Toon posts:

[Win2k3] DVD brander std nec 1300 veroorzaakt BSOD?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi heb net me nieuwe nec 1300 dvd fikker binnen dus ik hem erin gedaan vanplaats me plextor 24x fikker... nouja word prima gevonden in de bios enzo... maar meteen een bsod op ntfs.sys... naja kan gebeuren he denk je een keer... rebooten en ja hoor hij dee het me windows... maar wel een service failed to load... dus ik ff in de event viewer kijken is het redbook.sys ofzo dat is dus iets met branden maarja na een paar minuten weer paf bsod op een gewonen stop error maar geen file dit keer... beetje jammer heb nu me nec zonder stroom gezet en zit nu toch al gouw 5 minuten te werken wat hiervoor onmogelijk was... wie ow wie weet wat dit kan zijn?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
master/slave enzo wel goed ingesteld :?

A wise man's life is based around fuck you

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Wat staat er dan precies in die BSOD?
En heb je met die informatie hier al gekeken: Windows XP en 2000 BSOD guide ?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Het is iedere keer een andere en waar zou die op moeten staan dan ik ga nu even booten om te kijken waar die op staat..

Verwijderd

Topicstarter
Owja kom er nu ook achter dat me scsi plextor cdrom speler niet meer wil werken... windows was unable to start this device

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel iets aangepast :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 15:33:
Owja kom er nu ook achter dat me scsi plextor cdrom speler niet meer wil werken... windows was unable to start this device
Misschien is je IDE kabel wel rot... heb je al een andere geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
nou me plextor brander dee het net nog top erop tot ik dus die nec erin dee en ook me virtual cdrom van deamontools doet het niet meer zelfde verhaal als me scsi cdrom

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:08
Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 15:47:
nou me plextor brander dee het net nog top erop tot ik dus die nec erin dee en ook me virtual cdrom van deamontools doet het niet meer zelfde verhaal als me scsi cdrom
Gebruik aub normaal nederlands ... Wordt een beetje moe om te achterhalen wat je nu eigenlijk bedoelt.

-

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

Heb je je ASPI drivers geupdate naar de laatste versie?

Verwijderd

Misschien moet je ens een workstation OS gebruiken ipv een server OS.

W2k3 voegt als workstation niks toe boven XP, behalve dan dat jij denkt dat het kewl is 'omdat het nieuw is'.

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is niet helemaal waar het voegt voor mij wel een hoop toe... bovendien heb ik hem officieel hier dus beetje zonde he... en ja ik heb de nieuwste aspi erop... dis de melding in windows... The following boot-start or system-start driver(s) failed to load:
redbook

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Verwijderd

Nou het is niet helemaal waar het voegt voor mij wel een hoop toe
Zoals?

En doe je best om met iets realistisch te komen, ipv iets cosmetisch.

Dit forum staat bij tijd en wijlen vol met mensen die dat ook denken, maar helaas vind MS dat zelf ook niet, anders hadden ze zelf geen onderscheid gemaakt.

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

Heb je de DVD brander al een keer op de Primary IDE als Master gezet?
Ik heb dit prob. ook wel is gehad met een brander (IDE). Misschien voor jou ook een oplossing.

Je schijf zet je dan als Secondary Master en je DVD speler op Secondary Slave.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik weet niet eens of ik er wel op in moet gaan maarja... een kleine en dan hou ik er ook over op want het draadje gaat ergens anders over.... een langere uptime minder snel brak naar mijn ervaringen... zo klaar nu weer terug naar de point please..

Verwijderd

Topicstarter
Coolhva schreef op 09 augustus 2003 @ 16:06:
Heb je de DVD brander al een keer op de Primary IDE als Master gezet?
Ik heb dit prob. ook wel is gehad met een brander (IDE). Misschien voor jou ook een oplossing.

Je schijf zet je dan als Secondary Master en je DVD speler op Secondary Slave.
Nee dat heb ik nog niet gedaan maar aangezien mijn plexie het net prima deed en nu deze dus niet naja hij doet het wel maar de rest dus niet meer... maarja als het goed is komt er zo een vriend met wat extra kabels kan ik dat dan zo ff testen....

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Martijn, doe eens iets nuttigs onder werktijd in plaats van onder mijn account dom met vrienden zitten lullen op dit forum. en ja, jij hebt tenminste vrienden, maar voor mij is een rondje geven tenminste lekker goedkoop.

[ Voor 251% gewijzigd door smvs op 10-08-2003 04:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou mooi zijn.... 2 aub he... beetje lengte is geen luxe... offtopic:ps als je nou echt een maat was zou je me ook nog in de bbq loodsen hahahahha :> /offtopic Maar het is zo vaag dat me scsi cdrom er mee nokt en me deamon tools drive... en dus die melding van het redbook.... weet niet of dat soort dingen ook voorkomen als je dus mischien eventueel je kabels verkeerd heb....?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 16:14 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 16:12:
Maar het is zo vaag dat me scsi cdrom er mee nokt en me deamon tools drive... en dus die melding van het redbook....
Waarom is dat zo vaag dan?

In ieder geval, je krijgt in je eventlogs een event over redbook. Is dat nog een speciaal Event ID of alleen een melding van Service Control Manager? Indien de eerste, kijk eens op www.eventid.net, misschien staat daar wat nuttigs.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Persoonlijk vind ik dat ExTec erg offtopic gaat, blijf even ontopic
Niet echt. Een hoop van dit soort problemen komen voort uit het feit dat toeleveranciers niet de moeite nemen om de support van hun apparaten 100% te maken voor w2k3. En MS ook niet die moeite doet.

Waarom zouden ze ook.

Lees die threads maar over het gelazer dat al die wannabe's hebben die zo nodig hun super deluxe logitec muis aan moeten sluiten op hun w2k3 bak.
een langere uptime minder snel brak naar mijn ervaringen...
Zoals ik vermoedde, gaat dus nergens over.

Ten overvloede mag je weten dat ik hier achter een wxp bak zit, die ik 1 keer paar maand reboot.

En elke dag speel ik wel een paar online games, wat zeer veeleisend is.

Dus geen 'korte uptime en brakheid'.

Dus zeg maar "het lukt mij niet om XP stabiel te krijgen, dus denk ik dat w2k3 beter is" :P

Wat niet zo is.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ExTec: ik ben het met je betoog eens dat er veel te veel mensen Windows 2003 Server op hun desktop draaien, en dat liever niet zouden moeten doen. Echter, een DVD (of CDRW) brander lijkt me wel wenselijk. Een DVDR kan tegenwoordig redelijk wat data bevatten, genoeg voor de backup van een kleine server. Dus ook de support van een dergelijk apparaat moet er IMHO zijn.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Echter, een DVD (of CDRW) brander lijkt me wel wenselijk. Een DVDR kan tegenwoordig redelijk wat data bevatten, genoeg voor de backup van een kleine server. Dus ook de support van een dergelijk apparaat moet er IMHO zijn.
Hartstikke met je eens, maar in het bedrijfsleven zul je dus zelden, meteen gloednieuwe hardware inzetten; en als je dit product eerst een paar maanden in de schappen laat liggen is de support al een stuk beter.

En omdat het er in principe niet voor bedoeld is (als jij 4000 euro over hebt voor MS laatste speeltje, heb je als storage echt geen consumenten brander in gedachte, dan ga je voor SAN of wat dies meer zijn) kun je verwachten dat de support wat achterloopt.

Bij tijd en wijle mag ik me graag drukmaken om dit soort onkunde ;)

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Zullen we van hier weer allemaal ontopic gaan? Dank u :)
Voor de wel of niet als desktop discussie hebben we dit topic: Windows 2003 server als desktop?

Verwijderd

Als HP en Fujitsu siemens dealer die voornamelijk het MKB bedient weten we maar al te goed wat je in kleine bedrijfjes als "server" tegenkomt. In elkaar geflanste towers met IDE schijven, soms wel eens in RAID, meestal niet, goedkoop brandertje erin en Windows2000 erop, soms zelfs wel eens de Server versie.

Wij zijn daar blij mee, meestal houden die bakken het ongeveer een jaar tot 2 maximaal vol om daarna te crashen, zodat wij tenminste fatsoenlijk spul neer mogen gaan zetten. :)

Dat neemt echter niet weg dat tot op het punt van crashen, de hardware ondersteuning er wel moet wezen. Als je dus een stabiel systeem wil zoals fuyungcow wil, neem dan juist niet het laatste OS van Microsoft waarvan zelfs bekend is dat niet alles van Microsoft er op kan draaien. Los van de vraag of je het als werkplek of als server wil gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik zal jullie uit de waan halen dat het me server is want het is gewoon me ws... dus!
en idd laten we ontopic blijven... ik heb dus het nieuwste speeltje van ms... ja ik moet dat soort dingen proberen voor me werk enzo... en oke ik zal dan xp niet stabiel kunnen krijgen ofzo... had met win2k ook geen probs maar met xp wel... dus ... voor mij is xp geen uitkomst ... en heb geen zin om hem eerst een paar uur te tunen vgoordat ik hem heb zoals ik kan werken... maarja het lijkt me dat het gewoon moet werken.... maar ik heb inmiddels andere kabels enzo dus die ga ik ff inbouwen... en het lijkt erop dat me brander wel gewoon werkt ... zit nu op 25% van een dvd. maarja lijkt me niet dat het niet allemaal kan werken ,.... mischien een fresh install ... maarja eerst nog even klote en dat in samenwerking dus met jullie hulp... raar maar waar.... ik had btw ook geen problemen met win2k toen hij net uit was... het was godswonderplus.... en dat vind ik tot nu toe ook van win2k3 ... de voordelen van xp de stabilitijd van windows 2000 zonder de nadelen van XP! dat vind ik maarja dat is mijn mening en hoef daar dus ook geen reacties op te hebben.

Verwijderd

en toch reageer ik hier op :D

Dat je moet testen voor je werk, kan ik in komen, doe ik ook. Dual Boot wel eens van gehoord? .. Een server editie van windows 2kx is niet te gebruiken of bedoeld als werkstation OS. Daar hebben ze Professional en XP voor bedacht... En verder is je zinsopbouw gedurende de hele post gericht op het verstand van kiddo's van 10 jaar. Dus wil je serieus genomen worden, leer correct te typen en te omschrijven wat je dwars zit.

Verder hoor ik niemand over zijn specifieke foutmelding betreffende redbook. Redbook is een (voor zover ik weet) standaard voor CD branden. Dus de fout komt gewoon door de dvd-brander. Bouw alles terug zoals het was, en kijk of je dan nog dezelfde fouten hebt. Zo nee, vewijder dan alle software die met je oude writer te maken heeft, stop / disable desnoods de services die je terug kunt leiden naar je oude brander, en bouw dan die Nec eens in. Installeer ook even het laatste service pack opnieuw, kan nooit kwaad.

En ja. ik ben in een ik-trap-tegen-alles-aan-bui... Nothing personal ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 21:38 ]

Verwijderd

wat ik zelf wel eens heb gehad was een probleem met de lengte van een kabel. De kabel was prima voor CDROM en HDD, maar wou niet werken met een CDR. Mogelijk is bij jou hetzelfde het geval geweest van CDR tot DVDR. Het ene device kan wat kritischer zijn dan het andere. Het blijven PC's he. :)

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Gaan we nou nog ontopic of hoe zit het?
Vanaf de streep gaat het vanaf nu dus alleen over het probleem, anders houd het op...

ontopic starts here

Verwijderd

gewist wegens off topic zijn.

Doet de DVD het nu of niet?

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 21:43 ]

Verwijderd

Ja dat wil ik ook wel eens weten.. aangezien ik geloof ik toch wel een evt. oplossing aan heb gedragen zo'n tien minuten geleden :D

Verwijderd

Topicstarter
Nou de brander doet het dus prima .. alleen dus de rest niet meer.... das wel jammer... maar ik ga vanmiddag als ik nog ffies heb geslapen nog even proberen met wat andere kabels enzo...

Verwijderd

Heb je al geprobeert in contact te komen met de helpdesk van microsoft? Als je het officiëel hebt, is dat vaak een uitkomst. Ik heb zelf de nodige kennis en diploma's die dat bevestigen, maar soms moet ik toch terugvallen op de fabrikant. Wie weet hebben die al 100-en mensen met hetzelfde probleem gehad, of hebben ze ergens een bug-fix.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb hem wel orgineel maar ik ben actionpack subsciber dus vandaar krijg je ook lekker geen support... maar toch tnx for the tip! doe het ook wel eens hoor contact opnemen met de fabrikant...
Pagina: 1