Toon posts:

[win2k3,DNS] Benoeming domeinen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een server met win2k3 hier staan waar ik dus IIS en is tergelijke tijd een DC.
Ik wil dus een webpagina (www.company.nl) hosten op deze server en mijn ISP geeft mij dus de optie om een eigen node name te gebruiken (inplaats dus van 144-112-123-33.dsl.hostisp.com)
tergelijketijd wil ik dus AD op deze server draaien voor de LAN users en een VPN server sodat users vanaf astand kunnen inlogen.
ik heb dus maar 1 machine tot mijn beschiking, een alcatel modem die op PPP draait en NAT en een SHDSL lijn, 2 NICs in de server een aangesloten op de modem en de andere gaat naar de switch voor de netwerk gebruikers en de access point.
Watvoor benoeming moet ik de server geven? op het moment is het dus SERVER als ik hem dus traceroute vanaf het internet de AD name is dus company.nl en de volledige servernaam is dus server.company.nl
moet ik een andere naam geven aan de server?
Ik hoop dat men mijn vraag begrijpt mijn Nederlands begint wat te verslechteren na een paar jaar in Australie... mijn excuses hiervoor.
Alvast bedankt
Spasibo

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
wat voor domainnaam je intern gebruikt en wat voor servernaam is dus niet belangrijk, aangezien de verwijzing naar je .NL domain gebeurd op de DNS servers die op het internet staan (en die verwijzen gewoon naar je IP nummer van je adsl verbinding)

wat wel verstandig is is om een .local extensie te gebruiken voor je interne domain (hoeft niet perse .local ze zijn, maar neem iig wat anders als .nl)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
ik wil dus mijn eigen DNS server hosten nu dat ik dus dat kan doen met deze ISP
zowel de AD als IIS wil ik op de zelfde naam doen is dat mogelijk?
Moet ik een computernaam aanmaken van ns1.mijnbedrijf.nl?
alvats bedankt om deze n00b eruit te helpen

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs