Als het aan mij ligt mogen grappige reacties (en pogingen tot grappig zijn) naar de +1 verhuist worden. Reacties die niet grappig zijn mogen naar de nul verplaats worden. Ik weet dat een grap subjectief is, erg subjectief zelfs en bovendien heeft iedereen een compleet andere sense for humor.
In een nieuw nieuws draadje is een +1 score meer dan genoeg. De bezoeker en "standaard"-gebruiker ziet de reactie nog op die score en kan er eventueel om lachen. Maar echt relevant is een grap niet op een frontpage-item. De humor van iemand is zo verschillend tegenover een ander persoon, dat ik vind dat een grappige reactie niet hoger mag eindigen dan +1.
Bij het zoeken naar informatie ga je echt niet de reacties bekijken op een plus één score (althans, ik niet

). Ik kijk meestal naar de reacties op een score van +2 tot +4. Ik zie dan meestal de reacties op +2 staan die een poging tot zijn, en ik lach er totaal niet om. Het is maar een enkele keer dat ik moet grijns trek, maar voor 95% is dat niet het geval. Ook vind ik dat de +2 grappgige reacties de serieuze reacties "bevuilen". Als ik opzoek ben naar informatie, dan wil ik echt niet dubbel liggen van het lachen. Daarvoor ga ik wel even kijken in de huiskamer ofzo.