Toon posts:

[Access 2000] Adresetiketten maken met rapport

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond medetweakers,

Ik zit hier bij mijn opa en we hebben een klein probleempje met zijn Access 2000, het werkt namelijk niet helemaal zoals het zou moeten werken. Zoals de titel van dit topic al zegt: het maken van adresetiketten via 'rapport' werkt niet meer, je krijgt een wizard waarin de eerste 2 stappen werken, maar deze gaan voornamelijk over de grootte van de etiketten en niet over de inhoud die daar op zou moeten komen te staan. En daar ligt nu juist het probleem.

Bij stap drie vraagt hij om de gegevens die je uit de database wil halen: 'example: Voornaam, achternaam, aanhef ... '. Nu kun je gerust een zo'n gegeven aanklikken en op het zogenaamde adreskaartje 'plakken' maar meerdere opties achter elkaar werkt met geen mogelijkheid. Je zou aan de rechterkant een wit vakje moeten zien waar je je opties heen kan slepen maar dat vakje blijft grijs en bevat dus maar een plaats voor één optie! Uiteraard ziet een naamkaartje met alleen een aanhef er een beetje vaag uit dus wil ik graag meer toevoegen, maar wat ik ook probeer met wat voor toetsen dan ook: Enter, Shift Enter, Alt Enter ... whatever, het werkt niet ...

Maar het werkte wel! Wat heeft hij fout gedaan, iets in de opties disabled offe iets anders, als iemand hier verstand van heeft zou hij het me dan kunnen vertellen want Access is een programma dat hij goed snapt en wil blijven uitoefenen alleen zonder die etiketten wordt een voor hem vitale functie weggenomen.

Snap?

BVD voor de hulpvolle reacties!

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Da's erg vervelend. De vraag is nu waar dit probleem vandaan komt. Echter is daar (met deze info) niet 1-2-3 een antwoord op te geven. Je zou eens kunnen proberen om het rapport aan te maken (met 1 veld dus) en dit vervolgens aan te passen in de omgeving die Access hiervoor heeft. Je kunt rechtermuisknop doen op het betreffende rapport en vervolgens kiezen voor 'ontwerpweergave'.

Vervolgens kun je bij het menu 'Beeld' kiezen voor de optie 'Veldenlijst'. Deze geeft een venster weer met alle velden van de recordset die aan het rapport hangt. Zo kun je dus velden aan je rapport toevoegen en verwijderen! Mocht dit niet werken, dan is er iets anders aan de hand en zul je aan de slag moeten met google en/of de msdn library.

Overigens: alle menu-opties die ik noem zijn vrij vertaald uit een Engelse Access XP, dus pin me er niet op vast ;)

[ Voor 11% gewijzigd door OZ-Gump op 08-08-2003 23:53 ]

My personal website

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08-09 17:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Anders maak je toch de etiketten zonder de wizard te gebruiken? Of is dat nu net het niveau wat je opa niet kan/wil gebruiken?

Daar kan ik je evt wel verder mee helpen...

Access / Office opnieuw installeren?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.