Vervanging verschillende hardware

Pagina: 1
Acties:

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:22
Hallo mede tweakers,

NU zit mijn neef opgescheept met een Pentium 3 800mhz , 64mb werkgeheugen , 20Gb 5400 rpm schijf.

Nu zeurt tie dat het allemaal wat traag loopt.

Ik heb een voorstel gedaan , om er 128 mb geheugen bij te plaatsen.
En zijn hd vervangen voor een 7200 rpm model.

ZOu dit enig effect hebben op de snelheid in windows ? natuurlijk ga ik er een schone install op doen.

Windows 98 voor de spellen , en XP voor andere meuk. Dat wilt tie nou zo eenmaal.

Hij wil er echt zo min mogelijk aaan besteden.Dus leek dit mij de beste optie ?

Is dit zo een goede oplossing ?

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01

MadMax

Dammax

Ja, dit is een goede oplossing.

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-08 16:54

dodo79

witte dikke tonnie

waarom niet gewoon win xp erop??
dit werkt ook prima voor spellekes.
en idd geheugen erbij, bijv. 512mb erin zetten en een 7200 rpm hd.

en dan kan hij er weer tegen aan.
als hij veel gamed is een goeie video kaart ook niet mis

omdat het kan!

Verwijderd

Geheugen bijprikken ? Ja ! HD ? Niet echt noodzakelijk.

Wat voor videokaart zit erin ?

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Gooi 't geheugen naar minimaal 256MB, probeer 't uit en ga daarna pas denken over een HD en niet voor eerst ook naar de grafische kaart te hebben gekeken.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

geheugen, voor winxp 256 minimaal om het lekker te laten draaien, hd dat scheelt waarschijnlijk niet veel als je er meer geheugen in prikt

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Punt 1 Harddisk. Maakt zeker uit. De ene HD is de andere niet. 5400 of 7200, 2 of 8 mb cache, zoek- lees- en schrijftijden.... (UTFS voor verdere uitleg ).
Punt 2 Geheugen. Meer geheugen en daarna aanpassing swapspace/virtueel geheugen. Het een is zeker met het andere verbonden. Kijk wat voor geheugen je bijprikt en of je dan wel je oude geheugen er in kunt laten zitten!
Punt 3 Grafische kaart. Is GPU beter , hoeft CPU minder te doen, en scoort je systeem (in spellen etc.) dus beter.

Maar de ene pc is de andere niet, hetzelfde geldt voor de gebruiker: wat wil ie er mee doen, en hoeveel wil ie uitgeven. Uiteindelijk heeft ie nu een p3 800, waar je voor office-doeleinden nog steeds redelijk mee voor de dag kunt komen. Voor de allernieuwste games... dat is een heel ander verhaal.

Succes!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 02:14 ]

Pagina: 1