advies gevraagd: ide device layout

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
ik heb:

asus a7m266 mobo met 2x ultradma 100 en geen raid support
ibm deskstar 60gxp 40 gb 7200 rpm
ibm deskstar 75gxp 80 gb 7200 rpm
maxtor nogwat 120 gb 7200 rpm
pioneer dvdrom
pioneer a04 dvd-writer

kortom 5 apparaten en op dit moment maar 4 ide sloten.. nee die dvdrom wegdoen is geen optie (:

ik gebruik me pc vooral voor dvdr releated stuff: storage, rarren en unrarren van grote bestanden, encoden en authoren van dvds etc.. kortom zware handelingen voor een hdd (:

zelf zit ik te denken om die 40gb te partitioneren in 5 en 35 gb... 5 voor me windows/apps en 35 voor me kleinere shit zoals mp3 etc.. op die manier heeft windows geen last van de zware dvdr taken en visa versa..

me dvdrom en dvdwriter op 1 ide kabel te hangen omdat die anders de snelheid van me hdds naar beneden halen...

maar verder heb ik geen id wat ik het beste kan doen... ide controller kopen...

kunnen jullie me adviseren? dus hoe ik het 5 devices op 4 sloten probleem oplos (wat voor controller te kopen) en wat ik aan welke ide kabel hangen..

alvast bedankt (:

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:53
ik snap het probleem niet helemaal. je moet óf wat wegdoen, óf een IDE-controller kopen.

Die geen flikker meer kosten en als je nou een retail maxtor had gekocht kreeg je hem er zelfs gratis bij (of was dat een ander merk)

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
er is geen probleem.. ik vraag gewoon advies.. vertel mij bijv. welke controller jij zou kopen..

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Gewoon een Promise Fasttrak, snel zat vermoed ik. Je zou ook kunnen denken aan een Serial Ata controller... dat gaat wel super rap en ik vermoed dat die Maxtor van jou dat wel ondersteunt. :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-03 09:55
Promise Ultra 100 en daar dan je DVD aan hangen of een van je disken. Als snelheid belangrijk is kan je het beste proberen om ieder apparaat aan een appart IDE kanaal te hangen, dus geen master en slave, maar alleen master.

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-03 09:55
WhizzCat schreef op 09 August 2003 @ 12:07:
Gewoon een Promise Fasttrak, snel zat vermoed ik. Je zou ook kunnen denken aan een Serial Ata controller... dat gaat wel super rap en ik vermoed dat die Maxtor van jou dat wel ondersteunt. :)
waarom fasttrack? RAID is eigenlijk niet ter sprake gekomen, dus is beetje overbodig denk ik.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lev, welke zou jij nemen? Je bent nochtans een Tweaker :Y)

Zie ook de FAQ van dit subforum :)

Ik zou zelf overigens al de IDE meuk wegdoen en een aantal dikke SCSI schijven nemen met een snelle U320 controller.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.