Toon posts:

[Compaq] Probleem veranderen Video Kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben de trotse (Ahum!) bezitter van een erg slome compaq pc. Op het moment zien de specs er zo uit.

Type: Compaq Deskpro EN Series van jaartal 1999
-Pentium 3 500 mhz
-192 SDRAM 100mhz (ja, 133 mhz kan het kutmoederbord niet aan)
-Ati Rage Pro AGP 2x (4/8mb)

Ik wil die 3D kaart vervangen door een Prophet II Geforce 2 (met 32 mb geheugen) om wat opengl spelletjes te kunnen spelen, zoals mohaa enzo. Echter deze kaart past niet in de PC, denk ik. Omdat compaq de desktop kast zo iritant heeft gemaakt kunnen misschien alleen compaq fabrieks modellen in de sleuf worden gestopt. Klik op deze link voor een ZIP met een aantal high-quality foto's van de pc en de video kaart + de sleuf. Het probleem zal ik proberen ook in tekst te beschrijven.

URL Foto pakket: (Zipped met Winrar) http://www.garlich.nl/pc/103_0350_r1.zip

De gleuf aan het eind van de bestaand vid kaart in de kast, is erg klein en hoog. ATI's kaart ziet er vreemd uit, vooral het uiteinde met de poort voor het beeldscherm. Dat doen ze waarschijnlijk om alleen compaq fabrieks modellen van ati kaarten in die pc's te laten passen. Voor meer info, zie de foto's.

Graag wil ik een oplossing voor dit probleem, want het is best een leuk pc'tje... hoewel hij erg traag is, maar die videokaart zuigt enorm die er nu in zit!

-Lunchbox (btw.. compaq naait je altijd:P met alles, weinig ruimte in de kast, accepteerd weinig geheugen.. nooit kopen dus! zeker geen desktop pc's!)

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
Dat word zagen :)

fotoblog

Verwijderd

2 mogelijkheden:

1. i.d.d. zagen
2. andere kast en hele zooitje overbouwen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 11:57:
2 mogelijkheden:

1. i.d.d. zagen
2. andere kast en hele zooitje overbouwen
Kijk eens wat beter naar die foto's- dit is een volstrekt standaard 3.3V AGP slot met een volstrekt standaard AGP kaart erin :z

Het enige wat afwijkt is de backplate. Zoek een AGP kaart uit met VGA connector op dezelfde hoogte, schroef deze backplate van je huidge kaart en schroef hem op de andere kaart :D

En ga ff ergens anders lopen Compaq-bashen ofzo. Er zijn reden om geen Compaq te kiezen, maar het feit dat je dit niet als standaard herkent geeft aan dat je niet echt recht van spreken hebt. Je bent zeker niet 'genaaid' door Compaq (hebben ze ooit beloofd dat je 3rd party hardware er zomaar in kon zetten :? Nee, dacht het niet), als je een simpel PCtje wilde zonder Compaq features heb je de verkeerde gekocht. Dat is JOUW schuld niet die van Compaq :Z

Edit:
Het was ook allerminst verstandig om een vervangende kaart te kopen voordat je ook maar even de kast van achteren bekeken had. Een blik was genoeg geweest om iig wat meer omzichtig te zijn bij aankoop van een nieuwe kaart (in specifiek deze form factor heb ik iig Rage128, Matrox G200 en G400SH gezien). Laat dit een les zijn om altijd eerst compatibiliteit (zowel electronisch als ook mechanisch) na te gaan en dan pas tot aanschaf over te gaan :o

[ Voor 20% gewijzigd door dion_b op 09-08-2003 19:03 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Sommige computerhennies hebben wel zo'n ding waarmee je deze kaart in een compaq kunt zetten

Ik heb laatst een quadro4 agp voor een compaq hier gehad met een KLEINE plate. dus ze zijn er zelfs origineel

Ennuh heb je al geprobeerd de plate over te zetten op de andere videokaart?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 19:22 ]

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

klein stripje metaal halen en daar even een paar gaatjes in boren/dremelen?

backplate maken is niet zo moelijk...

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

R-B

Blokkert

ik heb zeer slechte ervaringen met compaq.. die hufters beveuligen gewoon de comp :(
Maarja.. das was toen :P

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh | Home Assistant |

Verwijderd

Topicstarter
Even een update,

Me vader en ik hebben al ff gekeken of het zagen/knippen kan. Nee, het wordt dan zo erg krap, dat het waarschijnlijk niet past. Maar ik heb wel een andere vraag, kan de kaart ook ANDERSOM in het AGP slot, dus niet van rechts naar links maar van links naar rechts:)

-Lunchy

• ViolatoR
nee dat kan niet :) gewoon simpelweg omdat het toch niet zou passen :P

fotoblog

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

dat wordt dus een andere videokaart kopen.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• ViolatoR
igg schreef op 10 August 2003 @ 17:51:
dat wordt dus een andere videokaart kopen.
of kast; )

fotoblog

Pagina: 1