplaadbare AA's zijn dus perfect voor hun doel, evenals de Smart lader van GP. Enige wat je dan nog moet doen is een goede digicam zoeken die gebruik maakt van AA's :)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik zou ook een camera nemen met AA batterijen, en dan een GP powerbank Smart waarmee je batterijen in 1 uur kunt opladne, koop dan meteen een autolaadsnoertje er bij zodat je ook in de auto kunt laden.

Een andere oplossing is een koppelbare zonnelader, eentje waarvan je er meerdere aan elkaar kunt koppelen om zo sneller te kunnen laden zodat je niet 12 uur moet wachten voordat je batterijen vol zijn.

Dit is uit de FAQ:
Normalerwijs heeft India een netspanning van 230 volt. Dit betekent dat we dezelfde apparaten kunnen gebruiken als in Nederland Maar?. Het woord 'normalerwijs' betekent nog niet 'altijd'. De spanning varieert tussen the 120V en 380V. Dat is een te grote schommeling voor een typische stereo of TV. Elk gevoelig elektrisch apparaat moet je beschermen met een 'stabilizer'. Dit is een zwarte doos (ze komen eigenlijk in de meest felle kleuren) die de stroom 'vlak' maakt en die zekere afslag waarden heeft; valt de stroom daarbuiten, dan slaat de stabilizer af en is je apparaat beschermd. Op een stille avond zal je de stabilizer horen schakelen, heen en weer, terwijl de uitgaande spanning vlak blijft.
Dit zal misschien ook voor het gebied waar jij hene gaat gelden, vaak is er wel een stabilizer aanwezig, maar misschien handig om eerst navraag te doen over de stabiliteit van de stroom daar, anders blaas je misschien je batterijlader op.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:57
apecale schreef op 09 augustus 2003 @ 12:35:
Een bekende van me gaat voor 2 jaar ergens in Afrika werken.
Ze overweegt om een digitale camera te kopen maar ... het lichtnet werkt slechts 3 uur per dag op de plek waar ze verblijft, onhandig met opladen van accu's.

Waarschijnlijk is het dus verstandig om iets met een Li-ion accu te kopen.
Beetje tegenstrijdig ... Eerst zeg je dat het onhandig is om accu's op te laden en ekele zinnen later heb je het over een accu ...

Ga gewoon voor een camera waar penlites in kunnen, zoals reeds gezegd door andere posters kan er mbv de GP Smart binnen een uur een setje van 4 penlites volledig geladen worden.

Maar als de stroom maar 3 uur per dag werkt wat zou ze dan met een laptop moeten ? Generator lijkt me dan ook wel handig ;)

-

• apecale
Van Li-ion wist ik dat 't vrij snel geladen kan worden (binnen die 3 uur dus). Die powerbank SMART kende ik niet.

Enne... de notebook zal echt niet continu gebruikt worden, maar hier is de accucapaciteit ook lastig; moderne notebooks houden 't niet bepaald lang vol op 'n acculading, ( tenzij je een ibook meeneemt ;) )

[ Voor 72% gewijzigd door apecale op 09-08-2003 15:10 ]

--

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:57
apecale schreef op 09 August 2003 @ 15:00:
Van Li-ion wist ik dat 't vrij snel geladen kan worden (binnen die 3 uur dus). Die powerbank SMART kende ik niet.

Enne... de notebook zal echt niet continu gebruikt worden, maar hier is de accucapaciteit ook lastig; moderne notebooks houden 't niet bepaald lang vol op 'n acculading, ( tenzij je een ibook meeneemt ;) )
De centrino's houden het toch heel wat uren uit op een acculading ! Ik meen dat een uur of 8 niet echt bijzonder is.

-

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04:15

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

je kan ook van die zonnecelopladers kopen waarmee je bv je batterijen oploaad (zon lijkt me genoeg daar)

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:11

BaRF

bijna kerst

Mildpower schreef op 09 August 2003 @ 17:47:
je kan ook van die zonnecelopladers kopen waarmee je bv je batterijen oploaad (zon lijkt me genoeg daar)
is niet zo goed voor je accus meen ik, zo in de volle zon etc :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• apecale
Juicy schreef op 09 August 2003 @ 15:52:
[...]

De centrino's houden het toch heel wat uren uit op een acculading ! Ik meen dat een uur of 8 niet echt bijzonder is.
Heb ik kort naar gekeken, 3 uur gegarandeerd bij de centrino die ik gezien heb.
Maar 'k vermoed dat dit niet thuishoort in gadget talk..

--

Verwijderd

De meeste Digitale camera's met een li-ion batterij gaan toch wel min 2 tot 3 dagen mee bij intensief gebruik. Bij normaal gebruik gaat die wel 7 dagen mee.

Zelf heb ik een pentax optio 330RS met een li-ion 1800mA daar geld het bovenstaande zeker voor (dit is altijd bij gebruik van het LCD scherm). Het opladen van de camera kost ongeveer een krap uurtje.

Aangezien je toch die laptop moet opladen kan je metteen de camera opladen.

Suc6 :)
Pagina: 1