Toon posts:

Hertzinger isp denkt NIET met je mee (list en bedrog bv)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heerlijk toch die isp die je met huid en haar naaien...

korte uitleg.

7 -8 2002 abo afgesloten aangezien hier in dit dorp geen alternatief in de vorm van kabel of adsl is of komt.

kosten 3300 incl voor hardware en aansluiting .
daarnaast 94 euro per maand (ex btw) per maand.

up 128
down 512

abonnement is afgesloten in de vorm van een jaar contract met een maand opzeg termijn.
27-7 kreeg ik een brief waarin vermeld werd dat met problemen had met hughes het bedrijf dat de verbinding levert via direct way netwerk.
in de vakantie periode is de zaak geescaleert en men zou op zoek gaan naar een nieuw bedrijf dat de verbinding ging leveren. dat zou in dit geval eurosat zijn een frans bedrijf dat goed bekend zou zijn.
voor mij zou niet veel veranderen. alleen een kleine meerprijs : 1500 euro eenmailing en maandelijkse kosten van 180 euro incl. dat stond dus in de brief.
(lees goed een KLEINE meerprijs.

nu ga ik ervan uit dat als je een jaar contract hebt dan heb je een maand opzeg termijn maar dat geld ook voor de isp..? men heeft de zaak NIET schriftelijk binnen de gestelde periode opgezegt , maw er is in het geheel niets opgezegt van de kant van hertzinger.

als je toch 3300 euro uitgeeft voor hardware en 94 euro per maand dan ben je ten einde raad en verwacht je jaren met deze spullen te kunnen gaan doen.
als ik geweten had dat dit nog geen jaarde was ik natuurlijk NIET met ze in zee gegaan

gisteren (7-8) was er geen verbinding , nu was het mooi weer dus heb er geen aandacht aan besteed maar lekker aan het water gelegen.
vandaag wilde ik de mail checken maar geen verbinding.
pc opnieuw geeinstalleert want de fout kan natuurlijk bij mij liggen. maar geen resultaat.
dus hertzinger gebelt. en wat scherts mijn verbazing ? sinds gisteren is de stekker eruit getrokken.
ik kreeg de volgende hint van hertzinger : verkoop je schotel en je hardware en koop bij ons het nieuwe abo en nieuwe hardware verder trekken wij onze handen er van af.

nu ga ik mijn rechtsbijstand verzekering er waarschijnlijk bij betrekken. maar wat vinden mjn mede tweakers van deze zaak ?
en heeft men adviezen..?
ik ben in ieder geval van plan te eisen dat ze volgens contract een verbinding moeten realiseren desnoods met de nieuwe hardware maar zonder de extra kosten. zo niet dan graag de 3300 euro retour.
o ja 2 dagen terug heeft men wel de maandelijkse kosten (94 ex ) van mijn rekening gehaalt. die laat ik wel terug storten.

wie heeft hulp...? :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 23:46 . Reden: niet leesbaar genoeg..? ]

Verwijderd

uhm.. wat is er met je ORIGINELE isp gebeurd (failliet of wat?) van een kale kip valt nix te plukken.

edit:
check ook effe voor typo's en misschien wat extra leestekens.. beetje onduidelijk zo nu en dan 8)7

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 23:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
originele isp (hertzinger) is er nog steeds maar levert nu alleen een duurder account dus 180 euro inc per maand en eenmalig 1500 euro .
zie de site www.hertzinger.nl dan klikken op satteliet

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 23:44:
originele isp (hertzinger) is er nog steeds maar levert nu alleen een duurder account dus 180 euro inc per maand en eenmalig 1500 euro .
als een provider zomaar het abo afschaft lijkt me dat wanprestatie.

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:38
Jij kan ze verplichten om jouw een jaar lang te voorzien van internet, al helemaal omdat zij niets hebben opgezecht... Ik zou dat jaar contract eens goed doorlezen. Reken er op dat zij iets gaan roepen in de vorm van overmacht enzo.
Mijn advies: Lees je contract aandachtig door, stel een brief op waarin je je eisen duidelijk maakt, en geef stille hints richting consumentbond/rechtsbijstand. Waarschijnlijk zijn zij dan al een stuk schappelijker. Probeer deze brief zo te verzenden dat je een ontvangstbevestiging hebt ( dus faxen of aangetekend) zodat je er later ook iets aan hebt.

Verwijderd

ander advies: maak je startpost leesbaar, zet alle feiten op een rij. en vervolgens even wachten op wekkel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 23:44:
hangt beetje van je contract af wat je hiermee kan terugwinnen. Lijkt me zowiezo erg logisch dat je je abo-kosten niet meer hoeft te betalen (dienst is immers vervallen). Als er in je abo duidelijk vermeld staat dat je een contract aangaat voor DIE dienst die 1 jaar duurt kan je mijninziens met redelijk gemak eisen dat ze je voor de resterende tijd een kwalitatief gelijke (of eventueel hogere als dat niet anders kan) dienst aanbieden tegen hetzelvde maandbedrag.
Ik weet niet of het mogelijk is je aansluitkosten terug te vorderen.. want het lijkt mij niet dat hier iets duidelijks over in staat in je contract (gaat meestal over de dienst en niet over de goederen die je hebt gekocht)

edit:
ik zou als ik jou was niet gelijk in het wilde weg brieven gaan schrijven, lees eerst maar eens dat contract goed door (eventueel met iemand die er verstand van heeft) en dan kan je nog altijd een aangetekende (!) brief sturen. Niets anders dan dat (geen telefoon/mail ofzo.. heb je allemaal niets aan kwa bewijs)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 23:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
consumenten bond zegt dat het contract breuk is en gaf me het advies er een procedure van te maken.
wat betreft de hardware was de consumenten bond ook duidelijk de kosten zijn zo hoog dat je mag verwachten dat je daar jaren mee zou kunnen werken. lukt dan niet door de contract breuk dan betaald men de hardware maar terug.
in ieder geval eis ik alle kosten terug die ik nu heb , dat ik nu inbel via isdn btw ook. de hardware en alle kosten die ik nu maak om hertzinger ervan te moeten overtuigen dat ik recht heb op die verbinding

Verwijderd

zat net nog over die apparatuur te denken.. en dit doet me toch wel denken aan het voorbeeld wat wij kregen bij rechten studie over gastje met trui die nogal snel vervaagde enzo. Eerlijkheid & billigheid (ofzo, kan me naam niet herrineren :P) heette dat geloof ik. Gaat er eigenlijk zeg maar om dat je bij zekere goederen gewoon een bepaalde kwaliteit (in jouw geval zal levensduur ook wel tellen) mag verwachten en je je hier dus ook op kunt beroepen als het product hier niet aan voeldoet.

Sinds jij eigenlijk een 1 jarig contract hebt afgesloten kan je hier toch echt DUIDELIJK uit opmaken (ondanks dat de hardware toch waarschijnlijk niet vernoemd wordt in het contract) dat je kon verwachten dat de hardware zijn taak 1+ jaar zou (kunnen) verrichten en dus niet nu al "nutteloos" zou zijn geworden.

Ik zou zeggen dat de beste eis die je kunt maken toch is om je kostenloos over te laten zetten naar een kwalitiatief gelijke of hogere dienst tegen hetzelvde maandbedrag en zonder kosten voor het opnieuw aanbrengen/verwisselen van de hardware

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 00:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
zaak tegen hertzinger loopt nog steeds.
ze zijn nu uit op een deal. aangezien het incasso buro wat van hertz. werkt eieren gekozen heeft voor hun geld.
nu heeft men een duur advocaten buro in de hand genomen.
mijn advocaat zegt dat men een deal wil.
ik peins er niet over.
zaak kom binnen 3 weken voor .

hehehe eindelijk adsl
Pagina: 1