Heb al wat gelezen en gezocht maar ben er nog niet helemaal uit.
Heb net me pc opgewaardeerd en ben aardig tevreden. De nforce chipset was nogal nieuw voor me maar ik ben er uit. Nu zit ik alleen nog wel met een "Probleem".
Voor mijn gevoel, wat tevens bevestigd is door een muis die niet werkte (zat in de usb poort op het moederbord), zijn er wat irq conflicten.
Als ik tijdens de boot op pauze druk en de irq lijst bekijk zie ik dat er 3 irq's zijn die meerdere apparaten bevatten:
5: SM (zoiets) is iet van nforce chipset
5: Multimedia device
Ben overigens hier nog geen probleem tegen gekomen
10: USB 1.1
10: Ethernet controller.
Kheb het gevoel dat hier mijn muis de mist in ging.
12: USB 1.1
12: Display drivers
Nog niet ècht problemen mee ondervonden.
Ok maar als volgt. Ziet iemand iets zorgingwekkends?
Als ik ACPI uitzet zoals ik heb gelezen in de FAQ, zal dit dan weg zijn
In mijn bios zijn maar liefst irq, 3 tm 12 (ofzo) gereserveerd voor PCI, terwijl ik maar 1 èchte pci kaart heb (ethernet). Is het verstandig om dit te verminderen naar 4 ofzo?
Ik heb gezocht maar kan gewoon niet specefiek op deze vraag/ probleem een antwoord vinden. Hoop dat iemand iets weet.
Heb net me pc opgewaardeerd en ben aardig tevreden. De nforce chipset was nogal nieuw voor me maar ik ben er uit. Nu zit ik alleen nog wel met een "Probleem".
Voor mijn gevoel, wat tevens bevestigd is door een muis die niet werkte (zat in de usb poort op het moederbord), zijn er wat irq conflicten.
Als ik tijdens de boot op pauze druk en de irq lijst bekijk zie ik dat er 3 irq's zijn die meerdere apparaten bevatten:
5: SM (zoiets) is iet van nforce chipset
5: Multimedia device
Ben overigens hier nog geen probleem tegen gekomen
10: USB 1.1
10: Ethernet controller.
Kheb het gevoel dat hier mijn muis de mist in ging.
12: USB 1.1
12: Display drivers
Nog niet ècht problemen mee ondervonden.
Ok maar als volgt. Ziet iemand iets zorgingwekkends?
Als ik ACPI uitzet zoals ik heb gelezen in de FAQ, zal dit dan weg zijn
In mijn bios zijn maar liefst irq, 3 tm 12 (ofzo) gereserveerd voor PCI, terwijl ik maar 1 èchte pci kaart heb (ethernet). Is het verstandig om dit te verminderen naar 4 ofzo?
Ik heb gezocht maar kan gewoon niet specefiek op deze vraag/ probleem een antwoord vinden. Hoop dat iemand iets weet.