Toon posts:

screencaptures even groot maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig in Powerpoint een presentatie (soort handleiding) van een bepaald softwarepakket (S7-Siemens) te maken.
Nu zou ik graag in iedere dia exact dezelfde grootte van mijn screenshot hebben. Gewoon omdat telkens een andere grootte storend overkomt wanneer de volgende dia verschijnt.

Het is niet de bedoeling om altijd een shot te nemen van een volledig scherm, maar meestal van een venster. Dit omdat er soms alleen maar relevante info staat op een klein deel van het scherm. Wanneer ik nu de standaardvenstergrootte wijzig, of op een andere PC werk, zit ik natuurlijk mooi te knoeien met die constante grootte van mijn vensters.

Ik heb al pogingen ondernomen in het progje SnagIt waarmee ik mijn screenshots maak. Hierin kan je namelijk de 'output' vastleggen in een aantal pixels (bv. 800*600). Wanneer je dan een shot neemt, wordt dit aangepast aan die ingestelde grootte. Wanneer je venster echter afwijkt van die ingestelde hoogte/breedte verhouding (in SnagIt) wordt het beeld vervormd. Vooral tekst wordt hierdoor soms moeilijk leesbaar. Ideaal zou zijn als ik aan het geopende venster een 'standaardgrootte' kon geven.

Ik zoek dus een manier om telkens een venster te openen met exact dezelfde grootte, ook als deze grootte ondertussen gewijzigd werd. Mijn presentatie is een meer-weken-plan (grote klus). Ik zou op dag 20 dus dezelfde venstergrootte willen dan op dag 1. Het zou pas helemaal mooi zijn als mijn 'standaardinstellingen' ook op een ander systeem (eventueel met OS Windows 2000) ergens kunnen 'ingevuld' worden.

Mijn OS: Windows XP prof.
Screencaptureprog: SnagIt
Te nemen shots: S7-Siemens

Ik heb al andere progjes zoals Hardcopy uitgetest. Helaas ook dezelfde vervormingen in de beelden.Dus volgens mij ideale oplossing= "Constante venstergrootte" in Windows instellen (alleen weet ik niet hoe ik dit kan fiksen)

Ik weet wel hoe ik die grootte bij de volgende opstart terug gelijk kan maken, maar ik zou ze terug gelijk willen maken aan een oorspronkelijke instelling. Zelfs als ze tussentijds gewijzigd werd.

Dank bij voorbaat
edit:

momania: ik heb voor deze ene keer even je tekst nog voorzien van wat enters om het overzichtelijker (leesbaarder) te maken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door momania op 08-08-2003 22:52 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:26

momania

iPhone 30! Bam!

Waarom zou je persee willen dat elk screenshotje qua resolutie precies gelijk is?
Ik zou het persoonlijk helemaal niet storend vinden als die shot verschillen...zo is het op je scherm ook :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:17

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wat doe je nou moeilijk man? ;) Gewoon je plaatje in Powerpoint gooien en resizen. Als je de ctrl toets ingedrukt houdt kan je met je linkermuis knop het plaatje zonder vervorming resizen. Simpel.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 08 August 2003 @ 22:54:
Waarom zou je persee willen dat elk screenshotje qua resolutie precies gelijk is?
Ik zou het persoonlijk helemaal niet storend vinden als die shot verschillen...zo is het op je scherm ook :)
Ik denk toch dat ik het recht heb om dit wél storend te vinden.
Hiermee ben ik weeral prima geholpen. 8)7
Gelukkig zijn er nog andere forums waar men minder moeilijk doet en men wel een hint in de goede richting geeft.

P.S. Volg misschien eens een cursus presentatietechnieken.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op 08 August 2003 @ 22:57:
Als je de ctrl toets ingedrukt houdt kan je met je linkermuis knop het plaatje zonder vervorming resizen. Simpel.
Weet ik, maar dan gaat je beeld hoger of breder worden als je een andere verhouding hoogte/breedte hebt bij je origineel.
Wanneer je de exacte hoogte en breedte wil behouden gaat je beeld in 1 richting vervormen.
En dat is nou net wat ik niet wil. |:(

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:17

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op 09 augustus 2003 @ 10:12:
[...]

Weet ik, maar dan gaat je beeld hoger of breder worden als je een andere verhouding hoogte/breedte hebt bij je origineel.
Wanneer je de exacte hoogte en breedte wil behouden gaat je beeld in 1 richting vervormen.
En dat is nou net wat ik niet wil. |:(
Nee, dat zeg ik nou juist. Het mooie van die ctrl toets is, dat het plaatje in beide richtingen (breedte en hoogte) gelijkmatig groter of kleiner wordt. De exacte verhoudingen blijven behouden, en er wordt niet in 1 richting vervormd.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 15:07
Verwijderd schreef op 09 augustus 2003 @ 10:02:
[...]

Gelukkig zijn er nog andere forums waar men minder moeilijk doet en men wel een hint in de goede richting geeft.

PS: Stop met het imiteren van een lompe idioot, misschien dat je dan nog wel meer reacties krijgt waar je iets aan hebt. En als het je hier niet bevalt ga dan ergens anders naartoe, denk niet dat we je erg zullen missen ;)

PS2: Ik zie net dat dit al je TWEEDE post is over HETZELFDE onderwerp, dus echt veel draag je niet bij aan dit forum ...

[ Voor 10% gewijzigd door Juicy op 09-08-2003 10:21 ]

-

Verwijderd

Ik heb weleens gehoord van mensen die lijntjes tekenden op hun desktop om browservensters op 800x600 in te stellen, om een website te controleren in die resolutie.

Wellicht kun je zelf ook zoiets doen. Je maakt een nieuwe wallpaper met alleen een achtergrondkleur, maar wel ter grootte van de resolutie van je monitor, bijv 1280x1024.
Dan teken je hierin een rechthoek te grootte van je gewenste venster, of je tekent vier crosshairs op de hoekpunten, bijvoorbeeld.

Op deze manier hoef je ook SnagIt niet iedere keer opnieuw in te stellen.

Verwijderd

Ik zou gewoon IrfanView gebruiken, en met de ingebouwde batch optie alle grabs resizen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 augustus 2003 @ 10:26:
Ik zou gewoon IrfanView gebruiken, en met de ingebouwde batch optie alle grabs resizen
Resizen van vensters met tekst levert slecht leesbare troep op. Je wilt echt totaal niet resizen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 10:21:
Ik heb weleens gehoord van mensen die lijntjes tekenden op hun desktop om browservensters op 800x600 in te stellen, om een website te controleren in die resolutie.

Wellicht kun je zelf ook zoiets doen. Je maakt een nieuwe wallpaper met alleen een achtergrondkleur, maar wel ter grootte van de resolutie van je monitor, bijv 1280x1024.
Dan teken je hierin een rechthoek te grootte van je gewenste venster, of je tekent vier crosshairs op de hoekpunten, bijvoorbeeld.

Op deze manier hoef je ook SnagIt niet iedere keer opnieuw in te stellen.
Hartelijk dank!
Hier ben ik wat mee vooruit.
Simpel, maar je moet wel op het idee komen

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Met ik geloof grabIt Pro kun je ook een van te voren te capturen size opgeven waarbij je dus gewoon een mooi rechthoekje ter grootte van je captureveld krijgt welke je over je data heen kunt positioneren. Moet je even op de site kijken als het je nog interessant lijkt

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
Juicy schreef op 09 August 2003 @ 10:20:
[...]

PS2: Ik zie net dat dit al je TWEEDE post is over HETZELFDE onderwerp, dus echt veel draag je niet bij aan dit forum ...
Hier toch nog even op reageren.

De reden van mijn TWEEDE post over hetzelfde onderwerp is dat de vakantiemod mijn topic al na een kwartier gesloten had.

Ik heb inderdaad nog niet veel bijgedragen aan dit forum. Maar had jij dat na 1 dag al wel gedaan? :?

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 10:50:
[...]

Hier toch nog even op reageren.

De reden van mijn TWEEDE post over hetzelfde onderwerp is dat de vakantiemod mijn topic al na een kwartier gesloten had.

Ik heb inderdaad nog niet veel bijgedragen aan dit forum. Maar had jij dat na 1 dag al wel gedaan? :?
dan hoor je in het vervolg een mailtje te sturen aan de desbetreffende mod en uit te leggen wat je anders had willen zien, vragen waarom hij hem dicht heeft gedaan en eventueel aanbieden je post te herzien als hij weer open mag. Gewoon stug een nieuwe post maken is wat lomp, vind je ook niet? Die slotjes zijn er tenslotte niet voor niets...

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 10:02:
[...]

Als die shots even groot moeten zijn kan je toch ook gewoon in photoshop een standaard image aanmaken en al je screenshots daarin plakken, als het venster dan iets kleiner is vul je de rest met grijs oid.

Om wat voor screenshots gaat het eigenlijk? als je explorer vensters op de zelfde grootte wilt openen kun je b.v. browsermaster gebruiken.

Maar ik blijf erbij dat de eerste techniek die ik noemde een hoop ellende kan besparen.

Mijn rig

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zou het hier ergens zoeken

rundll32 user,<commando>
http://www.nottingham.ac.uk/cal/publications/user.html

void := SETWINDOWPOS(word, word, short, short, short, short, word)
Changes the size, position and ordering of windows. The ordering is recorded in a windows list. The parameters are:
1 Window to position
2 Window from the list that will precede this
3,4 Top left corner of window
5,6 Width and height
7 Flags

Iperf

Pagina: 1