Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 16:21
Vergeten te vertellen dat ik de search ook gebruikt heb, maar daar kom ik alleen maar voorbeelden tegen voor mappen en dat is ook niet echt praktisch... heb er hier ook 2 liggen waar meer dan 400 bij elkaar in kunnen, maar wil eigenlijk gewoon overzichtelijk cd's kunnen pakken... netzoals je bij hoesjes cd's in een rek kunt.
Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB
Verwijderd
Meeste opslag per kubieke meter voor de laagste kosten heb je met sleeves.
In een gemiddelde stalen burolade passen circa 500 CD's, de meeste hebben 3 lades, dus totaal kun je 1500 CD's kwijt in een stalen buro. en dan heb je dus nog de rest van je huis vrij - woei! Tijd om ook daar een boekenkast te verbouwen zodat de planken om de 12,5 cm staan. Kasthoogte 2 meter, dus 16 planken - 150CD's per plank waardoor je in 1 omgebouwde boekenkast dus 2400 CD's kwijt kunt. Natuurlijk heb je nog een spindle van 100 stuks op je buro klaarstaan, dus met buro + 1 boekenkast + spindle meegerekend opslag voor 3000 CD's.
Sleeves kun je kopen bij:
- cdrwinkel.com
- www.cdrpagina.nl - Iwona Tec
- EWS: The One Stop AV Shop <-- 0,0284 €
- Alternate.nl
- Media Madness.nl
- Conrad
- DJ sleeves
- http://www.mmdesign.com/
- http://www.cdmailers.com/
- http://www.univenture.com/
- http://www.labelgear.com/
Google: sleeves @ NL
Efficiënt en erg goedkoop:

De Ikea / bedrijvenmethode:

Voor kleine archieven (per box 80-200 stuks):

Overzichtelijk, maar ruimtevretend:

Vergelijkbare topics (zonder dubbelen!):
- CD's, waar laat je ze???
- opslag grote hoeveelheid cd's
- CD Archief
- hoe archiveren jullie cd's?
- Cd opbergsysteem
- [rml][ BC3] goed cd opbergsysteem[/rml]
- Hoe berg je al je cd's vindbaar op ???
- Hoe bergen jullie je CD(Rom)s op?
- [rml][ BC3] CD Opbergsysteem[/rml]
- CD's ordenen
- cd opberg systeem
- cd opbergdingen advies
- Cd opberg systeem
- cd opberg systeem
Tip: ik bedenk dit niet allemaal zelf, ik heb gewoon copy/paste gedaan uit de | search |
Persoonlijke toevoeging:
Bij archivering moet je letten op:
- bescherming (tegen schadelijke invloeden?);
- categorisatie / rubricering (gemakkelijk te vinden?);
- kosten (prijs per opslag?, tijd per zoektijd?);
- update (makkelijk toevoegingen aan archief te maken?);
- toekomst (later nog te verkrijgen?)
[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 19:03 ]
Soort cd jukebox waar je zo'n 300 cd's per tombox kon opbergen. Of was het 600?
Net zoiets als wat jij op je bureau had staan maar dan in een cirkel.
Volgens mij had ik een heel tijd geleden nog in de free record shop zien staan.
[ Voor 21% gewijzigd door XthinkZ op 09-08-2003 01:06 ]
Dit systeem ken ik ook ja, maar volgens mij waren die extreem prijzig.XthinkZ schreef op 09 augustus 2003 @ 01:04:
Je had vroeger van die tomboxen, soort groot rond apparaat die je moest draaien om de juiste cd eruit te halen.
Soort cd jukebox waar je zo'n 300 cd's per tombox kon opbergen.
Volgens mij had ik een heel tijd geleden nog in de free record shop zien staan.
Opzich zou ik het mooiste vinden als ik mijn cd's gewoon net zals hoesjes cd's in een kast of opgehangde plank ofzo kan schuiven. Maar dan moeten ze niet eruit rollen of om kunnen vallen.
1 hoe berg je ze op
2 hoe vind je ze terug
Ikzelf heb 1000+ cdees, ik heb ze opgeborgen in Case-logic mappen waar er 208 inpassen.
Alle cdees zijn per categorie (audio/film/games/apps etc.) opgeslagen en genummerd. Dmv Whereisit kan ik ze binnen enkele klikken terugvinden.
De mappen staan bij mij gewoon in de kast, dus opgeruimd en toch altijd bij de hand
Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs
Oh ik weet al wat, zag een tijd geleden bij de ikea van die wandplaten van kunstof. Als je ze ophing leken het net jaloezien ofzo, zag er wel sjiek uit, en je kon aan de wand dus al je cd's kwijt. Weet alleen niet of ze die dingen nu nog steeds verkopen.Tarod schreef op 09 August 2003 @ 01:07:
[...]
Dit systeem ken ik ook ja, maar volgens mij waren die extreem prijzig.
Opzich zou ik het mooiste vinden als ik mijn cd's gewoon net zals hoesjes cd's in een kast of opgehangde plank ofzo kan schuiven. Maar dan moeten ze niet eruit rollen of om kunnen vallen.
je stelt hoge eisen die je niet in een winkel in een out-of-the-box-solution vind
dus 2 plankies met een stokkie ertussen (en de achterkant natuurlijk dicht maken zodat de boel stabiel blijft) en hoesies maken voor de cd met hakies eraan en klaar
Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum
Verwijderd
Veel leuke speeltjes heb je op bureautje
http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!
je hebt ze van verschillende formaten. de grootste is geloof ik 256 cd's. koop er 2 van en je bent klaar
maak vervolgens in excel een inhoudsopgave
[ Voor 18% gewijzigd door Rody op 09-08-2003 15:05 ]
Die 7650 is geen dummykwaza schreef op 09 augustus 2003 @ 14:32:
off topic:
Veel leuke speeltjes heb je op bureautjeZoals bijvoorbeeld dat mooie gsmmetje
is dat een 7650 of een dummy
Alleen die stnadaard waar ie inzit was wel een beetje prijzig... 30 euro's voor een plastic dingetje
Ik heb dus ook 2 mappen en ze zijn aardig geordend... maar ik zie ook dat ik daarmee de mist ingaat met het terugzetten... het probleem is ook dat er steeds meer bijkomt en dan heb ik bijv. tussen de spelletjes en films geen ruimte meer en moet ik hem ergens anders plaatsen... weg systeemDa Monkey schreef op 09 augustus 2003 @ 15:24:
die mappen heb ik ook alleen dan voor 300 stuks. Als je ze goed ordend dan is het net zo handig als een cdrek. Ik heb inmiddels 4 of 5 van die mappen en heb ze gewoon goed genummerd en in een zelfgemaakt database systeempje ( php/mysql ) de titels en andere info erin gezet (tracklist etc) zodat ik makkelijk kan zien op welke pagina van welke map die cd zich bevind .. probleem is wel dat als je net zoaos mij soms cd's eruit haalt dat je ze dan verkeerd terugstopt en je systeem niet meer klopt
Neemt geen plaats in, kunt er door bladeren, ook makkelijk terugzetten en met het hoesje kan je duidelijk zien wat er op de cd staat.
Enige nadeel is dat je ze niet zo makelijk meesleurt (tenzij je ze in een flight-case gaat stoppen ofzo).