Ik heb zelf een downloadsysteem gemaakt, en dat werkt allemaal prima, alleen de download counter werkt te goed
Het script verhoogt de counter namelijk ook als er op cancel wordt gedrukt, en dat is niet de bedoeling.
Ik heb geprobeerd de query pas na de output van de file uit te voeren, maar zonder resultaat. Hieronder een flink ingekort stukje zonder error-checking die normaal wel aanwezig is. Het script werkt verder dus zonder problemen

Ik heb geprobeerd de query pas na de output van de file uit te voeren, maar zonder resultaat. Hieronder een flink ingekort stukje zonder error-checking die normaal wel aanwezig is. Het script werkt verder dus zonder problemen
PHP:
Is er een manier om dit zo te krijgen dat gecancelde downloads niet worden geteld?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| // // Update download counter(s) $dayofweek = strtolower(date('D')); $sql = 'UPDATE enz...'; $db->sql_query($sql); // // Open the filestream and output it to the user $fp = fopen($file_url, 'rb'); header("Pragma: no-cache"); header("Content-Type: application/octet-stream; name=\"$file_name\""); header("Content-disposition: attachment; filename=$file_name"); fpassthru($fp); exit; |
Don't be afraid of the dark, be afraid of what it hides