Toon posts:

[SBLive] Stereo wil precies niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een probleempje met mijn SBLive 1024 Player.
Het geluid komt slechts via één luidspreker. De 2de geeft geen kik.
Als wat met het kabeltje speel aan de audio uitgang (die groene), dan heb ik geluid in de andere luidspreker, maar niet in de eerste.
Soms komt er geluid uit beiden, maar héél stilletjes. Weet iemand wat er verkeerd kan zijn? Stekkertje stuk of SBLive kapot?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

makkelijk te testen toch.

gebruik eens een andere stekker. hang er eens een koptelefoon op aan. (wel het volume naar beneden draaien, je hoeft niet doof te worden)

verder kan natuurlijk ook de aansluiting op je stereo kapot zijn, en dat is makkelijk te testen met een discman of walkman

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Misschien je instellingen bij je drivers? Als je drivers van creative gebruikt, kijk dan eens bij je AudioHQ in het startmenu, en dan bij de mixer en speaker setup

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Ik *denk* : stekkertje brak. Heb ik hier namelijk ook op dagelijkse basis last van. Zelfs van m'n dure Sennheiser headphone zijn de aansluitingen ( aan de oorschelpen, niet aan de stereo jack) brak.

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan de creative driver, niet aan de koptelefoon en niet aan de luidsprekers hun brakke stekkertjes... Het is de SBLive zijn contact :o
Da's dus pech hebben :'(

Edit:
Ik heb de onboard geluidschip geactiveerd van het moederbord (SoundMAX Intergrated Audio) en nu werk de stereo dus wel (andere aansluiting van het mobo).

Is er een manier om die op de SBLive te fixen?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 08:32 ]

Verwijderd

Je bedoelt dus het contact met het PCI- slot ?
Want in dat geval is het zo gefixt : even contact spray opspuiten (5 euro per bus ofzo) en je bent klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel het contact voor de luidsprekers aan te hangen... Audio Jack of hoe noemt dat?
Pagina: 1