Weerstandje van rad9700 core af, iemand gereedschap?

Pagina: 1
Acties:

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Topicstarter
Ik heb m'n radeon gesloopt, zoals het er nu uit naar uit ziet. |:(

Van m'n core is, door het weg schuiven van het water-blokje dat ik erop aan het zetten was, een van de weerstandjes afgebroken en ergens het tapijt in geschoten.
Niet meer te vinden dus. ;(

Nu zou ik graag willen weten hoeveel Ohm weerstand dit componentje heeft, als het idd een weerstandje is!

if so, zou ik ook graag willen weten of er iemand in de buurt van rotterdam goed genoeg kan solderen om het nog nieuw aan te schaffen componentje er weer op te zetten.
Maar de vragen:
- Wat is het voor componentje?
en
- Hoeveel weerstand (of what ever) is het? (elke keer als ik het probeer te meten met m'n digi-multimeter, krijg ik een andere waarde. :? )
Zijn het belangrijkst, omdat ik desnooods zelf wel ga proberen om um te fixen.

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~ayhks/Pictures/Radeon9700Core.jpg
Het rode rondje geeft aan welke pleite is.

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Verwijderd

Als hij dezelfde waarde heeft als de overbekende pullup SMT resistor ivm hardwaremodding: 6,8 KOhm

Als je meet moet je dat natuurlijk wel buiten het circuit om doen - dus als je het component los op de tafel hebt liggen - en niet op de kaart, omdat dan de core/overige componenten de waarde beïnvloed.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 03:27 ]

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Hmm veel suc6 met solderen, maar weet waar je aan begint...

[valse modus]
Je kunt ook proberen garantie te claimen, maar doe dat dan wel voor je gaat solderen :P
[/valse modus]

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Topicstarter
Is dit een bruikbaar weerstandje als het de weerstand 6,81KOhm heeft?

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Verwijderd

Ja, indien de waarde klopt én het heeft het gewenste formaat dan zou het kunnen kloppen (SMT/SMD onderdelen zijn er in versachillende maten - zie bijv. de verschillen tussen de onderdelen op je core en op je kaart).

Let wel: de waarde 6,8 KOhm is een aanname, gebasseerd op een weerstand op een andere positie op de core - de waarde kan dus verschillen voor wat jij nodig hebt.