AbitNF7 IRQ problemen?

Pagina: 1
Acties:

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:55
Heb al wat gelezen en gezocht maar ben er nog niet helemaal uit.

Heb net me pc opgewaardeerd en ben aardig tevreden. De nforce chipset was nogal nieuw voor me maar ik ben er uit. Nu zit ik alleen nog wel met een "Probleem".

Voor mijn gevoel, wat tevens bevestigd is door een muis die niet werkte (zat in de usb poort op het moederbord), zijn er wat irq conflicten.

Als ik tijdens de boot op pauze druk en de irq lijst bekijk zie ik dat er 3 irq's zijn die meerdere apparaten bevatten:

5: SM (zoiets) is iet van nforce chipset
5: Multimedia device
Ben overigens hier nog geen probleem tegen gekomen

10: USB 1.1
10: Ethernet controller.
Kheb het gevoel dat hier mijn muis de mist in ging.

12: USB 1.1
12: Display drivers
Nog niet ècht problemen mee ondervonden.

Ok maar als volgt. Ziet iemand iets zorgingwekkends?
Als ik ACPI uitzet zoals ik heb gelezen in de FAQ, zal dit dan weg zijn
In mijn bios zijn maar liefst irq, 3 tm 12 (ofzo) gereserveerd voor PCI, terwijl ik maar 1 èchte pci kaart heb (ethernet). Is het verstandig om dit te verminderen naar 4 ofzo?

Ik heb gezocht maar kan gewoon niet specefiek op deze vraag/ probleem een antwoord vinden. Hoop dat iemand iets weet.

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:55
[...]

[ Voor 105% gewijzigd door ErA op 09-08-2003 12:04 . Reden: nuchter again ]

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
deze apparaten kunnen makelijk een icq delen.
SOMS is het better de videokaart zijn eigen IRQ te geven.

dingen als de sata controler (eventuweel) de ingebouwde netwerk controler en onboard geluid zijn aangesloten op de southbridge met een PCI aansluiten (zodat het voor windows lijkt alsof het een normale kaart is)

maar kijk eerst eens in windows welke IRQ's echt gedeelt worden.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Op deze website staat meer over dit probleem met het delen van de IRQ's...het is ff zoeken 8)7 , maar probleem staat wel beschreven op de site:

http://www.nforcershq.com/forum/

Of probeer de overige niet gebruikte poorten uit te schakelen, zoals COM1, midi port, game port & etc

Suc6 ;)

[ Voor 39% gewijzigd door rlkz op 09-08-2003 12:34 ]

I browse with Vivaldi

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik kon hier zo snel niets over vinden dus ik post het hier maar even,
ik heb ook een week geleden mijn Abit NF7-S rev2.0 binnen, bij het opstarten zie ik telkens staat Raidbios blabla, dat blijft hij 7 a 8 seconden zoeken voor S-ATA devices (op beide kanalen) die ik helemaal niet heb. Ik heb al in de bios lopen spitten maar heb het niet kunnen vinden. Het is erg irritant en haalt mijn boot tijd onnodig omhoog.

Is er een manier om dit nutteloze te skippen?

[ Voor 16% gewijzigd door Yokozuna op 18-08-2003 11:49 ]

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:47
dan moet je bij intergrate perhiples naar pci onbaord gaan en daar de sata chip uitzetten.

(ik weet niet hoe hij aangegeven staat maar ik dacht als silicon image 311nogiets

[ Voor 33% gewijzigd door Puc van S. op 18-08-2003 11:56 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
M1lamb3r schreef op 18 August 2003 @ 11:55:
dan moet je bij intergrate perhiples naar pci onbaord gaan en daar de sata chip uitzetten.

(ik weet niet hoe hij aangegeven staat maar ik dacht als silicon image 311nogiets
Ja die ja, bedankt ik ga het meteen doen!
Pagina: 1